MuscleMeat

Long neck syndrome

Bezoekers in dit topic

justlooking

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
4 apr 2005
Berichten
573
Waardering
1
Hey, ik ben nieuw hier (qua posten dan) en heb een vraagje:

Heeft iemand hier succesvol het long, thin neck-syndrome overwonnen?
Ik heb een extreem lange nek en lijk hierdoor dunner and slungeliger dan ik wil zijn. Ik kan me traps gaan trainen maar helaas zijn mijn trap-genen niet zo geweldig. Van voren gezien zijn ze veel te smal. Ze zijn op dit moment ongeveer even breed als ze hoog zijn (en dit is niet hoog) en ik weet niet of is ze breder kan maken.

Is er hier iemand die vroeger een lange neck had maar die door de juiste spieren te trainen de relatieve verhoudingen wat gecorrigeerd heeft?
 
Pfffff. Aparte vraag.

Om te beginnen: hoe kom je er bij dat je slechte trap-genen hebt? Misschien moet je ze eens een tijdje goed gaan trainen. Kijken wat er dan gebeurd.
Je kunt ook je nekspieren trainen, maar ik weet alleen niet of die ook echt veel groeien.

Nee, ik zou om te beginnen die traps eens goed aanpakken en er niet alleen maar vanuit gaan dat ze niet groeien. Aanpakken die handel!!!
 
Shruggen moet je waarschijnlijk. En dan niet met 10kg maar een hele hoop meer. Je traps zijn vaak sterk en moet je hard aanpakken.
 
zo zwaar mogelijk shruggen. Evt erbij cheaten. Werkt super!
 
Ik had de vraag inderdaad wat beter kunnen formuleren.

Mijn schouders zijn heel erg smal en daardoor zijn mijn traps ook heel erg smal. En aangezien ik the aanhechtingsplaats niet kan veranderen kunnen ze bij mijn weten alleen in de hoogte groeien.

Mijn traps zien er meer zo uit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En zullen dus nooit in de breedte kunnen groeien, zo:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus ik heb het gevoel dat als mijn traps gigantisch gaan groeien, dat het er dan een beetje heel raar gaat uitzien. Verschrikkelijk hoog, maar nog steeds niet breed.
 
tja je zal nooit weten of je t met trainen kan oplossen tot dat je t probeert he!

je andere optie is thuis zitten en nix doen, dat helpt zeker niet ;)
 
ik heb wel een lange nek, maar ben gelukkig wel geboren met flinke traps ;)
 
longneck.jpg
 
Mars zei:
Zeg nu nog dat je een lange nek hebt...

Nee serieus, maakt niet uit hoe je 'trap-bouw' is, worden ze groter, is het uitzicht anders. Je kan het draaien en keren hoe je wil...
Pak ze gewoon eens wreed aan, shrugs, deadlift,...
 
Mijn nek is ongeveer twee van die spiralen hoog. :p

Ik weet dat iets doen beter dan niets doen is. Ik heb ze dan net ook is effe stevig aangepakt.

Waar ik op doel is eigenlijk: Kunnen je traps voorbij die bobbel aan het uiteinde van je sleutelbeen groeien? (sorry moet me anotomie nog wat opkrikken)

Laten we onze vriend Anthony Ellis er is even bijpakken:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bij hem is die bobbel bijna verzwolgen door de traps.
 
Die bobbels zijn 'verdwenen' doordat z'n schouders zijn gegroeid. Als je goed kijkt zijn z'n traps niet echt groter geworden, het is de illusie die ze groter maakt. De schouderontwikkeling draagt hier voor een groot gedeelte aan bij.
 
Ik heb ook een vrij lange nek.

Traps train ik met staande kuiten machine. Het gewicht rust namelijk op je schouders. Schouders optillen en weer laten zakken, shrugs dus. Ik zie anderen met dumbbells van 30 kg per stuk shruggen maar dat helpt niet echt volgens mij. Ik doe 1,3x bodyweight anders gebeurt er niet zo veel. Ze groeien nu best aardig en mijn nek lijkt nu veel beter in proportie. Het ET effect is weg :D

Je hebt dan wel een week lang een stijve nek en dan kun je weer opnieuw beginnen! kortom: ik heb altijd een stijve nek.
 
Je laat de dumbbells voor wat ze zijn omdat je op die kuitenmachine meer kunt pakken? Hehe, was het maar zo, dan zou iedereen gaan legpressen. Machines zijn zelden echte kg's bro.
 
Waar ligt dat aan dat je een lange nek hebt dan? Heb je een extra nekwervel ofzo?
 
Ik heb geen idee.

Ik heb wel van moeder gehoord dat mijn vader waarschijnlijk een giraffe is, maar ze was te dronken om het verschil te zien.
 
justlooking zei:
Ik heb geen idee.

Ik heb wel van moeder gehoord dat mijn vader waarschijnlijk een giraffe is, maar ze was te dronken om het verschil te zien.

Was ze door de drank zo verlamd dat ze die enorme giraffenlul niet voelde ???
 
Adema zei:
Je laat de dumbbells voor wat ze zijn omdat je op die kuitenmachine meer kunt pakken? Hehe, was het maar zo, dan zou iedereen gaan legpressen. Machines zijn zelden echte kg's bro.

Ha, sceptische Adema weer! Ik vind dat een goede eigenschap, ik ben zelf nl zeer sceptisch aangelegd en wil altijd bewijzen zien.

De dumbbells gaan maar tot 35 kg bij ons.

Ik ben met je eens dat de aangegeven kg op de stack zelden rechtstreeks als evenveel kg in kontact komen met je handen of voeten, vanwege diverse hefboomwerkingen.


Believe me: ik wil altijd exact weten hoeveel gewicht (correcter is: hoeveel kracht in Newton ik moet overwinnen) ik exact verplaats.
Ik heb nl. ooit in een langdurige vlaag van verstandsverbijstering :D natuurkunde gestudeerd. Ik weet dus het een en ander over klassieke mechanika dus o.a. hefboom principes etc.

Het gaat hier over een staande kuiten machine, zonder hefboomwerking.

De schoudersteunen van deze machine rusten direct op de schouders. De stack hangt direct aan de schoudersteunen en gaat vertikaal lang de geleide stang omhoog. De schoudersteunen kantelen (dan zou je hefboomwerking krijgen) niet maar blijven ten alle tijde horizontaal. Het gewicht gaat even ver en evene snel omhoog als mijn schouders. Conclusie: er is geen hefboomwerking. Het gewicht van de stack wordt rechtstreeks 1 op 1 op de schouders overgebracht.

Of vind je 1,3x bw wat veel ? Er staat nu 110 kg op de stack en mijn traps hebben daar veel problemen mee (een week lang pijn in mijn nek) maar ze redden het wel 3x8 reps. En ze groeien !

Kan me trouwens nog een discussie herinneren over 280 kg op een legpress machine ;) ivm mijn kuiten.

Deze legpress machine werkt op lucht, de lucht drijft een zuiger aan en de zuiger drijft rechtstreeks (zonder hefbomen etc) de voetplaat van de legpressmachine aan. En 280 kg luchtdruk (liever gezegd ca 2800 newton verddeld over een zeker aantal cm2) blijft dan 280 kg... In theorie is de luchtdruk aan het begin van de luchtslang even groot als de druk aan het einde van de luchtslang. In de praktijk zal wellicht door poreusheid van de slang de luchtdruk iets lager liggen maar dat zal nooit meer dan een paar kg zijn.

Ik loop al enige tijd met het idee om wat metingen te doen met druk en trek krachtmeters, zodat ik exact in Newton weet hoeveel kracht ik moet overwinnen. Eens kijken of ik dat soort apparaten ergens op de kop kan tikken..

ps:
eigenlijk maakt het natuurlijk geen reet uit hoeveel er aanhangt:
mijn kuiten en mijn traps groeien goed en daar gaat het om. Maar mijn wetenschappelijke nieuwsgierigheid wil het toch weten :)

ps2: sommige spieren zijn heel veel sterker dan je denkt en ooit hebt durven proberen. Ik durf te wedden dat Adema 110 kg shrugs ook redt.
 
Laatst bewerkt:
DutchVince zei:
Ha, sceptische Adema weer! Ik vind dat een goede eigenschap, ik ben zelf nl zeer sceptisch aangelegd en wil altijd bewijzen zien.

....

ps2: sommige spieren zijn heel veel sterker dan je denkt en ooit hebt durven proberen. Ik durf te wedden dat Adema 110 kg shrugs ook redt.

(heb je post ff iets ingekort, voor de layout)

Tuurlijk geloof ik je wel, maar sinds ik op de chestpress machine setjes drukte met 100kg heb ik zo m'n vraagtekens bij de machines in de sportschool. Ik heb zelf nog nooit geshrugged, dus ik heb geen idee of het zwaar is of niet, maar het zou best wel eens kunnen, traps zijn aardig sterke spieren.

Misschien dat je op verschillende legpresses idd werkelijk dat aantal kgs wegdrukt; had alleen niet gedacht dat er bij squats zóveel kracht verloren gaat bij het stabiliseren etc.

En idd, zo lang je progressie maakt is het eigenlijk irrelevant op wat voor manier je de spier traint en hoeveel kg je pakt:thumb:.
 
Back
Naar boven