AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Log romina

Volgens mij is m'n lichaam echt uit verhouding qua kracht. Ben nu natuurlijk pas net begonnen en een beetje aan het kijken naar de verschillende oefeningen, langzaam op bouwen en uitbreiden. Maar gisteren bv deed ik squat op de smith machine en had ik maar 15 kilo en vond het echt zwaar, m'n hart ging ook als een gek te keer.
En vanmorgen bv deed ik de laatste van de paar rug oefeningen en dat was de barbell bent over row en kan ik makkelijk 20 kg pakken. Ook met de lat pull down pak ik makkelijk 35 kg.Wat denken jullie? Dit is toch uit verhouding? Terwijl ik bv wel weer op 1 been door m'n hurken kan gaan, helemaal doorzakken en dan weer terug ophoog komen op 1 been, dus tis niet zo dat ik helemaal slap ben in m'n benen.

hihi doe ik ook :DHoeveel sets?
maar benen ben ik ook niet sterk dus ;)

• Topic Starter Topic Starter
Op dit moment gebruik ik de lat pull down als opwarming en ga daarna chinnen. Eerst deed ik het chinnen helemaal op het eind van de training en kwam ik nog maar 5 keer omhoog :(. Vandaag was het alweer 3 setjes van 10/6/5. Wil doorgaan tot 3x10 en dan gewicht erbij pakken.

Op dit moment gebruik ik de lat pull down als opwarming en ga daarna chinnen. Eerst deed ik het chinnen helemaal op het eind van de training en kwam ik nog maar 5 keer omhoog :(. Vandaag was het alweer 3 setjes van 10/6/5. Wil doorgaan tot 3x10 en dan gewicht erbij pakken.

:zweet::zweet::zweet::zweet::zweet::zweet: Dat kan ik dus niet:rolleyes: ( Nog niet);)

Wel knap van jou:)

Alweer iemand met blessures :(

Ieh, dat met je vinger lijkt me echt pijnlijk zeg, en ook wel een beetje eng. Kijk je naar je hand, staat je vinger ineens helemaal de andere kant op, getver! (of zit ik nou gewoon iets te verzinnen :) en zag je er niks van?)

Leuke tattoos trouwens, die sterretjes.
Heel veel succes!

Dat van vorig jaar was m'n rechter middelvinger .. en ja, die zag ik opzij schieten met een keihard kraakgeluid erbij. Dag erna naar de EHBO en foto's laten maken. Was niet gebroken zeiden ze. Maar het ging niet over dus ben ik naar de fysio gegaan. Die had het idee dat er misschien toch een breuk was geweest. Dus ik na een half jaar ofzo weer terug naar de dokter en die vertelde me doodleuk dat ze in het ziekenhuis naar m'n ringvinger hadden gekeken. Toen heb ik het maar zo gelaten en ben rustig weer gaan klimmen. Voel de pijn nog wel en ook als ik oefeningen aan de rekstok doe in de sportschool, mahjah boeie ;) het went wel.
En paar weken terug de pees van m'n linkermiddelvinger geblesseerd :( maar dat komt ook heus wel weer goed. Wil toch over een paar weken weer gaan klimmen en dit dan als soort cardio training gaan gebruiken. Veel meters maken en net niet helemaal verzuren. Nu nog iemand vinden die ik zo gek krijg om me te zekeren de hele tijd achter elkaar haha.

Dat van vorig jaar was m'n rechter middelvinger .. en ja, die zag ik opzij schieten met een keihard kraakgeluid erbij. Dag erna naar de EHBO en foto's laten maken. Was niet gebroken zeiden ze. Maar het ging niet over dus ben ik naar de fysio gegaan. Die had het idee dat er misschien toch een breuk was geweest. Dus ik na een half jaar ofzo weer terug naar de dokter en die vertelde me doodleuk dat ze in het ziekenhuis naar m'n ringvinger hadden gekeken. Toen heb ik het maar zo gelaten en ben rustig weer gaan klimmen. Voel de pijn nog wel en ook als ik oefeningen aan de rekstok doe in de sportschool, mahjah boeie ;) het went wel.
En paar weken terug de pees van m'n linkermiddelvinger geblesseerd :( maar dat komt ook heus wel weer goed. Wil toch over een paar weken weer gaan klimmen en dit dan als soort cardio training gaan gebruiken. Veel meters maken en net niet helemaal verzuren. Nu nog iemand vinden die ik zo gek krijg om me te zekeren de hele tijd achter elkaar haha.

Erg vervelend:(

Succes..

En paar weken terug de pees van m'n linkermiddelvinger geblesseerd :( maar dat komt ook heus wel weer goed. Wil toch over een paar weken weer gaan klimmen en dit dan als soort cardio training gaan gebruiken. Veel meters maken en net niet helemaal verzuren.
Pull ups zijn verschikkerlijk saai, Ik deed meestal devil steps om een goede uithouding te krijgen, is ook iets klim specifieker.

Nu nog iemand vinden die ik zo gek krijg om me te zekeren de hele tijd achter elkaar haha.
Ik had geluk dat men vader ook in de sport zat, dat was zijn fulltime taak :p

Ik zou maar naar de Alpen gaan, daar krijg je minder blessures, je valt hooguit helemaal dood :D

Mooie sterke (klimmers)rug!
Op een been hurken en overeindkomen (zgn pistols) vind ik wel indrukwekkend!

Veel succes gewenst door je collega klimmer!
Go girl, go!

leuke log en zal hem zeker gaan volgen.

Wil binnenkort zelf ook een log gaan bijhouden maar ben zelf een beetje huiverig om de reacties hier zeg maar......

Succes gewenst!

@ Klaasjanno: Gewoon doen joh :)
@ DutchVince: Alpen zijn voor mij echt te vermoeiend haha. Het liefst zou ik zelfs alleen maar boulderen ipv klimmen, maar met m'n 1,54 lengte vind ik routes soms al lastig zat, laat staan die boulders die die gasten verzinnen.
@ Capicorn: Wat zijn devil steps? Tsja en voor het zekeren .. eigenlijk bijna al m'n vrienden klimmen, maar moet nu iemand vinden die een half uurtje achter elkaar wil gaan takelen haha. Is niet echt een favo bezigheidje voor de meeste.

Dinsdag 12 mei:
9.15 : 1 whey shake / 1 volkoren boterham met pindakaas
10.45 : trainen rug en biceps
12.00 : 1 banaan / 1 whey shake
13.00 : halve proteine reep
15.15 : chili buritto (maken we op het werk, is een wrap tortilla met rundergehakt en groentenmix en saus erdoor, geen idee hoeveel calorien oid)
18.30 : 100 gr kipfilet / 125 gr groentenmix / kopje pastasalade
21.00 : 100 gr kipfilet / half kopje pastasalade (met beetje saus en feta kaas)
22.00 : handje gezouten pinda's
23.30 : 225 gr magere kwark
2.00 : 225 gr magere kwark / 1 schep whey

heb een tijdje aan sportklimmen gedaan. ik heb hoogtevrees, dus dacht ik om te gaan klimmen:scratch: zo zou ik over mijn vrees komen. briljant idee. ik heb toen 18m hoog geklommen een hele prestatie vond ik zelf totdat mijn "buddy" (één of andere domme doos) me van 3 meter hoog liet vallen. gelukkig zonder schrammetjes van af gekomen en niks gebroken. was toen meteen mee gestopt.

2 jaar geleden ben ik van de hoogste brug van curacao 50 meter gaan abseilen. leuke ervaring maar hoeft niet nog eens te doen. e
n oh ja, ik heb nog steeds hoogte vrees. :D

Dan heb je nog mazzel gehad zeg, heb het erger zien aflopen van een paar meter. Maar wel zonde dat je het niet meer gedaan hebt.
Aha jah devil steps deed ik vroeger wel dus eens. Maar werkt dit echt beter voor grotere rugspieren te krijgen dan pull ups dan? want op dit moment wil ik gespierder worden, ben me voor mijn doen ook rot aan het eten om de paar uur ;) Op dit moment wil ik niet beter gaan klimmen, maar gespierder worden. Klimmen komt van de zomer wel weer :)

Dan heb je nog mazzel gehad zeg, heb het erger zien aflopen van een paar meter. Maar wel zonde dat je het niet meer gedaan hebt.
Aha jah devil steps deed ik vroeger wel dus eens. Maar werkt dit echt beter voor grotere rugspieren te krijgen dan pull ups dan?
Nope, is puur grip en klim gericht. Als je massa wilt kan je beter full range pull ups doen met een breede grip.

Origineel gepost door romina [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Volgens mij is m'n lichaam echt uit verhouding qua kracht. Ben nu natuurlijk pas net begonnen en een beetje aan het kijken naar de verschillende oefeningen, langzaam op bouwen en uitbreiden. Maar gisteren bv deed ik squat op de smith machine en had ik maar 15 kilo en vond het echt zwaar, m'n hart ging ook als een gek te keer.
En vanmorgen bv deed ik de laatste van de paar rug oefeningen en dat was de barbell bent over row en kan ik makkelijk 20 kg pakken. Ook met de lat pull down pak ik makkelijk 35 kg.Wat denken jullie? Dit is toch uit verhouding? Terwijl ik bv wel weer op 1 been door m'n hurken kan gaan, helemaal doorzakken en dan weer terug ophoog komen op 1 been, dus tis niet zo dat ik helemaal slap ben in m'n benen.
hihi doe ik ook :DHoeveel sets?
maar benen ben ik ook niet sterk dus ;)

Herkenbaar! Maar je hebt toch ook sterkere en zwakkere kanten? Door klimmen ben je sterker in je bovenlijf denk ik? Daar meer op gefocussed?

ja dat zal best, sleur mezelf door de routes heen en m'n beentjes bungelen er achteraan ;)

Terug
Naar boven