XXL Nutrition

Contest Log (v) Log romina

Gaat lekker zo :S. heb al ruim een maand last van een klein plekje op m'n rug. Normaal kan ik dat zelf kraken, maar lukt me nu al heel de tijd niet meer. Vandaag had ik er zelfs last van bij biceps training en met ademen, dus even langs de fysio gegaan. Nu blijkt dat er 2 werveltjes niet helemaal juist zitten, pfffffffff, het zat zo vast m'n rug dat zelfs de fysio het niet gekraakt kreeg. Maar het goede nieuws haha, heb biceps wel weer zwaarder getraind vandaag en mag gewoon m'n rug blijven trainen.
Ik loop ook bij zo'n manueel pief ben nu een keer of 8 geweest dan loopt ie te trekken en duwen of zijn leven ervan af hangt en opeens hoor ik in de verte een klein knakje alsof een vlo zijn been breekt, dan zegt ie zo daar was ie dan nou dan denk ik echt okay thats it? Als ik hoest rammelen mijn wervels door mijn geraamte en die eikel lukt het niet. Laatst ging ie mijn heup een manipulatie geven, bond ie me vast aan die veredelde strecher en ging ie aan mijn been trekken nou ik moest me inhouden om geen poepie te laten maar verder gebeurde er helemaal niks nada noppes. Nah ik vind het niks gelukkig hoef ik nog maar een keer.

Ik loop ook bij zo'n manueel pief ben nu een keer of 8 geweest dan loopt ie te trekken en duwen of zijn leven ervan af hangt en opeens hoor ik in de verte een klein knakje alsof een vlo zijn been breekt, dan zegt ie zo daar was ie dan nou dan denk ik echt okay thats it? Als ik hoest rammelen mijn wervels door mijn geraamte en die eikel lukt het niet. Laatst ging ie mijn heup een manipulatie geven, bond ie me vast aan die veredelde strecher en ging ie aan mijn been trekken nou ik moest me inhouden om geen poepie te laten maar verder gebeurde er helemaal niks nada noppes. Nah ik vind het niks gelukkig hoef ik nog maar een keer.

Ja, dat is gek he! maar wel knap hoe ze dat allemaal doen:D

• Topic Starter Topic Starter
Vrijdag 15 mei:
10.15 : 1 whey shake / 1 boterham pindakaas
11.00 : trainen : buik, biceps
12.15 : 1 banaan / whey shake
13.30 : halve proteine reep
15.00 : 2 boterhammen met slankie en 4 pl runderrookvlees
17.00 : halve chili buritto / 250 gr magere kwark
18.15 : trainen : rug pull ups 5 setjes 10x, 6x, 7x, 4x, 4x (totaal 31 pull ups)
18.40 : 1 whey shake
18.45 : klimmen : lukte maar 10 minuten ;), viel er na 7,5 min 1x uit.
19.30 : halve proteine reep
21.00 : halve chili buritto / 250 gr magere kwark
22.00 : 10 blokjes kaas
0.15 : 100 gr kipfilet / 225 gr magere kwark
2.00 : 250 ml magere melk / 1 schep whey

hahaha, de eerst komende keer dat ik wel een knakje hoor, moet ik zeker weten aan die vlo denken :D

Vrijdag 15 mei:
10.15 : 1 whey shake / 1 boterham pindakaas
11.00 : trainen : buik, biceps
12.15 : 1 banaan / whey shake
13.30 : halve proteine reep
15.00 : 2 boterhammen met slankie en 4 pl runderrookvlees
17.00 : halve chili buritto / 250 gr magere kwark
18.15 : trainen : rug pull ups 5 setjes 10x, 6x, 7x, 4x, 4x (totaal 31 pull ups)
18.40 : 1 whey shake
18.45 : klimmen : lukte maar 10 minuten ;), viel er na 7,5 min 1x uit.
19.30 : halve proteine reep
21.00 : halve chili buritto / 250 gr magere kwark
22.00 : 10 blokjes kaas
0.15 : 100 gr kipfilet / 225 gr magere kwark
2.00 : 250 ml magere melk / 1 schep whey

Wow, ik heb zelden zoveel eetmomenten gezien!
Die 10 min. klimmen haal je vast een andere keer wel :)

Nou m'n doel is om het een half uur vol te houden, was nu dus maar 10 minuten. Maar had zowiezo al 3 weken niet meer geklommen. Gasten op m'n werk hadden er zelf biertjes op gewed hoe "kort" ik het zou volhouden haha.

Nou m'n doel is om het een half uur vol te houden, was nu dus maar 10 minuten. Maar had zowiezo al 3 weken niet meer geklommen. Gasten op m'n werk hadden er zelf biertjes op gewed hoe "kort" ik het zou volhouden haha.

Ghehe, van je collega's moet je het hebben he.. ;)

lekker laten drinken :p beter 10 minuten aan de klimwand, dan een 1 bier in de hand!

Haha vals...

Ach, iedere keer weer een paar minuutjes erbij pakken toch!

Zaterdag 16 mei:
9.00 : 1 whey shake
9.30 : halve proteine reep, moest onderweg eten naar m'n werk, verslapen :(
11.00 : klein stokbroodje met tonijn, kaas en tomatensaus / 250 ml magere yoghurt
13.30 : hetzelfde
16.00 : 100 gr kipfilet / kom pasta met gehakt saus en groente erdoor
19.00 : 100 gr zeevruchten / 1 ei
21.00 - ? beetje slechte dingen gegeten zoals chocolade rozijnen, paar nootjes en toastjes.
22.00 : buikspieren thuis (hangend knieheffen, 5x10 en 1x8 schuin beide kanten)
? na buikspieren 1 whey shake + nog 3 toastjes ofzo
2400 : 225 gr magere kwark
2.00 : 250 ml magere melk en 1 schep whey

Laatst bewerkt:
ik blijf nieuwe logs ontdekken hier, Succes Romina,;)

Lekker hoor, klimmen! Ga ik ook snel weer eens doen, het is een goede alternatieve training! Thanlks voor het idee, enneh, af en toe zondigen is gezond hoor!

De vlo heeft z'n ene been gebroken ;)
Ik was net in de sportschool en toen kwam een instructeur naar me toe en zei: als je last hebt van je rug bij die oefening (squaten) dan kun je wel die riem gebruiken. Dus ik zeg: nou heb wel last van me rug, maar had ik al, zijn 2 werveltjes die een beetje scheef zitten. Zegt hij: o kom maar ff hier. Moest ik m'n armen over elkaar doen en pakte hij me vast, tilt me op en en gooit me soort van in de lucht en bij het terug komen hoor ik "knak" haha. Moest natuurlijk gelijk aan het verhaal van Yin Yang denken, de vlo die z'n been breekt ;) Nu z'n andere been nog :P

Ben net even bezig geweest met een nieuw schema te maken. Vond het soms te onoverzichtelijk wanneer ik nou wat moest doen en heb er een extra indeling in gemaakt, kan ik wat relaxter trainen zonder tijdsdruk, omdat ik wat meer oefeningen per groep erbij wil gooien.
Bij mij op de sportschool kun je meestal 's ochtens of 's middags trainen en heb natuurlijk rekening moeten houden met m'n werkschema.

------------- Ochtend ----------------- Avond

Maandag --- vrij ------------------ triceps/buik

Dinsdag --- rug/biceps ----------------- werk

Woensdag --- werk ------------------- schouders/borst

Donderdag --- benen/billen ------------------ werk

Vrijdag --- triceps/buik/biceps--- ff werken--- rug/klimmen(cardio dus)

Zaterdag --- werk/rustdag ----------------- gesloten

Zondag --- borst/schouders ----------------- gesloten

Zoals je ziet, heb ik nog maar 1 vrij moment wat ik zou kunnen gebruiken om m'n werk en de openingstijden van de sportschool heen.
Dit al alleen helaas wel voor 2 weken zijn, want dan verandert mijn werkrooster ook ivm met de zomerperiode bij ons in de hal.
Hopelijk blijft de sportschool in de zomerperiode ook nog in de ochtend open, want waarschijnlijk ga ik zelf elke avond werken.

Ik was net in de sportschool en toen kwam een instructeur naar me toe en zei: als je last hebt van je rug bij die oefening (squaten) dan kun je wel die riem gebruiken. Dus ik zeg: nou heb wel last van me rug, maar had ik al, zijn 2 werveltjes die een beetje scheef zitten. Zegt hij: o kom maar ff hier. Moest ik m'n armen over elkaar doen en pakte hij me vast, tilt me op en en gooit me soort van in de lucht en bij het terug komen hoor ik "knak" haha. Moest natuurlijk gelijk aan het verhaal van Yin Yang denken, de vlo die z'n been breekt ;) Nu z'n andere been nog :P

Dat probeerde mijn huisarts destijds bij mij bij mijn rugklachten, blijkt dat 't niet wil bij mij :D Wat blijkbaar nogal 'abnormaal' is...

Klimmen lijkt me leuk!

Zondag 17 mei:
10.00 whey shake / bruine boterham pindakaas
11.00 : trainen : benen / billen
12.15 : whey shake / 1 banaan
13.00 : halve proteine reep
14.00 : 100 gr zeevruchten
16.00 : bruine boterhammen met slankie en 4 pl runderrookvlees
18.00 : 125 gr tilapia / kopje gebakken champignons
20.30 : 135 gr tilapia / 1 tomaat
23.00 : 225 gr magere kwark
0.45 : 225 gr magere kwark
1.30 : 250 ml magere melk / 1 schep whey

Laatst bewerkt:

is dat goed? knak?

Soms is het heerlijk dat er iets kraakt (helaas niet alle keren :p)
Fijn voor je dat het nu iets minder pijnlijk is!

Vanmorgen borst en schouders getraind en ik ben niet ontevreden.
Ik zit nog steeds met die oude blessure, waar ik heel voorzichtig mee moet zijn. Toendertijd kon ik op een gegeven moment niet eens meer een glas cola optillen.
Het zijn wel baby gewichtjes nog, maar er zit vooruitgang in:

Eerst 2 minuten op de roeimachine.

Borst:
Pectoral machine:
3x15x5 kg rustig opwarmen
3x12x10kg
3x10x15 kg
bankdrukken enzo durf ik op dit moment nog niet

Schouders:
dumbbell side raise:
3x15x1kg opwarmen en letten op de beweging en dat er niets knakt.
3x12x2kg
3x10x3kg (vandaag voor het eerst gedaan)

Ben ff de naam van de oefening kwijt, maar dat je de gewichten boven je hoofd gooit.
3x15x3kg
3x10x5kg (vandaag voor het eerst alle 3 de setjes met 5 kg gelukt)

Dumbbell front raise (was een nieuwe oefening voor vandaag)
3x12x2kg

En verder nog wat stabilisatie oefeningetjes met lichte gewichtjes ook.

Heb vandaag geen geknak of steken gehad in m'n schouder tijdens het trainen. Nu voelt ie alleen een beetje "anders" aan, maar geen pijn, dus ik ben blij :) Vanavond weer buik en triceps trainen.

Terug
Naar boven