MuscleMeat

LOG: Centaur's cut

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
420
Lengte
1m90
Massa
110kg
Even snel en kort, heb dit keer niet zo'n zin in een hele lap text.

Heb de BFFM gevolgt, en moet eerlijk bekennen dat ik niet mijn doelen heb opgeschreven, wel denk ik er vaak aan. Verder via de info uit het boek een schema gemaakt KEV 45-40-15 en 5 dagen in de week 45 min cardio (threadmill).

Het gaat langzaam, veel te langzaam naar mijn idee, maar dan moet ik toch ook weer steeds denken aan die ene regel in de BFFM "Remember that nothing great ever comes easy" Dus blijven we gewoon volhouden.

Met een beetje spelen en schuiven hier en daar ben ik er achter gekomen dat ik wat beter reageer op iets meer vet, en minder KH's...ook in zuivel heb ik wat moeten minderen, dit verzette geen bergen, maar alle kleine beetjes helpen.

Even een tussentijdse stats: ik zat op 103 KG met 23.9% vet 78.4 VVM, en nu, 2 maanden verder, zit ik op 95 KG, nog geen vetpercentage laten meten, maar weet wel dat de VVM wat meer is geworden, er is duidelijk spiermassa bij gekomen.

:thumbs:

Maar volgens mij raden ze in BFFM niet een 45-40-15 aan hoor, maar eerder 20-30% vet toch?

• Topic Starter Topic Starter
eq_909 zei:
:thumbs:

Maar volgens mij raden ze in BFFM niet een 45-40-15 aan hoor, maar eerder 20-30% vet toch?
Het standaard uitgangspunt is 50-30-20, dat werkt voor zo'n 70% van de mensen die het programma volgen, maar ik ging er totaal niet goed op.

Heb je al een doelstelling voor ogen inmiddels? b.v 12% bf o.i.d?

Centaur zei:
Het standaard uitgangspunt is 50-30-20, dat werkt voor zo'n 70% van de mensen die het programma volgen, maar ik ging er totaal niet goed op.
Van wat ik tot nu toe van je heb gehoord doet me vermoeden dat je dus niet goed gaat op 50% carbs en gerust nog wat lager mag (dus die 45-40) Je vetten echter mogen wel 20% uitmaken, wanneer je de K. hebt verminderd. Vetten verminderen de eetlust en zorgen voor minder insuline pieken. Zorgen verder ook voor betere vetverbranding (lijnzaadolie/omega 3). Persoonlijk ging ik erg goed op 45% K. 35% E. en 20% V.

Ben benieuwd hoe je cut verder verloopt:), kheb het boek nu ook besteld dus ik ben benieuwd.

@T, is het eigelijk wel verstandig om vetten tesamen met koolhydraten in te nemen bij het hele plan? Vetzuren en glucose (later glycogeen) vormen snel lichaamsvet...

@ Centaur, het is misschien verstandiger om eerst een kcal tekort te krijgen uit je voeding, en later de cardio geleidelijk opvoert. Zoals je al had gelezen in BFFM werkt de cardio hard mee aan het opjagen van de stofwisseling!

Zelf merk ik ook dat ik sneller gewicht (eerst vocht denk ik) verlies als ik weinig kh's eet.

M@rsel zei:
@T, is het eigelijk wel verstandig om vetten tesamen met koolhydraten in te nemen bij het hele plan? Vetzuren en glucose (later glycogeen) vormen snel lichaamsvet....

Volgens het boek niet (tenminste wat ik begrepen heb.) Zolang je er maar voor zorgt dat het vet niet meer dan uit 20% van je maaltijd beslaat.

M@rsel zei:
@T, is het eigelijk wel verstandig om vetten tesamen met koolhydraten in te nemen bij het hele plan? Vetzuren en glucose (later glycogeen) vormen snel lichaamsvet...
Je moet in elke maaltijd koolhydraten en vetten combineren. Koolhydraten zijn bij de meeste mensen het grootste probleem omdat ze erg helpen bij de vetopslag. Als je een energietekort hebt en je neemt een beperkt aantal complexe koolhydraten dan is er geen probleem wat de combinatie aangaat.

M@rsel zei:
@ Centaur, het is misschien verstandiger om eerst een kcal tekort te krijgen uit je voeding, en later de cardio geleidelijk opvoert. Zoals je al had gelezen in BFFM werkt de cardio hard mee aan het opjagen van de stofwisseling!
Nee, het beste is om je vet te verbranden met cardio, en zo min mogelijk dmv je voedingsinname te beperken, het is wel de bedoeling dat je met de voeding zo veel mogelijk de spieren blijft voeden. burn the fat, feed the muscle. ;)

post es je eetschema endootje

Ik ben geen endo, en ik heb geen voedingsschema zwart op wit staan.

Centaur zei:
Nee, het beste is om je vet te verbranden met cardio, en zo min mogelijk dmv je voedingsinname te beperken, het is wel de bedoeling dat je met de voeding zo veel mogelijk de spieren blijft voeden. burn the fat, feed the muscle. ;)

Mooie prestatie tot nu nu toe hoor Centaur. :thumbs:

Je hebt op zich wel gelijk hoor, maar in jouw situatie met relatief veel vet en weinig spieren mag je best wat verder onder je onderhoud gaan zitten hoor, daar zal je echt geen VVM mee verliezen, en dan gaat het een stuk sneller. Tom Venuto zegt het zelf ook in BFFM: je kan maximaal een kilo vet per week verliezen zonder spierverlies.

ja post die eetschema eens, ik ben namelijk benieuwd !!!!!

hey man 8 kilo op twee maanden. niet mis toch! doorgaan man; ben zeker dat jet kunt!

een kilo vet op 1week is inorm veel, toch zeker als je een tijdje bezig bent

kick of the week

LOL dit is een boardbug!

Elke dag lees ik deze reply van Zelda en elke dag is hij vandaag gepost. Net als bij vele andere threads in deze sectie :D.

Terug
Naar boven