YOGI
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 732
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 6%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
er wordt echt to much theory besproken hier....
Ga gewoon lekker genieten van de sport. Al die theory verpest bij mij het plezier....

Vandaag nog even rust genomen en vanaf morgen begin ik met generic bulking routine van Lyle Mcdonald (UB/LB split). Heb nu een jaar trainingservaring met enkel 3-day split, dus ben benieuwd hoe ik hier op ga.
Elke blok duurt 6 tot 8 weken. De eerste 2 weken zijn run-up en train ik met een submax van 80-85% in week 1 en week 2 90-95% zodat ik aan volume kan wennen. De overige 4-6 weken zijn powerweken, daarna backcyclen door te deloaden en dan begint blok 2.
Als iemand opmerkingen heeft, hoor ik het graag.
Qua voeding ga ik gewoon recomp bulken met IF. Enkel op trainingsdagen ga ik 14u vasten, op rustdagen gewoonlijk 16u.
Op trainingsdagen zal ik tussen 3000-3200kcal zitten en rustdagen 2200-2300kcal (dus +/- 20% kcal overschot/verschil). Dit kan altijd nog gefinetuned worden. Zal waarschijnlijk wel goed zitten, aangezien ik tijdens mijn cut mijn onderhoud ook te hoog heb ingeschat.
Op rustdagen zal voeding voornamelijk bestaan uit kwark, noten, pure chocolade, eieren, huttenkase, wat brood, mager vlees, casseine, vette vis. Ook doe ik in de avond een mini-refeed (biorythm dieet) door ongeveer 80-100gr carbs te nemen dit vanwege het feit dat carbs serotonine vrij laat komen, kan ik ook beter van in slaap vallen.
Verder gewoon richtlijnen van IF.
. Iedereen geniet ervan op andere manieren, laat ons lekker joh![]()
Onderzoeken lezen en kennis opdoen over de sport is ook leuk. Sowieso ben ik van mening dat het hebben van een theoretische basis erg belangrijk is, wat overigens nooit wegneemt dat je er hard voor moet werken en zwaar gemotiveerd moet zijn (en inderdaad plezier hebben in wat je doet
)
Succes ermee Machet, Zelf ben ik ook al een tijdje met lyle zijn bulking routine bezig, zelf zou ik op je eerste UB dag de Pendlay row vervangen voor een chest support row aangezien Pendlay row ook aardig wat stress op je lowerback geeft en je maandag Squat en SLDL doet, zelfde geld voor UB dag 2 mbt de MP (legt ook aardig wat stress op je lower back, zou hier liever voor een seated SP gaan.
En ik zou gewoon flink gaan bulken met dit schema, niet onder onderhoud gaan zitten dat belemmert je herstel.
verderen knal ze!
http://www.victormooren.com/2012/01/de-recomp-benadering.htmlDe rest van het calorieoverschot wordt voornamelijk gebruikt om glycogeen te hervullen, de eiwit synthese en om leptine acuut te laten stijgen (positief voor het metabolisme). Belangrijk is dat 50-60%+ van de kcal na een trainingssessie komen, dit i.v.m. een verbeterde calorie partitionering (waar de kcal naar toegaan).
Het calorietekort wat je op rustdagen creëert is afhankelijk van hoe vaak je per week traint. Als standaardrichtlijn kun je uitgaan van een tekort van 200-700kcal (5-30%). Een kleiner calorietekort dan dat kan er voor zorgen dat je nauwelijks vet verbrandt. Een groter calorietekort dan dat is eigenlijk bedoeld voor een dieetfase.
Bedankt! Ik zal kijken hoe pendlay row me afgaat, anders kan ik altijd aanpassen tijdens de runup weken. Military press zou ik wel kunnen vervangen, maar hoe zit met activatie van zijkant schouder bij seated press?
Ik zorg dat ik na trainingssessie genoeg calorieen binnenkrijg om spiermassa aan te zetten (en te herstellen). Calorietekort op rustdagen zorgt dat uiteindelijk lichaam overgaat om lichaamsvet te verbanden (de katabole periode). Het lichaamsvet wat je aankomt tijdens de trainingsdagen verbrand ik weer met de rustdagen.
http://www.victormooren.com/2012/01/de-recomp-benadering.html
I think you should go about setting the daily calories relative to maintenance if your current maintenance is 4000 cal/day, you'd need a slight surplus on training days to cover energy requirements for muscl growth and a deficit from that value on the other days to keep fat down/cause fat loss. so you might end up at 4500/3500 or whatever depending on goals. or even 4300/3500 or whatever.
Thx voor tips, Dennis!
Bedoel je bij calves, na elkaar? Op op 2 verschillende dagen?
Waarom pullups (palmen van je af) eigenlijk?
Thx Dennis! Heb even wat aangepast aan me schema.
LB2 - week 1 - runup (80% submax)
deadlift
3x8x100
squat
3x12x50 (p*ssy weight, i know)
leg press
2x12x200
leg curl
3x12x35
standing calf raise
3x12x75
swiss ball crunches
3x12xBW
Comment:
Deadlift viel nog vies tegen. Squat techniek lijkt beter, voel het nog licht bij sympshis. Achteraf lichtjes van rechterknie, wil binnenkort techniek even filmen. Blijf rustig opbouwen, ook mooi nu ik 2x ga squatten in de week kan ik beter op techniek focussen.
p*ssy weight of blessure, vul zelf maar in
nette training verder hoor.
HNnnggggG
Dat van de DL ben ik ook al een keer tegengekomen.
Voor mij is het echt een tekort aan conditie, waardoor het toch nog behoorlijk zwaar is om meerder sets van 10 reps op de Dl te doen.
Het zelfde geldt eigenlijk ook voor de SQ, dus maak je niet druk om het gewicht zolang je techniek er baat bij heeft.
Nice bro! hoelang ben je met de training bezig geweest en hoe beviel het ?
Ziet er goed uit hoor ondanks dat je het zelf pussyweights vindt. Je maakt iig genoeg reps.![]()