MuscleMeat

Log Fanatic Daan

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.401
zie je backstage over een tijdje!
hoe zit het trouwens met je kracht, is die weer goed terug gekomen?

Kracht is oke, alleen op de benen mn bij squatten niet...maar who cares als ik maar door blijf groeien haha.

---------- Post toegevoegd Sat 21 Apr 2012 om 15:38 ----------

Goede vakantie gehad Daan?
Y3T is toch 3 verschillende weken, week 1 compounds op 6/8reps, week 2 combinatie compounds/isolatie 10-15reps en week 3 hoge intensiteit met dropsets/rus-pauze etc en hoog in herhalingen?
Heb er laatst wat overgelezen en het filmpje gezien waarin Neil Hill zelf de "annihilation" training voor benen deed, zag er wel pijnlijk bruut uit met dat volume, 30/40 herhalingen legpress!

Van die drie weken klopt en dat de herhalingen steeds verder oplopen ook. Alleen doe je altijd bij elke set een rust-pauze set, tot je aan het gewenst aantal herhalingen komt. De hoeveelheid sets en oefeningen is minder, maar dus wel hoog-intensief.

• #2.402
Training van vandaag, kuiten, rug, onderarmen;

6 sets zittende calf raises

optrekken, 4 sets BW
10 x
9 x
9 x
8 x

Reversed pulldown;
3 sets; 12-15 reps

T-bar Row;

15 x 80
13 x 100
12 x 117.5
10 x 127.5

Dumbbell row liggend met buik op bank, 2 arms;
12 x 26
12 x 30
12 x 30

Rack pull in smith;
15 x 110
12 x 145
9 x 185
6 x 205

Onderarmen;
4 supersets binnen- en buitenkant.

Ben benieuwd hoeveel kg je kwijt bent van die vakanties?

Lekker vakantie gehad jonge succes,met je training weer

Dikke training Daan vooral die Tbar!
Roeien met dumbbells op bankje lijkt me wel een lekkere oefening nog nooit gedaan.
Waarom de rackpulls in smith ipv los?

• #2.406
Ben benieuwd hoeveel kg je kwijt bent van die vakanties?

Paar kg na Thailand, maar zitten alweer zo'n 4 kg bij...vanaf nu is alles gericht op 2-12-12, dus knallen met die handel. Vandaag eerste training volgens nieuwe 3YT schema, gebaseerd op Neil Hill. Voelde super lekker de intensiteit. Hadden in 65 minuten schouders en borst getraind!!

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 20:28 ----------

Dikke training Daan vooral die Tbar!
Roeien met dumbbells op bankje lijkt me wel een lekkere oefening nog nooit gedaan.
Waarom de rackpulls in smith ipv los?

Hebben geen los rack staan..

Lekker bezig wat is,het plan?eerst nog bouwen?

Top hoe,is,de voeding nu?

• #2.411
Update;

Y3T schema bevalt goed na de eerste week. Wel zwaar de eerste week, 8-10 reps max en maar 60-90 seconden rust. Met name met benen ga je dan echt kapot, dat is echt kort!
Vanaf morgen gaan de herhalingen omhoog naar 12-14 reps en mag er iets langer gerust worden. Ook de oefeningen zijn weer anders.
Heb iig flink spierpijn na de eerste week!

goed bezig daan!

Wel vet dat je dit nu doet Daan, klinkt goed!
Mij lijkt die derde week ook gruwelijk zwaar.
Heb je ergens een officieel format voor het schema vandaan of vul je zelf verdeling in spiergroepen en oefeningen in?
Want ik zag dat je borst met schouders gedaan had en wat ik ervan gezien had stond borst met triceps, of verschilt de indeling ook per week?

• #2.414
Wel vet dat je dit nu doet Daan, klinkt goed!
Mij lijkt die derde week ook gruwelijk zwaar.
Heb je ergens een officieel format voor het schema vandaan of vul je zelf verdeling in spiergroepen en oefeningen in?
Want ik zag dat je borst met schouders gedaan had en wat ik ervan gezien had stond borst met triceps, of verschilt de indeling ook per week?

Fotmat gaat uit van 5 keer per week waarbij je rug, borst, schouders, benen en armen traint en dan kuiten 2x. Bij benen en rug.
Ik doe nu schouders en borst samen en de rest hetzelfde...ik doe schouders voor borst met het idee dat ik bij de borstoefeningen ook zoveel mogelijk druk vanuit de borst en niet/minder vanuit de schouders, die sterk zijn bij mij. Ik train 4 x per week.
Oefeningen veranderen per week. Derde week is heel hoog in herhalingen, vooral bij benen, dus dat zal lekker branden inderdaad!!

• #2.415
Vandaag 2e week benen van Y3T, afgelopen maandag schouders-borst gedaan.
Herhalingen zitten nu op 12-14, waarvan 2-4 rust pauze herhalingen...9 sets voor quads, 8 voor hams en 6 voor kuiten, maar 1.5/2 minuut rust. Was zwaar misselijk en dol en er werd nauwelijks gesproken tijdens de training!
Oefeningen;
Leg Press
Leg Extension
Squat in smith met brede voetstand
Liggende leg curl
SLDL met dumbbells
Zittend kuitheffen.

Fysiek blijft vooruit gaan nu...zal over paar weken weer eens een foto uploaden wanneer ik groot genoeg ben haha.

ga je weer voor de +90 of voor de classic en dan door knallen naar de JBC en R'damse? Aantal van vorig jaar hebben het ook gedaan en zijn nu A atleet geworden. Zou wel stoer zijn.

Leuk Daan dat Neil schema.

Neil's schema is vrijwel hetzelfde als P/RR/S (power/reprange/shock)

Good luck... will follow U

• #2.418
ga je weer voor de +90 of voor de classic en dan door knallen naar de JBC en R'damse? Aantal van vorig jaar hebben het ook gedaan en zijn nu A atleet geworden. Zou wel stoer zijn.

Bij de classic maak ik denk ik goede kans op goede plaatsing, van de andere kant is de 90+ toch echt wel ruig, ik zie het vlak vantevoren wel! Ik trek niet door ivm trouwerij in mei.

Terug
Naar boven