MuscleMeat

Log Aron 2016

Ben ook wel benieuwd.

Zonde dat je bench maar 1 beurt kon doen (althans, 1 goede mét startseintje). Maar had overall wel wat meer in gezeten volgens mij voor jou, kwam het door de spanning?

Echt nog steeds super vaag om die tweede bench beurt terug te kijken.

Sorry ik snap er niks van, wat gebeurt er met die 2de bench beurt en waarom wordt die bench uiteindelijk afgekeurd? Was toch gewoon goed? Of grepen de spotters te snel in?

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.047
Wauw senk joe bro

Ja ook voor mij blijft die 2e bench beurt raar, die voelde echt sterk maar mocht geeneens pressen

• #6.049
kein probleem !

1e squat beurt alleen gemist jammer genoeg..

dasnie erg man waardeer het erg

---------- Toegevoegd om 18:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:52 ----------

Net thuis, ben nog 2 dagen in praag geweest samen met maat van me die me had gecoacht. Ik zal voor mijn DBB vrienden nog wel even een semi interessant verslagje schrijven.

Maandagmorgen rond een uur of half 9 aangereden richting het grauwe oosten en rond 16:00 gearriveerd in Plzen. Locatie van Powerlifting was in het hotel dus dat was echt ideaal. Even ingecheckt en ons moeten melden bij de powerlifting balie waar ik alles moest betalen en waar ik mijn deelnemerskaart kreeg. 's avonds bij pizzeria gaan eten en op tijd gaan slapen voor de gains.

Dinsdag rond 09:00 uur gaan ontbijten, ik moest om 14:30 uur wegen dus dat was wel chill. Echter woog ik voor mijn doen erg licht in; 103,3kg. De moed zakte me toen al in de schoenen want uit ervaring heb ik al geleerd dat ik erg slecht lift op dagen dat ik licht ben (met NK raw in december woog ik 104.6). De afgelopen weken heb ik zo dicht tegen de 105 aangezeten en er overheen gezeten dat ik er een beetje gestresst van raakte, met als gevolg dat ik veels te licht ben ingewogen. Toch wel leerpunt voor de volgende keer, niet te zwaar worden zodat ik gewoon zonder zorgen veel kan eten voor een wedstrijd.

Rond 16:00 begon mijn wedstrijd met een prima 190 squat en een zware 205kg squat, 212.5 kg kwam net niet door mijn sticking point heen helaas.

De tweede groep lifters had maar 9 lifters en tussen hun groep en de onze zat daarna maar 5 minuten pauze. Dus met de korte adem van de squat moest ik weer rap opwarmen voor de bench zonder enige rust. Bench begon met een goede 132,5kg, dit was een goede opener. Daarna kwam de deceptie van de dag, ik voelde me echt heel sterk voor die 142.5 maar kreeg geen start signaal. Ik snapte er echt niks van. Ik hoorde mijn coach VOETEN roepen dus die heb ik toen maar een beetje verzet (naar mijn idee stonden die echt op de grond). Daarna werd me de stang weer uitgepakt en kreeg ik weer geen start signaal. De scheidsrechters gingen wat overleggen en ik hoorde een van de hoge piefen zeggen "you'll get an other attempt" (of woorden van gelijke strekking). De speaker herhaalde dit hierna ook (is beiden op de youtube vid te horen!!). Ik ben toen naar de hoofdscheidsrechter toen gelopen en vroeg ja wat was er nu eigenlijk ( ik bleef beleefd). Toen zei ze iets van yeah buttocks. Dus kont zou niet goed zijn geweest? Ze zei toen ook dat ik nog een beurt zou krijgen op het einde van de ronde, ja ok. Bij de 3e poging werd me de bench terecht afgekeurd voor een neerwaartse beweging. Erg jammer. Ik was me toen op aan het fokken voor de 4e beurt en toen begon de 2e groep al te lfiten. Ik naar de scheids aan de zijkant toegelopen ja ik zou een 4e beurt krijgen. Zegt die dus van ja 4e beurten bestaan niet meer. Dus ik zeg ja dat werd me net vertelt door de hoofdscheidsrechter ga dat dan vragen, ook zei ik dat diezelfde morgen iemand anders wel een vierde beurt had gekregen. Hij even overleggen en stuurde me daarna weer weg.

Met die zeik tijd verloren en moest met speed of light opwarmen voor de deadlift, tussen dat ik daar wegliep en mijn eerste deadlift zat circa 20 minuten. Mijn 240 deadlift ging prima en mijn 255 te zwaar, bij de 255 verrekte ik iets in mijn biceps. 262,5 zat er niet meer in. Tussen die deadlift attempts zaten maar 5 minuten, dat had ik nog nooit meegemaakt met die snelheid.

Wedstrijd duurde in totaliteit maar 2 uur, dit heeft me genekt icm lage bodyweight.

Vid van wedstrijd met veel dank aan Beastmodeon (geef hem karma) http://m.youtube.com/watch?v=_tBjGz_c_7g
Oja en niet sterk genoeg

Daarna wel nog toffe dagen in Praag gehad :)

oja en slechte voorbereidingsweken door carnaval en wintersport
no regrets

hoorde dat net ook ik nu junioren record squat, deadlift en totaal heb. Dit was de eerste mogelijkheid om deze te verkrijgen. Dus die records hou ik tot het komende NK 18 april waar ik ze aan Alexv of Bosshogg ga verliezen.

18 april ga ik niet meer meedoen, heb wat pijntjes en ik ga drukke periode met school in komende weken. Ik wil nu ook wat KG ga cutten (ongeveer 10kg denk ik ). Zodat ik daarna weer wat massa kan opbouwen en kracht kan gainen richting december.

Wat een gezever van die bench. Zonde.

Geniet nog even van je recordhoudende status, altijd leuk om later aan de kleinkinderen te vertellen :D

• #6.055
:roflol:

Balen van die bench man! Hoor je toch vaker bij PL wedstrijden dat er iets onterecht afgekeurd word..

De andere lifts zijn dan weer beestig sterk man!:eek:

Misschien was het helemaal niet onterecht, maar de manier waarop wat er daarna gebeurt ben ik niet blij mee.

:roflol:

Balen van die bench man! Hoor je toch vaker bij PL wedstrijden dat er iets onterecht afgekeurd word..

De andere lifts zijn dan weer beestig sterk man!:eek:

Helemaal niet onterecht ws, gaat alleen om de procedure daarna.
Alleen maar goed dat ze streng zijn.

• #6.057
gisteravond genoten van wat tsjechische wodka ter inluiding van mijn cut.

bouttraining vandaag.

bench press paused
tot 110x5x2
80x10x3

1 set lat pd en toen schoot het weer in biceps

- curls met lege stang
- facepulls
- flyes
- side raises
- front raises
- triceps pushdown

semi gepompt

comment : na die deadlift dinsdag was biceps echt pijnlijk, doch kwam er geen blauwe plek. Dag erna voelde het als spierpijn en 2 dager erna voelde ik er niks meer van. Nu schoot het er meteen weer in bij de eerste set. Hm?

Cut kan je wel gebruiken, je kop paste bijna niet meer op de pasfoto zag ik :p

goed gelift aron.!
is gewoon jammer van die bench beurt.
ook weer gedaan een E.K powerliften.

Terug
Naar boven