MuscleMeat

Logboek Thorian

• Topic Starter Topic Starter
Hoi Thorian,

heb je een week rust ?... hoor niks meer van je training.

Groet Franco

Bedankt voor je interesse maat!

6 dagen echt flink ziek geweest.
Balen,..heeft me flink in schema terug gezet.

Heb NIET gesport en ongezond gegeten. Erg raar;..ik was trillerig, verkouden en hoofdpijn...maar had enorme behoefte aan vet en suiker.

Ach ja,..ik voel me al iets beter. Nog 2 dagen en dan hoop ik weer fit te zijn.

ai, dat is dan weer minder hé .. je was net on a roll zoals ze zeggen ;)
Enfin, hoop dat je het snel weer oppakt.

eerst wat ik ga doen is rug/biceps. En ik ga mijn schema evalueren. Meeste mensen vinden dat ik weinig kilo's til. En dat is ook zo;..alleen ik heb andere definitie. Als ik zeg dat ik bijv 50 kilo til;..dan bedoel ik dat ik dat 4 sets van 10 reps kan volhouden. Mensen hier zeggen dat ze 100 kilo kunnen tillen;..en dan kunnen ze dat met moeite 1 keer omhoog krijgen.

Ik wil dus even gaan kijken wat de middenweg is. misschien moet ik elke set iets zwaarder en minder reps doen.

eerst wat ik ga doen is rug/biceps. En ik ga mijn schema evalueren. Meeste mensen vinden dat ik weinig kilo's til. En dat is ook zo;..alleen ik heb andere definitie. Als ik zeg dat ik bijv 50 kilo til;..dan bedoel ik dat ik dat 4 sets van 10 reps kan volhouden. Mensen hier zeggen dat ze 100 kilo kunnen tillen;..en dan kunnen ze dat met moeite 1 keer omhoog krijgen.

Ik wil dus even gaan kijken wat de middenweg is. misschien moet ik elke set iets zwaarder en minder reps doen.

Je moet niet kijken naar anderen hoeveel ze tillen, BB is ook erkennen dat je minder kan pakken dan anderen.

Je wilt lager vetpercentage en naar 100kilo lichaamsgewicht dus ook als je ziek bent moet je op je eten letten.

Gewoon veel cardio en doe gewoon maar veel herhalingen met niet te hoog gewicht.

Laatst bewerkt:
Bump.

Hoi Thorian,

train je nog wel?
Hoor zo weinig, weet dat je ziek bent geweest maar je lijkt al hersteld gezien je posts van de afgelopen dagen.

Denk je wel aan je doelen?
Anders wordt het een moeilijke zaak he;)

Groet Franco

Laatst bewerkt:
Bump.

Hoi Thorian,

train je nog wel?
Hoor zo weinig, weet dat je ziek bent geweest maar je lijkt al hersteld gezien je posts van de afgelopen dagen.

Denk je wel aan je doelen?
Anders wordt het een moeilijke zaak he;)

Groet Franco

Ik ben pas sinds vandaag echt beter! ook vandaag pas voor de eerste keer weer gewerkt. En net getrained. Het viel tegen. Blijkbaar is 11 dagen eruit al genoeg om kracht te verliezen.
Ik heb gedaan:

Rug:
- Lat pulldown: 4 x 10x35 kilo
- Dumbbell rows: 4 x 10x14 kilo
- Pull up: 4 x 6

Biceps:
- Barbell curls: 4 x 10x35 kilo
- Dumbbell curl: 2 x 10 x 12 kilo....2 x 8 x 14 kilo
- Dumbbell incline curl: 4 x 10 x 12 kilo

en voor de training voor eerste keer whey gedronken. Was best lekker ;)

Ik ben pas sinds vandaag echt beter! ook vandaag pas voor de eerste keer weer gewerkt. En net getrained. Het viel tegen. Blijkbaar is 11 dagen eruit al genoeg om kracht te verliezen.
Ik heb gedaan:

Rug:

Biceps:

Ging het niet lekker?

Helemaal niet slecht hoor die pull-ups en die barbell curls met 35 kilo.

sterke barbell curls!

idd netjes die barbell curls :thumb:

dank je;..ik ben alleen zo onregelmatig als de pest

ene oefening kan ik retezwaar en de andere kan ik net een baby gewichtje aan

Ik denk dat dat komt omdat ik heel mn leven al sport;..en sommige spieren al die jaren al getrained heb daarmee,..en andere enorm verwaarloosd. Ik heb heel lang getennist;..echt 5 keer in de week;..daarom zijn mijn schouders erg sterk....waar mijn triceps weer prut zijn

net borst en triceps getrained;..en kan weinig gewichten :'(

dank je;..ik ben alleen zo onregelmatig als de pest

ene oefening kan ik retezwaar en de andere kan ik net een baby gewichtje aan

Ik denk dat dat komt omdat ik heel mn leven al sport;..en sommige spieren al die jaren al getrained heb daarmee,..en andere enorm verwaarloosd. Ik heb heel lang getennist;..echt 5 keer in de week;..daarom zijn mijn schouders erg sterk....waar mijn triceps weer prut zijn

net borst en triceps getrained;..en kan weinig gewichten :'(

Ben benieuwd naar de oefeningen die je gedaan hebt, moet je wel bij houden in je log, he?

Groet Franco

Wat is nou concreet je trainingsschema Thorian?
Je log loopt al bijna een maand, maar ik kan er weinig wijs uit worden.
Als ik je goed begrijp wil je drastisch omlaag in vet % en spiermassa kweken.

Zet eens helder op papier welk plan je hebt om dit te bereiken;
- trainingsschema
- voedingsschema
- cardio-schema
- etc.

Met een helder omschreven "game-plan" wordt het wat makkelijker allemaal.

Ik heb nog niet echt schemas loo.

Ik eet nu gewoon minder vet en koolhydraten. En probeer veel proteinen binnen te krijgen. Daarnaast drink ik veel water en probeer ik ipv 3 grote maaltijden per dag;..6 kleinere te nemen. Dat is het qua voeding.

Qua cardio: weinig. Ik tennis nog steeds 2 dagen in de week en daar beweeg ik veel mee. Daarnaast denk ik dat ik niet af kan vallen met KT ,..MAAR ik kan wel in bf droppen. Dus mijn vet probeer ik even niet kwijt te raken met cardio;..maar met de combi goede voeding en KT

Qua KT;..ik train 3 dagen in de week. En daar doe ik rug/biceps , borst/ triceps, schouders en buik.
Mijn benen pak ik even naar een knieblessure niet mee;..in de toekomst wel.

Dus dit is eigenlijk mijn schema. Nog niet gedetailleerd;..maar ik zit ook nog even in de orientatie fase. train nu 2,5 maand

Oke, meest kans van slagen heb je met een duidelijk plan.
En discipline....

succes anyway.

Ik heb gedaan:

Rug:

Biceps:

Ja, maar dat heb je zo weer terug.

Nov 24, 2008

Waarden (in de avond):
Gewicht: 111,5 kilo
Vet: ga ik 1xpermaand meten
Bicep (aangespannen): 37 cm
Borstomvang (rond tepels): 113 cm
Buikomvang (rond navel): 114 cm

nieuw meting 1 dec;...dan ook BF meting

Hier staat toch duidelijk aangespannen bij je bicep! En 3 dagen later zeg je 40cm te hebben. Hmmmmm

Ik heb nog niet echt schemas loo.

Ik eet nu gewoon minder vet en koolhydraten. En probeer veel proteinen binnen te krijgen. Daarnaast drink ik veel water en probeer ik ipv 3 grote maaltijden per dag;..6 kleinere te nemen. Dat is het qua voeding.

Qua cardio: weinig. Ik tennis nog steeds 2 dagen in de week en daar beweeg ik veel mee. Daarnaast denk ik dat ik niet af kan vallen met KT ,..MAAR ik kan wel in bf droppen. Dus mijn vet probeer ik even niet kwijt te raken met cardio;..maar met de combi goede voeding en KT

Qua KT;..ik train 3 dagen in de week. En daar doe ik rug/biceps , borst/ triceps, schouders en buik.
Mijn benen pak ik even naar een knieblessure niet mee;..in de toekomst wel.

Dus dit is eigenlijk mijn schema. Nog niet gedetailleerd;..maar ik zit ook nog even in de orientatie fase. train nu 2,5 maand

komt goed man!
niet te veel op korte tijd willen :)

Hee Thorian heb effe je doelen nagerekend:

Start: VVM = 112.4 - 29.22 = 83.18
1 M: VVM = 108.4 - 27.1 = 81.3
3 M: VVM = 100 - 21 = 79
2,5 Y: VVM = 100 - 10 = 90

Nu heb je eigenlijk twee opties vanaf 3 februari (gelet op spiermassa verlies):

-clean bulken tot ong. 120 kilo a 21% en dan cutten naar 100 kilo a 10%.
-doorcutten tot 95 kilo a 18% ongeveer en dan clean bulken tot ong. 113 kilo a 18% om vervolgens weer naar 100 kilo a 10% te cutten.

Welke van 2 gaat het worden?

Terug
Naar boven