XXL Nutrition

Log Fanatic Daan

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.361
Update;

Gisteren super sterk in borst en biceps en vandaag was het weer harken met mn beentraining. Mijn kracht in benen komt niet terug zoals voorheen, ik ga al kapot met setjes van 100 kg x 10...benen blijven wel goed in vorm, maar heb er geen verklaring voor, echt heel raar!

Wat apart man, van een paar weekjes vakantie gelijk zoveel van je kracht weg!
Wat heb je daar allemaal gedaan zeg? :p

• #2.363
Wat apart man, van een paar weekjes vakantie gelijk zoveel van je kracht weg!
Wat heb je daar allemaal gedaan zeg? :p

Is eigenlijk al langer....niet te verklaren, maar goed train maar op andere manier, meer herhalingen en dropsetjes etc.

ja raar dat je dat alleen op de benen hebt!

Misschien frontraises wel met gestrekte armen en side raises niet. Maar wat boeit het in vredesnaam hoeveel gewicht je gebruikt bij front en sideraises, is compleet afhankelijk van hoe je die oefening uitvoert.

Het maakt me niet veel uit.. maar 24 kg voor side raises vond ik gwn enorm zwaar;). Doe ze zelf met 16 max, maarja het is net wat je zegt, hangt af van uitvoering..

Het maakt me niet veel uit.. maar 24 kg voor side raises vond ik gwn enorm zwaar;). Doe ze zelf met 16 max, maarja het is net wat je zegt, hangt af van uitvoering..

Doe sideraises ook niet zwaarder dan 16kg heel soms 18kg, maar met een haast gestrekte arm en stilstand tegen je zij kan het volgens mij ook niet veel zwaarder ;) (ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de lengte van je armen)

• #2.367
Afwisselen tussen heel strict, zoals nu bij zittende front raises en iets minder strict met zwaardere gewichten doe ik. Als ik heel strict wil gaan doe ik veel oefeningen zittend, zodat je eigenlijk nauwelijks met je lichaam kunt werken.

Afwisselen tussen heel strict, zoals nu bij zittende front raises en iets minder strict met zwaardere gewichten doe ik. Als ik heel strict wil gaan doe ik veel oefeningen zittend, zodat je eigenlijk nauwelijks met je lichaam kunt werken.

Ja zittend is wel de manier voor de stricte uitvoering;).. Maarja iets anders, ik dacht een keer te hebben gelezen dat jij nooit buik pakt. Vanwege de taille? Ik doe het zelf wel 3 x pw maar dan puur op reps, zonder gewicht. Zolang er geen heavyweights aan te pas komen zal de taille toch ook niet echt groeien lijkt me.. Gr

Ja zittend is wel de manier voor de stricte uitvoering;).. Maarja iets anders, ik dacht een keer te hebben gelezen dat jij nooit buik pakt. Vanwege de taille? Ik doe het zelf wel 3 x pw maar dan puur op reps, zonder gewicht. Zolang er geen heavyweights aan te pas komen zal de taille toch ook niet echt groeien lijkt me.. Gr

Aan de andere kant heeft hij toch ook gewoon een mooie mid section?

• #2.370

Klopt ik train buik nooit appart en train ook altijd met riem...mijns inziens worden je buikspieren al voldoende belast met het trainen van mn benen. Ik heb een heel smal middel en dat wil ik graag zo houden. Ik denk dat als je idd niet veel gewicht gebruikt het ook niet veel uitmaakt.

Klopt ik train buik nooit appart en train ook altijd met riem...mijns inziens worden je buikspieren al voldoende belast met het trainen van mn benen. Ik heb een heel smal middel en dat wil ik graag zo houden. Ik denk dat als je idd niet veel gewicht gebruikt het ook niet veel uitmaakt.

Serieus altijd met riem? Krijg je dan niet een ontzettend zwakke core? Als uiteindelijk de bovenkant verder gaat groeien raakt dat dan niet uit verhouding? En inderdaad met squatten en deadliften worden je buikspieren al behoorlijk belast.

• #2.372
2ag8fbt.jpg

15dar9u.jpg

Dit is mn core tijdens de wedstrijd

Staan er overigens nog wedstrijd plannen op het programma in de toekomst?
Die gekke pool (rechts) werd me toch gek toen die de overall niet had gewonnen!

• #2.374
Het was gewoon een vraag hoor :) Geen aanval op jou. Als iemand mij wat zou vragen over bankdrukken beantwoord ik dat ook niet met een filmpje van mijn bank. Maar ja ieder zijn ding, succes in ieder geval met jouw volgende wedstrijd.

• #2.377
Het was gewoon een vraag hoor :) Geen aanval op jou. Als iemand mij wat zou vragen over bankdrukken beantwoord ik dat ook niet met een filmpje van mijn bank. Maar ja ieder zijn ding, succes in ieder geval met jouw volgende wedstrijd.

Jij vult in dat ik daarom de foto's neer zet, dat is niet het geval. Het ging over mijn core, Killy zei dat vandaar een foto. Ik had je vraag nog niet beantwoord...

• #2.379
Serieus altijd met riem? Krijg je dan niet een ontzettend zwakke core? Als uiteindelijk de bovenkant verder gaat groeien raakt dat dan niet uit verhouding? En inderdaad met squatten en deadliften worden je buikspieren al behoorlijk belast.

Ik denk dat het wel meevalt, het is natuurlijk ook bodybuilding. Ik hoef niet perse zo sterk als mogelijk te worden...

---------- Post toegevoegd Fri 6 Apr 2012 om 18:57 ----------

Hoe kom je erbij dat ik zijn mid-section niet mooi vind? Ziet er juist super uit:)

Doe jij niet mee aan de Flex Cup kerel?

---------- Post toegevoegd Fri 6 Apr 2012 om 19:03 ----------

Enige veranderingen tov. de voorberreiding van afgelopen jaar?
Dan zal ik je daar weer zien 'zowiezo'!

Wel wat details denk ik...en het is altijd bijsturen, je weet nooit vantevoren hoe je lichaam dit keer reageert, dat is elke voorbereiding weer anders.

Ik heb zeker ambities en zou graag mee willen doen met flex dit jaar, maar me werk staat dit in de weg. Ben vaak van huis en kan daardoor voeding en training niet altijd in orde hebben. In voorbereiding is dit sowieso een must.. Volgend jaar loopt me contract af, ga hem 100% zeker meedoen dan. Lijkt me echt gruwelijk.

Terug
Naar boven