XXL Nutrition

Log

Heel erg bedankt voor de tijd die je hier in hebt gestoken en het maken van dit leuke schema ! Ik ga hier hopenlijk flink op gainen, die front raises veranderen in leg curls dus? Wat drinkt jij eigenlijk tussen door, water of iets?

no problem.. :D

Workout dagen -> Liter melk tijdens workout + Liter melk over de dag verspreid + 800ml melk van shakes + liter water
Non-workout dagen -> Liter melk over de dag verspreid + 800ml van shakes + 2 liter water.

Ja ik drink melk tijdens de workout, geen water.. ik zit tijdens workout dagen op 4500kcal, en eten vind ik irritant. Ik kan het e.e.a. niet eten vanwege een gevoelig darmstelsel, dus dan maar supplementeren tijdens de workout.

p.s. alle melk is verse volle melk

Heel erg bedankt voor de tijd die je hier in hebt gestoken en het maken van dit leuke schema ! Ik ga hier hopenlijk flink op gainen, die front raises veranderen in leg curls dus? Wat drinkt jij eigenlijk tussen door, water of iets?

Dit is eventueel een optie, en dan inderdaad 2-3x8-12 leg curls.
Want voorkant schouder wordt echt nooit 'onder' gestimuleerd, dat is echt een spiergroep die bij héél veel mensen voor loopt.
De Hamstrings zijn daarintegen een spiergroep die vaak het nakijken krijgt, evenals kuiten.

• Topic Starter Topic Starter

Workout dagen -> Liter melk tijdens workout + Liter melk over de dag verspreid + 800ml melk van shakes + liter water
Non-workout dagen -> Liter melk over de dag verspreid + 800ml van shakes + 2 liter water.

Ja ik drink melk tijdens de workout, geen water.. ik zit tijdens workout dagen op 4500kcal, en eten vind ik irritant. Ik kan het e.e.a. niet eten vanwege een gevoelig darmstelsel, dus dan maar supplementeren tijdens de workout.

Hm, dat gaat me toch iets te ver denk ik. Verschil moet er wezen, als ik dorst krijg pak ik wel een glas water !

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:56 ----------

Dit is eventueel een optie, en dan inderdaad 2-3x8-12 leg curls.
Want voorkant schouder wordt echt nooit 'onder' gestimuleerd, dat is echt een spiergroep die bij héél veel mensen voor loopt.
De Hamstrings zijn daarintegen een spiergroep die vaak het nakijken krijgt, evenals kuiten.

Oke, denk dat ik die dan verander in leg curls !

In, ik begon op jouw leeftijd met exact dezelfde stats (1.85, 70KG).

Als ik je één tip kan geven: verdrink niet in de details en onthoud dat het gaat om de basis. Consistent hard trainen met een toereikend voedingsschema, en uiteraard voldoende rust om te groeien. Zorg vwb je voedingsschema dat je je eiwitten binnen krijgt, en vul de rest aan met voldoende kcals om te groeien.

Ben benieuwd hoeveel je gaat gainen de komende maanden. Succes iig.

Als ik je één tip kan geven: verdrink niet in de details en onthoud dat het gaat om de basis. Consistent hard trainen met een toereikend voedingsschema, en uiteraard voldoende rust om te groeien. Zorg vwb je voedingsschema dat je je eiwitten binnen krijgt, en vul de rest aan met voldoende kcals om te groeien.

heel erg bedankt voor jullie tips ! 1 januari weer een foto maken om te kijken of er al iets is verschilt, en dan weer om het kwartiel hoop dat dat een paar leuke fotoa gaat opleveren !

Ben ik het wel mee eens. Echter ben ik het er ook mee eens dat je moet weten waarom je iets wel/niet in je schema hebt, waarom je X/Y reps/sets doet en waarom je iets doet, in plaats van alles klakkeloos over te nemen.
Maar verder inderdaad, stick to the basics en na een tijdje leer je je lichaam wel kennen, wat wel/niet voor je werkt.

;)! Dan zou ik maandag wel even de bent over row en bench press omwisselen van plek, aangezien front raises en de BP nogal overlappen.

Wat je ook kan doen is elke workout 8-12 herhalingen doen.
Je begint met een gewicht wat je 12x kan doen, en begint dan met 8 herhalingen.
Dan doe je de week erna, 10 herhalingen, de week erna 12 herhalingen.
Dan verhoog je het gewicht met X%, en begin je weer bij 8 herhalingen, de week erna 10, de week erna 12.

etcetc.
Zolang het maar lineaire verhoging blijft houden en je niet vast blijft zitten op hetzelfde gewicht.

Hoe bedoel je dit eigenlijk met de reps? Gewoon een gewicht pakken waar ik 12 herhalingen mee kan maken, maar ik maak er maar 8 en dan volgende training 10 en weer de volgende 12 en dan de trainingen daarna met 2,50 verhogen en weer 8 reps gaan doen ?

Hoe bedoel je dit eigenlijk met de reps? Gewoon een gewicht pakken waar ik 12 herhalingen mee kan maken, maar ik maak er maar 8 en dan volgende training 10 en weer de volgende 12 en dan de trainingen daarna met 2,50 verhogen en weer 8 reps gaan doen ?

Stel:

Bankdrukken.
Je 12RM is 50kg

Dan ga je:

Week 1: 8x50kg
Week 2: 10x50kg
Week 3: 12x50kg
week 4: 8x52.5kg
week 5 10x52.5kg

Maar je kan misschien ook sneller verhogen dan 2.5kg per keer, moet je even kijken.

Stel:

Bankdrukken.
Je 12RM is 50kg

Dan ga je:

Week 1: 8x50kg
Week 2: 10x50kg
Week 3: 12x50kg
week 4: 8x52.5kg
week 5 10x52.5kg

Maar je kan misschien ook sneller verhogen dan 2.5kg per keer, moet je even kijken.

Oke lijkt me leuk om te doen en ook effectief ! Danku

Ben ik het wel mee eens. Echter ben ik het er ook mee eens dat je moet weten waarom je iets wel/niet in je schema hebt, waarom je X/Y reps/sets doet en waarom je iets doet, in plaats van alles klakkeloos over te nemen.
Maar verder inderdaad, stick to the basics en na een tijdje leer je je lichaam wel kennen, wat wel/niet voor je werkt.
Precies. Merk wel dat veel mensen gaan mekkeren over wanneer ze hun shake precies moeten nemen en of ze wel of geen dropset moeten doen. Cut the ****ing crap. Til gewicht, eet en slaap.

tijdens de workout 1 liter melk? nou wat lekker dat zou elke workout dus kotsen betekenen.

Ik ga je volgen bro :)

tijdens de workout 1 liter melk? nou wat lekker dat zou elke workout dus kotsen betekenen.

Nee hoor, werkt perfect voor mij. Nooit last gehad van een klagende maag, ook niet wanneer ik max op deadlifts bijvoorbeeld. Maar inderdaad het is niet voor iedereen weggelegd.

goed bezig! zie dat je ook goed aan het concentreren bent op schema's. wat kaluro zecht stick to basic's

---------- Toegevoegd om 12:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------

Nee hoor, werkt perfect voor mij. Nooit last gehad van een klagende maag, ook niet wanneer ik max op deadlifts bijvoorbeeld. Maar inderdaad het is niet voor iedereen weggelegd.

Ik krijg meestal een moe gevoel, als ik melk voor of tijdens mijn training drink

Welkom !

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Vandaag benen-schouders op het programma, ben met schouders begonnen omdat alles bezet was voor de benen :( even de stang gewogen, kwam uit op 15 kilo dus dan weet ik dat ook weer :D

Overhead Press
Warming up
5x27,5
5x27,5
5x27,5
5x27,5
5x27,5 voelde dat er meer in zat dan 27,5 !

Front Raises gewicht per hand.
10x7 (l) + 10x7 (r)
10x7 (l) + 10x7 (r)
10x7 (l) + 10x7 (r)

Lateral Raises gewicht per hand
10x5 (l) + 10x5 (r)
10x5 (l) + 10x5 (r)
10x5 (l) + 10x5 (r)

Facepulls
10x27,5
10x27,5
10,27,5 voelde bijna niets op de achterste schouderkoppen op de laatste 3 reps van de laatste set na. 1e x dat ik deze oefening doe overigens.

Seated Shrugs gewicht per hand
10x22 (l) + 10x22(r)
10x22 (l) + 10x22(r)
10x22 (l) + 10x22(r)

Squats in de Smith vanaf nu, hebben geen squatrack.deed het hiervoor op het dip station lijkt me alleen niet meer zo heel slim om te gaan doen dus maar verhuist naar de Smith Machine :)
5x55 kont tegen de kuiten
5x55 kont tegen de kuiten.

Leg Press Horizontaal
10x100
10x100
10x100 zat meer in

Leg Extentions
10x59
10x59
10x66 voelde dat er meer in zat.

SLDL
10x45
10x45
10x45

Leg Curl ss Seated Calf Raises
15x52 - 15x45
15x52 - 15x45
15x52 - 15x45

Op naar de volgende training waar ik met een nieuw schema opgesteld door Kaluro mee ga beginnen !

Ik ben ook in man :)

Succes:D

Nette training ;) alleen jammer van de smith. Probeer te zeuren voor een squatrek?

Nette training :thumb:

En ik zou dan liever squats in dip station doen dan in de smith. Mocht dat echt niet kunnen dan kun je altijd nog leg press en lunges doen en hopen dat er snel een squatrek komt. Trouwens ik squat zelf ook niet, focus voornamelijk op leg press en mn benen zijn toch prima gegroeid (ong 20cm in 1.5 jaar tijd). Dus je hoeft er niet over in te zitten als je niet kunt squatten ;)

Terug
Naar boven