MuscleMeat

Log

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag voor het eerst een aparte arm day gedaan, het beviel me eerlijk gezegt niet eigenlijk totaal niet. Maarja weer wat geleerd dus !
Dips
Opwarmen
5xBW-18
5xBW-18
5xBW-18
5xBW-13,5
5xBW-13,5 ging lekker.

Skullcrushers gewicht excl. ez bar
10x10
10x10
10x10 wat een onmeunige schijt oefening :(

Rope pulldown
10x32 geen volledige ROM op het laatst
10x27,5
10x27,5

2x over 21en gedaan met 12,5 gewicht excl. Ez bar

Curl Close Grip gewicht excl. ez-bar
10x12,5
10x12,5
10x12,5

Rope Curl
8x32
14x27,5
10x22,5
12x18
14x18
14x13,5
20x9 heerlijke pomp !

Op naar schouder-benenn !

Abbo! :)

Succes met je doelen, ga je volgen ;)

Hoezo, waarom beviel je zo'n aparte arm-workout niet?

Welkom !

---------- Toegevoegd om 20:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:50 ----------

Succes met je doelen, ga je volgen ;)

Dank u !

---------- Toegevoegd om 20:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:50 ----------

Hoezo, waarom beviel je zo'n aparte arm-workout niet?

Ja weet niet, vond het niet echt lekker werken jammer genoeg.. Het leek me op het eerste oog zo leuk mja shit happens.

Vandaag voor het eerst een aparte arm day gedaan, het beviel me eerlijk gezegt niet eigenlijk totaal niet. Maarja weer wat geleerd dus !

Op naar schouder-benenn !

Wat ik voorheen wel deed is armen in combi met schouders. Waarom vind je die skullcrusher niet fijn?

Wat ik voorheen wel deed is armen in combi met schouders. Waarom vind je die skullcrusher niet fijn?

Ja weet niet ze lagen met niet zo lekker :( vind de two arm overhead tricep extentions integendeel velen malen fijner dus verander die hierin..

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:05 ----------

Vanaf volgende week een UB/LB doen, lijkt me velen malen leuker doordat ik de spiergroepen 2x per week aanspreek !

Followed!

Heb je toevallig een reden waarom je split boven full body hebt gekozen als beginner zijnde?
Als je lekker veel gaat eten (3500-4000kcal) en 3x5 op de grote lifts met lineaire verhoging gaat doen, heb je als beginner veel meer/vaker stimulatie per spiergroep per week dan wanneer je splits doet.
Ook heb je dan de kans om 3x per week gewicht te verhogen, ipv 1x per week bij een split.

Als beginner schiet je kracht echt snel omhoog, waardoor je ermee weg komt om elke workout (3x per week) gewicht te verhogen.. Just my 2 cents.

Followed!

Heb je toevallig een reden waarom je split boven full body hebt gekozen als beginner zijnde?
Als je lekker veel gaat eten (3500-4000kcal) en 3x5 op de grote lifts met lineaire verhoging gaat doen, heb je als beginner veel meer/vaker stimulatie per spiergroep per week dan wanneer je splits doet.
Ook heb je dan de kans om 3x per week gewicht te verhogen, ipv 1x per week bij een split.

Als beginner schiet je kracht echt snel omhoog, waardoor je ermee weg komt om elke workout (3x per week) gewicht te verhogen.. Just my 2 cents.

Ja dit werd mij ook verteld, heb het even gedaan vond der alleen niet zo heel erg veel aan en je moet er wel plezier aanhebben vind ik zelf. Kan het eventueel weer proberen, hoe kan ik een FB opzetten ? Dan kan ik eens een gokje aanwagen om dat te gaan maken, moet het trouwens een A en een B schema hebben of gewoon 1 voor alle 3 de dagen ?

---------- Toegevoegd om 22:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:08 ----------

Moet trouwens wel bekennen dat ik geen voedingschema heb en ook niet op me voeding let. Ik weet het dat is zeer slecht, zit er wel over na te denken om dit toch te overwegen, niet echt vaste tijden eten maar wel er op letten en wat meer te eten dan voorheen (wat ik overigens wel doe nu)

Ja dit werd mij ook verteld, heb het even gedaan vond der alleen niet zo heel erg veel aan en je moet er wel plezier aanhebben vind ik zelf. Kan het eventueel weer proberen, hoe kan ik een FB opzetten ? Dan kan ik eens een gokje aanwagen om dat te gaan maken, moet het trouwens een A en een B schema hebben of gewoon 1 voor alle 3 de dagen ?

Als beginner maak je heel snel lineaire kracht gains, rippetoe is een goed workout programma:

Workout A:
3x5 squat +2.5kg
3x5 overhead press +2.5kg
5x3 power cleans +2.5kg

Workout B:
3x5 squat +2.5kg
3x5 Bench Press +2.5kg
1x5 Deadlift +5kg

Elke workout gooi je bovenstaande gewicht erbij.
Als je max 70kg squat dan zou ik zorgen dat je bij de 55kg begint, en dan zorgt dat je in de eerste dag van week 3 dus topped.

Bijvoorbeeld qua squats:

Week 1 dag 1 -> 3x5x55kg
Week 1 dag 3 -> 3x5x57.5kg
Week 1 dag 5 -> 3x5x60kg
Week 2 dag 1 -> 3x5x62.5kg
Week 2 dag 3 -> 3x5x65kg
Week 2 dag 5 -> 3x5x67.5kg
Week 3 dag 1 -> 3x5x70kg
week 3 dag 3 -> 3x5x72.5kg -PR-
etc.

En dan bij elke oefening even wat lager beginnen dan gewoonlijk.

En dan train je 3x per week (ma/wo/vrij of di/do/za bijvoorbeeld) en wissel je A en B om. Dus ABA en BAB weken heb je.

Bij de oefeningen bouw je ook op naar je gewicht, voor oefening en meer volume.
Bij squats bijvoorbeeld:

2x5x20kg
1x5x30kg
1x3x50kg
1x2x60kg
1x5x70kg

Dit zou een complete squat setreeks zijn.

http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program

Veel info staat hier ^

Als beginner maak je heel snel lineaire kracht gains, rippetoe is een goed workout programma:

Workout A:
3x5 squat +2.5kg
3x5 overhead press +2.5kg
5x3 power cleans +2.5kg

Workout B:
3x5 squat +2.5kg
3x5 Bench Press +2.5kg
1x5 Deadlift +5kg

Elke workout gooi je bovenstaande gewicht erbij.
Als je max 70kg squat dan zou ik zorgen dat je bij de 55kg begint, en dan zorgt dat je in de eerste dag van week 3 dus topped.

Bijvoorbeeld qua squats:

Week 1 dag 1 -> 3x5x55kg
Week 1 dag 3 -> 3x5x57.5kg
Week 1 dag 5 -> 3x5x60kg
Week 2 dag 1 -> 3x5x62.5kg
Week 2 dag 3 -> 3x5x65kg
Week 2 dag 5 -> 3x5x67.5kg
Week 3 dag 1 -> 3x5x70kg
week 3 dag 3 -> 3x5x72.5kg -PR-
etc.

En dan bij elke oefening even wat lager beginnen dan gewoonlijk.

En dan train je 3x per week (ma/wo/vrij of di/do/za bijvoorbeeld) en wissel je A en B om. Dus ABA en BAB weken heb je.

Bij de oefeningen bouw je ook op naar je gewicht, voor oefening en meer volume.
Bij squats bijvoorbeeld:

2x5x20kg
1x5x30kg
1x3x50kg
1x2x60kg
1x5x70kg

Dit zou een complete squat setreeks zijn.

http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ:The_Program

Veel info staat hier ^

Heel erg bedankt dat je deze info op hebt gezocht voor me, ik heb dit gevolgt vind het alleen geen ene donder aan om dit te doen. Ik hoopte eigenlijk op een ander FB schema

Heel erg bedankt dat je deze info op hebt gezocht voor me, ik heb dit gevolgt vind het alleen geen ene donder aan om dit te doen. Ik hoopte eigenlijk op een ander FB schema

Ik vond het juist super vet om snel in kracht en gewicht vooruit te gaan, de 'saaie' workouts nam ik dan maar voor lief. Je kan ook een 'standaard' FB schema doen, waarbij je 3-4 compounds en 1-2 isolaties pakt.

Bv

Maandag

3x8 Squat
4x8 Bent over row
3x8 Bench press
2x10-12 Front raises
2x10-12 Biceps Curl
4x8-10Standing Calf Raises

Woensdag
3x5 Deadlifts
3x5 Leg Press
3x5 Overhead Press
3x8 Flyes
2x10-12 Triceps pushdown
2x10-12 Reverse Flyes / Face-pulls

Vrijdag
3x10-12 Squat
3x10-12 Pull-ups (of Pull-downs)
3x10-12 Dumbell press / Incline bench press
4x12-15 Sitting calf raise
2x10-12 Side raises
3x10-12 shrugs

Bijvoorbeeld.. even heel simpel een push compound (Overhead/bench press/dumbell press), een pull compound (Pull-ups, Bent over rows, Deadlifts) en een been compound (Leg press/squat) per workout, en dan kan je nog een compound en/of 1-3 isolatie oefeningen toevoegen.

zo iets is inderdaad wel aan te raden, maagoed, je moet t natuurlijk wel leuk vinden.

Ik ben ook eigenlijk zo makkelijk om te praten he, ik zit nu echt weer te twijfelen om dit te gaan doen. Ik ga hier flink over na denken om vanaf maandag dit te gaan doen en dit dan zo lang mogelijk vol te houden. Kom ik ipv kracht ook massa aan wat toch wel mijn doel is.
Bedankt allen !

Compounds zijn echt vet belangrijk man, gewoon lekker op knallen!

Ja maar een split legt daar niet zo de focus op als bijvoorbeeld een programma van Rippetoe, dat is wat ik bedoelde.

Ohzo, nee zeker niet wel leuk omdat je daar toch bijna de meeste gewichten aanhangt wat wel leuk is

---------- Toegevoegd om 09:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:25 ----------

Ik had daar ook echt mee moeten beginnen (zou ik alsnog kunnen doen hoor), denk dat ik daar meer mee had gewonnen als dat ik nu heb.

Jik ben al overgehaald, denk vandaag of morgen even mijn startgewicht bepalen van alle oefeningen

Terug
Naar boven