MuscleMeat

Log Ejercitosan

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Ano_88_5

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
15
Lengte
1m68
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Buffels!! Ik zal me bij deze even voorstellen:

Ik ben 22 jaar, 1.68 lang en momenteel 77 kg zwaar. BF ligt ergens rond de 13%.
Al enige tijd ben ik bezig met trainen en sinds de afgelopen maanden heb ik me hierin verdiept. Ik ben gaan trainen met schema's en heb mijn voeding ook hierop aangepast. Om mijn progressie een beetje bij te houden vind ik het handig om hiervoor een log te starten. Mijn doel is meer massa en uiteraard ook wat kracht erbij pakken. Momenteel volg ik het dit schema:

dag1 Borst/triceps
dag2 rug/biceps
dag3 benen/schouders
dag4 borst/triceps
dag5 rug/biceps
dag6 rust
dag7 rust

Ik weet dat er veel mensen tegen mijn schema zijn gezien het feit dat ik veel spiergroepen 2 x per week pak. Momenteel win ik hiermee veel kracht en massa dus moet toegeven dat ik er niet ontevreden mee ben. Over 2 weken ga ik met mijn nieuwe schema beginnen waar ik de spiergroepen 1x per week pak om ze toch meer rust te geven. Zo kan ik de vergelijking maken of dit mij meer oplevert dan 2x per week. Maar enough said, de training van vandaag:

benchpress
wat opwarmsetjes: weet niet meer precies hoe deze eruit zag
10x70
10x75
7x77,5
8x77,5

incline machine
10x35
10x37,5
8x40
8x40

incline flyes
3x10x20

dippen(voorovergebogen)
1x10xondersteuning van 5kg
2x10xbw

skullcrushes(ezbar niet meegerekend)
1x10x10
1x10x20
1x10x30
1x8x30

cable extensions(gaat niet zwaarder als 80, kan er wel nog een schijf van 5 of 10 aanhangen en wat blokken erop leggen)
1x10x80
1x10x75
1x10x80

Op zich wel een lekkere training hoewel ik er meestal nog een oefening voor de triceps bij doe. Verder ben ik niet overtuigd van mijn techniek bij cable extensions. Momenteel hou ik mijn armen in een hoek van 90graden en strek ik hem helemaal. Is het niet beter als je wat verder omhoog gaat zodat je ook langer kan pushen wat dus ook zwaarder word?

Morgen komen de rug en biceps aan bod. In mijn volgende schema ga ik deze niet combineren, na rug training heb ik gewoon veel minder kracht over in mijn biceps wat mijn training dus ook beïnvloed. Verder heb ik de laatste tijd bij bicep barbell curl ontzettend last van mijn polsen, vooral bij het neerleggen en loslaten van de barbell schieten er pijnscheuten door mijn polsen heen. Morgen zal ik deze oefening dan ook niet doen, ik geef het nog ff wat rust voordat dit erger word. Nu nog ff een bakje kwark achterover drukken en tot morgen!!

• Topic Starter Topic Starter
zometeen lekker knallen in de gym en daarin volproppen en loggen!!

Goeie stats al vind ik ik!

Hoe lang ben je al bezig met trainen en wat waren je stats voordat je begon? Vind ik altijd interessant om te weten van welke stats iemand komt.

Schema dat je nu volgt lijkt me, zoals je zelf al zegt, overkill. Ga je ook gewoon volle bak elke dag of doe je nog wel iets van heavy - light dag ofzo?

Succes in ieder geval!

Succes kerel!!

Met 2x pw zou ik idd een zware en een lichte dag doen.
Met cable extensions... met welke spier doe je de extensions? triceps neem ik aan? probeer niet met je lichaamsgewicht het gewicht te verplaatsen en houd je ellebogen in je zij vast. Ik zie dit zo vaak verkeerd gaan....:rolleyes:
en de incline flyes, met dumbbells? of machine? of cable?;)

Ga zo door en gij zult progressie boeken!:D

+1

ohw.. ik kan geen karma meer uitdelen

Laatst bewerkt:
Goeie stats al vind ik ik!

Hoe lang ben je al bezig met trainen en wat waren je stats voordat je begon? Vind ik altijd interessant om te weten van welke stats iemand komt.

Schema dat je nu volgt lijkt me, zoals je zelf al zegt, overkill. Ga je ook gewoon volle bak elke dag of doe je nog wel iets van heavy - light dag ofzo?

Succes in ieder geval!

Thanks! Zelf ben ik nog lang niet tevreden, maar goed, wie is dat nu wel.
Na een half jaar niets doen ben ik sinds een maand of 3-4 serieus bezig met trainen. Daarvoor wel vaker getraind maar op de verkeerde manier en mijn voeding was ook niet top. Toen ik begon woog ik 68, maar mijn BF lag ook wat lager (11.5%). Schema wat ik nu doe lijkt me ook wat teveel van het goeie, elke training geef ik me 110%. Nog 2 weekjes en dan ga ik mn spiergroepen 1x per week pakken, zo kan ik vergelijken wat mij het meeste opleverd

Succes kerel!!

Met 2x pw zou ik idd een zware en een lichte dag doen.
Met cable extensions... met welke spier doe je de extensions? triceps neem ik aan? probeer niet met je lichaamsgewicht het gewicht te verplaatsen en houd je ellebogen in je zij vast. Ik zie dit zo vaak verkeerd gaan....:rolleyes:
en de incline flyes, met dumbbells? of machine? of cable?;)

Ga zo door en gij zult progressie boeken!:D

+1

ohw.. ik kan geen karma meer uitdelen

Hey Thanks! Train nog niet zo zwaar als jou maar ik ben onderweg:p
Extensions is inderdaad voor de triceps. Volgens mij doe ik hem goed maar zie anderen het weer anders doen. Ik zal de volgende x ff iemand vragen om er kritisch naar te kijken. Flyes deed ik met dumbbells. Groeten!!

De training van gisteren:

pull up
10xbw
8xbw
8xbw

lat machine
10x50
10x60
8x75
8x75

Tbar
10x55
10x65
10x75
10x75

Dumbbell row
6x22
10x26
10x32,5
8x35

dumbbell curl
10x12
8x14
8x14

cable biceps
8x12,5
8x12,5
8x12,5

concentration curls
8x18
8x18
8x18

Meestal doe ik de oefening barbell curl maar mijn polsen willen het nog niet toelaten. Heb het geprobeerd maar kreeg weer pijnscheuten. Met de dumbbells had ik hier gelukkig geen last van. Verder ga ik in mijn volgende schema de biceps met borst combineren ipv met rug, ik merk dat ik anders erg weinig kracht over houd. Vanavond ga ik squatten, dit nog niet vaak gedaan en de afgelopen 3 weken helemaal niet. Hij is meestal bezet en ik heb dan geen zin om lang te wachten gezien dit mijn eerste oefening is. Mazzel!!

Netjes die pull ups! mijn record nu staat op 7xBw

Goede trainingen!
Je kan meer gewicht gebruiken bij concentration curls dan gewone dumbbell curls. Vreemd, ik zou het omgekeerde verwachten :d

Goede trainingen!
Je kan meer gewicht gebruiken bij concentration curls dan gewone dumbbell curls. Vreemd, ik zou het omgekeerde verwachten :d
+1, ik gok dat je de concentration curls niet helemaal lekker uitvoert. Probeer niet met je elleboog op je been te leunen en alleen je onderarm te bewegen ipv je hele arm, dan voel je 'm wel branden!

Mooie trainingen! Haha, pakken beter dan mij..
Je pakt veel gewicht bij cable extension :o!
Ga zo door jongee, en trouwens ik deed ook altijd 2x dezelfde spiergroep in 1 week.
Ik heb toch wat vordering gemaakt maar nu doe ik 1x een spiergroep/week.. eens zien wat dat geeft :D.

Nog succes verder !!!

Mooie trainingen! Haha, pakken beter dan mij..
Je pakt veel gewicht bij cable extension :o!
Ga zo door jongee, en trouwens ik deed ook altijd 2x dezelfde spiergroep in 1 week.
Ik heb toch wat vordering gemaakt maar nu doe ik 1x een spiergroep/week.. eens zien wat dat geeft :D.

Nog succes verder !!!

waarschijnlijk ga ik va maandag al mijn schema veranderen als ik dit weekend mijn BF en gewicht kan meten, hoop dat het me meer gaat brengen!!

+1, ik gok dat je de concentration curls niet helemaal lekker uitvoert. Probeer niet met je elleboog op je been te leunen en alleen je onderarm te bewegen ipv je hele arm, dan voel je 'm wel branden!

ja met dumbbell curl ben ik momenteel erg zwak, deze oefening voer ik vrijwel nooit uit. Dus is nog ff opbouwen. Volgens mij leun ik idd met mijn elleboog tegen mijn been aan, ik zal de volgende keer is op mijn techniek letten. thanks voor de tip!!

de training van vandaag

squat
10x20
10x30
10x60
8x80
6x80
6x80

Volgende x meer doorzakken, helaas geen spotter in de buurt vandaag :(

leg extension
10x60
10x65
10x70

Vermoeiend na dat squatten:P

standing calfraises
10x60
10x90
10x110

leg curls
3x10x50

mp
10x20
10x30
8x50
2x6x50

Volgende x voor de 10x50 gaan, had gehoopt hem vandaag al te drukken maar dat squatten vreet energie

standing lateral raises
10x10
3x10x12

front dumbbell raises
3x10x10

Dat was alweer de training van vandaag, morgen een dagje armen trainen en vanaf maandag de spiergroepen maar 1 x per week trainen. Woensdag krijg ik een nieuw schema, hoop dat minder mij meer gaat brengen. Ben benieuwd!! Zondag word ik gewogen, hoop dat ik sinds de laatste x progessie heb gemaakt.. We'll see!!

Laatst bewerkt:
Met je borst training en met mp pak je al genoeg je voorste schouderkoppen. ik zou front raises eruit halen en een oefening zoals bent over lateral raises of barbell overhead raises doen.

Voor de rest netjes:thumb:

Met je borst training en met mp pak je al genoeg je voorste schouderkoppen. ik zou front raises eruit halen en een oefening zoals bent over lateral raises of barbell overhead raises doen.

Voor de rest netjes:thumb:

goeie tip!! dit ga ik zeker aanpassen in mijn schema volgende week:D:D
Zag dat jij ook een zware benen training achter de rug hebt, word al moe als ik het lees:P

nette krachtstats al hoor! Ik ga je zeker weten volgen :)

hey netjes man!!!

zelf over schema doe ik liever

dag 1 : borst tricep
dag 2: benen buikspieren
dag 3 : rug bicep
dag 4 : shoulder buikspieren
dag 5 : borst tricep
dag 6 : benen buikspieren
dag 7 : rug bicep

maar ja ik ben super eigewijs:P en het is natuurlijk persoonlijk.
en ik kom lang niet in de buurt van jou kracht :P
soms wel lastig 7 dage in de week traine. want ik moet vreten vreten vreten dat het soms niet leuk is :( :P
en voor de rest slaap ik veel :$ ach joh je zal mij no gwel een keer een flinke blessure op zien lope en dan het licht zien dat ik niet zo vaak moet trainen.

maar jonge jij gaat DAMN HARD echt ik ga je volgen thumbs up! :D

Laatst bewerkt:
hey netjes man!!!

zelf over schema doe ik liever

dag 1 : borst tricep
dag 2: benen buikspieren
dag 3 : rug bicep
dag 4 : shoulder buikspieren
dag 5 : borst tricep
dag 6 : benen buikspieren
dag 7 : rug bicep

maar ja ik ben super eigewijs:P en het is natuurlijk persoonlijk.
en ik kom lang niet in de buurt van jou kracht :P
soms wel lastig 7 dage in de week traine. want ik moet vreten vreten vreten dat het soms niet leuk is :( :P
en voor de rest slaap ik veel :$ ach joh je zal mij no gwel een keer een flinke blessure op zien lope en dan het licht zien dat ik niet zo vaak moet trainen.

maar jonge jij gaat DAMN HARD echt ik ga je volgen thumbs up! :D

Hey welkom bij mijn logg en thanks!!

De afgelopen dagen ben ik helaas ziek geweest dus mijn voeding was slecht en te weinig en ik heb niet kunnen trainen. Morgen ga ik er weer flink tegenaan en begin ik met mijn nieuwe schema. Ik hoor vaak dat 2x per week je spiergroepen trainen teveel is dus ik ben benieuwd!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven