AndroidHealthClinic

log chrisk

Bezoekers in dit topic

hip abduction, squatted, bands
b x 50-40-

toe raise, one foot, bands
y x 21-15-

atg squat, paused
108 x 6-3-3-3-3-

calf raises, standing
108 x 8-8-8-

gm
niet 71 x ---

natty hamstring curl
niet ---
 
Laatst bewerkt:
incline, paused
81 x 8-7-6-5-5-5

db bench
40+ x 10-9-8---

cable flys
12.5 x 20-20-20

side raises, seated
15 x 15-15-15-15-15-

//volgende keer verdelen tussen zittend en staand, en 1 hand?

face pull, lying
niet // 25 x ----

band pull apart
niet // y x --
 
Laatst bewerkt:
pullups, deadstop
13-11-9-7--

inverted rows, trx, feet on floor
21-16-13-11-

curls, leaning sideways, one arm
15 x 20-15-12---

Rug mag wel setje minder voor elk, meer voor armen.
 
Laatst bewerkt:
arnold press, standing, paused
35+ x 7-5-5-4-4-

face pull, lying
27.5 x 30-20-15-

pushdown
27.5 x 30-25-20---
 
rdl
71 x 8
101 x 8
131 x 8
161 x 8

elevated pistol squat, paused
niet

toes raises
33-22-16

calf raises, squatted
36-22-16 //eens kijken om met gewicht op de knieën te doen

thoracic stretch vs bench
x 16-15-
 
Is dat van dat filmpje van laatst, bevalt het?
Ja maar dan wel die eerste variant en met actief mezelf weer omhoog duwen met de armen als soort pullover alternatief. Voelde na de eerste keer wel wat in de betrokken spieren en mogelijk iets betere houding dus ga het proberen een tijdje te doen en kijken wat ik merk.

Toe raises en squatted calf raises -en de atg paused squats zelf- merk ik langzamaan ook wel verbetering in enkel dorsiflexie van. Hoef nu met squat warmup eigenlijk alleen even abductions en toe raises te doen en ik kan -ook zonder schoenen- prima in atg positie komen. Daar was toen ik weer begon te squatten eerst een heel regiment van een half uur voor nodig.
 
bench, bridged decline, paused
96 x 10-9-8-7-6-

db incline
30+ x 18-15-12-10--

lu raises
12.5+ db x 12-12-12-12-12-

band pull apart
niet // o x 50--

//thoracic stretch vs bench
//x 16-15-

Pff fucking depri kan de hele dag niks zinvols bedenken om te doen
 
Laatst bewerkt:
pak een boek! en daarna lekker buiten een uurtje wandelen :)
Lees en luister al te veel dingen, heb ik allemaal niks aan om het leven te beteren. Ik ga niet in koud kutweer met regen rondlopen.

En wandelen is ook alleen maar meer tijd waarin ik kan bedenken hoe kut alles gaat en niets te bedenken valt dat daar verandering in brengt dus dat schiet ook niet op.
 
Lees en luister al te veel dingen, heb ik allemaal niks aan om het leven te beteren. Ik ga niet in koud kutweer met regen rondlopen.

En wandelen is ook alleen maar meer tijd waarin ik kan bedenken hoe kut alles gaat en niets te bedenken valt dat daar verandering in brengt dus dat schiet ook niet op.
....dat is het, je zit teveel in je hoofd!! Daar wordt je gek van...Schakel je hoofd uit!! The power of now. Eckart Tolle :)
 
Wil wel zo'n tib bar voor toe raises lijkt me relaxter opwarmen voor squats dan bands om je teen proberen te houden...

1638825908277.png


120 euro :o
 
Dat moet toch best makkelijk zelf te maken zijn.
 
db row, one hand
65 x 10-9-8---

pulldown, one hand
32.5 x 28-20-14-

curls, leaning sideways, one arm
17.5 x 12-12-12-12

Miste deze rows, wekelijks afwisselen met seal rows?

Wat is een leuk doel voor db rows? Ik denk 20-12RM relatief aan wat 1x bw zou zijn vergelijkbaar met 1 hand pullup... dat heb ik bij lager vet% alleen al wel eens gehaald.
 
db ohp, one hand, seated, paused
32.5+ 9-8----

triceps extensions, overhead, ez bar, paused
31 x 15-15-15-15--

face pull, lying
niet 27.5 x 30-20-15-

// Volgende keer overhead extensions met db? Heb nu meer/genoeg van de kleinere 5kg schijfjes om het beter achter me te kunnen houden. Vond ik altijd fijner vast te houden dan ez bar.

// Moet eigenlijk een basis van ongeveer 25 x 4x20 1h ohp als light day behouden // ook weer meer constant over de week verdeeld maar daar is isolatie ook voor, en 2e oh oefening op heavy day? // wil sowieso weer wat meer met schouders doen waren altijd een sterk punt van fysiek

Triceps voelt beter dan vorige keren.

Moet een ander gewicht of oefening voor deze ohp dag kiezen. Misschien eerst triceps en dan ohp heel licht, andere ohp dag gaat al zwaar en daar kan deze oefening zwaar ook afgewisseld worden zeker wanneer standing arnold press op max niveau is bijgetrokken.
 
Laatst bewerkt:
hip abduction, squatted, bands
b x 50-45-

toe raise, one foot, bands
y x 25
o x 15


atg squat, paused
108 x 7-4-3-3-3-

calf raises, standing
108 x 10-9-8-

gm
niet 71 x ---

natty hamstring curl
niet ---

thoracic stretch vs bench
18-12-
 
incline, paused
81 x 9-8-7-6-6-6

pushups, paraletes
15-15-12-12-

side raises
seated 15+ x 15-15-15
standing 15+ x 15-15-


band pull apart
niet // y x --
 
db ohp, one hand, seated, paused
32.5+ 9-8----

triceps extensions, overhead, ez bar, paused
31 x 15-15-15-15--

face pull, lying
niet 27.5 x 30-20-15-

// Volgende keer overhead extensions met db? Heb nu meer/genoeg van de kleinere 5kg schijfjes om het beter achter me te kunnen houden. Vond ik altijd fijner vast te houden dan ez bar.

// Moet eigenlijk een basis van ongeveer 25 x 4x20 1h ohp als light day behouden // ook weer meer constant over de week verdeeld maar daar is isolatie ook voor, en 2e oh oefening op heavy day? // wil sowieso weer wat meer met schouders doen waren altijd een sterk punt van fysiek

Triceps voelt beter dan vorige keren.

Moet een ander gewicht of oefening voor deze ohp dag kiezen. Misschien eerst triceps en dan ohp heel licht, andere ohp dag gaat al zwaar en daar kan deze oefening zwaar ook afgewisseld worden zeker wanneer standing arnold press op max niveau is bijgetrokken.
Ik zou me niet zo in details verliezen. Beter lijkt het me om de oefeningen die je doet, goed uit te voeren qua belasting en uitvoering - en van daaruit je schema (oefeningen op latere datum) "organisch" bepalen - dan vooraf een schema bedenken dat een soort keurslijf kan worden. Op die manier maak je beter gebruik van de fluctuaties in beschikbare tijd, kracht en energie. Denk ik.
 
Ik zou me niet zo in details verliezen. Beter lijkt het me om de oefeningen die je doet, goed uit te voeren qua belasting en uitvoering - en van daaruit je schema (oefeningen op latere datum) "organisch" bepalen - dan vooraf een schema bedenken dat een soort keurslijf kan worden. Op die manier maak je beter gebruik van de fluctuaties in beschikbare tijd, kracht en energie. Denk ik.
Merkte dat de belasting van die dag te veel werd, neigt eigenlijk een beetje naar 2 heavy ohp dagen per week. Dus daar moet weer 1 ding van aangepast worden. Zo pas ik 'organisch' m'n schema aan maar noteer het wel voor volgende keer en moet dan ook nog kijken en nadenken over goede opties. Weet niet hoe ik het idealiter zie.

Inspelen op fluctuaties kan ik niet zo, er moet gewoon een degelijke hoeveelheid werk gedaan worden om resultaat te behalen. Kan altijd oppeens minder doen omdat het niet gaat, maar dan is er dus al iets in de structuur mis gegaan waardoor de belasting te veel is, en ik heb nooit dat ik oppeens meer kan doen. Hikt altijd tegen te veel belasting aan.

Oh extensions is meer een reminder voor volgende keer, ik weet al dat ik die beter met db moet doen maar was dat met de overgang op thuis trainen met ez bar gaan doen omdat ik niet genoeg kleine schijfjes had om zwaar genoeg gewicht normaal achter me te kunnen houden.
 
Back
Naar boven