XXL Nutrition

LOG: Centaur's cut

Leest iedereen een ander boek?

Vandaag heb ik het boek dus mogen downloaden. Nu op pagina 73 te zijn beland, zie ik eigenlijk alleen maar 1 ding wat sterk naar voren komt: "Je behaalt je doel door te proberen, aan te passen, bij te schaven, enz. Niemand is hetzelfde, dus moet je voor jezelf uitzoeken wat het best bij je past.

Natuurlijk zijn er standaarden en beproefde methodes (je hoeft het wiel niet zelf uit te vinden), maar ook hier geldt dat wat voor een ander werkt, niet voor jezelf hoeft te werken.

Ik denk dat het boek je een uitgangspositie geeft, dus een methode die voor bijna iedereen werkt, maar dat je zelf moet gaan uitzoeken hoe deze methode op jezelf van toepassing is.

Jordees zei:
Leest iedereen een ander boek?

Vandaag heb ik het boek dus mogen downloaden. Nu op pagina 73 te zijn beland, zie ik eigenlijk alleen maar 1 ding wat sterk naar voren komt: "Je behaalt je doel door te proberen, aan te passen, bij te schaven, enz. Niemand is hetzelfde, dus moet je voor jezelf uitzoeken wat het best bij je past.

Natuurlijk zijn er standaarden en beproefde methodes (je hoeft het wiel niet zelf uit te vinden), maar ook hier geldt dat wat voor een ander werkt, niet voor jezelf hoeft te werken.

Ik denk dat het boek je een uitgangspositie geeft, dus een methode die voor bijna iedereen werkt, maar dat je zelf moet gaan uitzoeken hoe deze methode op jezelf van toepassing is.

M.a.w. het verschaft je in een keer de kennis over dieeten die je daarvoor nodig hebt zonder zelf (jaren)lang research te moeten doen? Ik heb slecht enkele korte passages meegekregen maar het boek verder nog niet gelezen en ik kwam tijdens de cut's tot dezelfde conclusie als centaur.

Het varieren en spelen met caloriën en verhoudingen wist ik daarvoor ook al, en nog weet ik, hoewel ik en sommigen denken dat ik best veel weet, eigenlijk maar niks.

Wat is dat nou voor een kick? Je gaat toch niet kicken om te vertellen dat je eigenlijk maar niks weet.

Vandaag weer, waarom kijkt niemand naar deze bug?

Centaur zei:
Het standaard uitgangspunt is 50-30-20, dat werkt voor zo'n 70% van de mensen die het programma volgen, maar ik ging er totaal niet goed op.
zelf zit ik op 35:40:25...schijnt beter voor mij te werken...maar als ik wat hoger zou zitten in me KH , dan zou me KT wel lekkerder gaan denk ik

• Topic Starter Topic Starter
Je zou ook kunnen proberen om wat meer KH's in je maaltijd vóór je training te stoppen.

thanks Cent:) ik ga een tijdje op onderhoud eten voor wat weken...20weken cutten is bij nader inzien teveel van het goede...ook al doe je het volgens BFFM carb cycling.

wat ik nu doe is 2x in de week refeeden na de training. Dan ga je 500 kcal boven onderhoud zitten ongeveer. Als je bijvoorbeeld 4x traint in de week, ma,di, do en vrij en je refeed elke maandag na je training en elke donderdag na je training. Kan je dus met je juiste voeding op maandag en donderdag zelfs spiermassa aanzetten aangezien je boven onderhoud zit. Daarbij kan je dinsdag en vrijdag beter trainen aangezien je de vorige dag kh heb zitten laden. Daarnaast is refeeden ideaal op je stofwisseling hoog te houden. Wat wil je nog meer :D

smoothie zegt het precies goed.. refeed rulez :hedbang:

@ Centaur; maak je nog een nieuwe cut-log???

• Topic Starter Topic Starter
M@rsel zei:
@ Centaur; maak je nog een nieuwe cut-log???
Misschien dat ik alles nog eens samenvat aan het eind van deze cut, en er een artikeltje over schrijf, maar dagelijks / wekelijks bijhouden van een log doe ik niet.

hey bodybuilders ik heb een vraagje aan jullie:)
ik weeg nu 83 kilo met een vetprecentage van 19 is dat goed? kan je nu uitrekenen hoeveel spier je heb of hoe werkt dat?

15,77kg vet heb je op 83kg

Dus 67,23kg is derest, botten, spier, water, etc....

Terug
Naar boven