Fitness Seller

Maakt (veel) geld gelukkig

Ik denk dat plots miljonair zijn op lange termijn ongelukkig maakt, je raakt je vrienden kwijt, en je zogenaamde vrienden helpen ook niet veel, dan moet je nog maar hopen op huisje boompje beestje, en een lieve vrouw die je niet neemt puur voor je geld, en je maakt ook niet zo snel nieuwe rijke vrienden, want 9 van de 10 keer zit er geen humor in die saaie mensen en jij komt uit een hele andere omgeving.

Toch zou ik het wel op prijs stellen, maar dan wel in het geheim, en anders zou ik wel wat uitdelen aan mijn naasten.

tuurlijk wel. Financiele onafhankelijkheid maakt gelukkig. Niet zozeer de materiele bijeenkomstigheden, maar puur het feit dat je kan eten wat je wil, je niet krom hoeft te liggen voor een huis en hypotheek die zo belachelijk duur zijn dat het lijkt op neo-slavernij en dat je niet afhankelijk bent van de grillen van je baas en je je scheel moet werken zodat je aandeelhouders en het bedrijf rijk kunt maken.

Als ik dat zou kunnen bereiken, dus kortom daadwerkelijk vrij zijn, niet afhankelijk van anderen zou ik gelukkig zijn. Of ik nu een mooie auto heb, de nieuwste tv, etc. dat boeit me geel hol.

Gelukkig zijn is een combinatie van...

Maakt Karma gelukkig?

Damens en heren,

Even de vraag omdraaien,
Maakt KARMA gelukkig ? :D

ja, maar paranoide kun je er ook van worden

Diegene die Nee zeggen; geef 't maar aan mij dan... :D

Als je er vanuit gaat dat je lichaam zich in een gezonde toestand bevindt en laat ons zeggen dat je bvb. Euro Millions wint, word je gewoonweg gelukkig. Je blijft allereerst wat in de anonimiteit en deelt ook wat geld uit aan je beste vrienden (vaak maar een handvol) en familie, dan kan de gedachte dat je in de rest van je leven je geen zorgen meer moet maken om geld, je volgens mij enkel gelukkig maken.

Je kunt alles kopen wat je wilt en als je redelijk blijft, loop je niet in je ongeluk, wat met iets zoals Euro Millions al verdomd moeilijk is. Je start een bedrijfje of zoekt een chill droomjobje, je koopt je een lekkere auto (desnoods tweedehands, valt wat minder op), kijkt om een huis te bouwen. Als je al een vriendin hebt, waarmee het goed gaat, des te beter, maar blijf toch jezelf. Heb je er nog geen, dan blijf je ook jezelf en komt het wel, blijf nederig, hou je maten in eer en geniet van je leven.

Iemand die 2000 euro net per maand verdiend, 40 jaar lang, verdient net geen miljoen euro in zijn leven. Die tientallen miljoenen die je wint, kunnen je alleen maar mooi op weg helpen naar het geluk, je hebt immers alle financiële mogelijkheden om je dromen te verwezenlijken. Tegen emotionele katers (liefdesverdriet, sterfte van een naaste, ernstige gezondheidsproblemen) is geen geld bestand, geef ik toe. Maar wie zegt dat geld niet gelukkig(er) maakt, liegt.

Daarbij komt nog dat je volledig jezelf de baas bent. Je bent van niemand afhankelijk op financieel gebied, je kunt je vrienden en familie voor de rest van hun leven ook in relatieve rijkdom laten leven, zij moeten wel nog werken, maar kunnen zich ook enorm veel veroorloven, afhankelijk van wat je hen schenkt. Deze gedachte, dat je iedereen rondom je ook gelukkiger maakt, zij het maar dat ze geen financiële kopzorgen meer hebben, maken je emotioneel gezien ook gelukkig toch?

Geld maakt niet gelukkig, geen geld wel ongelukkig.

Het zou mij wel wat gelukkiger maken doordat al je geldzorgen je gespaard blijven. Alles wat je wil kan je kopen. Maar dan, als je het allemaal hebt en helemaal aan je rijkdom gewend bent, zal het meer als een gewoonte voelen denk ik. Geld is overrated :).

Ik denk dat plots miljonair zijn op lange termijn ongelukkig maakt, je raakt je vrienden kwijt, en je zogenaamde vrienden helpen ook niet veel, dan moet je nog maar hopen op huisje boompje beestje, en een lieve vrouw die je niet neemt puur voor je geld, en je maakt ook niet zo snel nieuwe rijke vrienden, want 9 van de 10 keer zit er geen humor in die saaie mensen en jij komt uit een hele andere omgeving.

Toch zou ik het wel op prijs stellen, maar dan wel in het geheim, en anders zou ik wel wat uitdelen aan mijn naasten.

Idd, als je rijk bent het verbergen is volgens mij ook essentieel, anders heb je alleen vrienden en een vriendin voor het geld:rolleyes:. Als je het niet verbergt maakt het ongelukkig imo.

Tuurlijk maakt geld gelukkig. Elk van ons is rijker dan 90% van de wereldbevolking, we leven het langst en hebben tijd over voor hobby's zoals bodybuilding, auto's, uitgaan, internet, vakantie, noem maar op.
Daarbij; als je plotseling rijk wordt door een loterij en het dan verknalt ben je gewoon echt een dwaas.

Tuurlijk maakt geld gelukkig. Elk van ons is rijker dan 90% van de wereldbevolking, we leven het langst en hebben tijd over voor hobby's zoals bodybuilding, auto's, uitgaan, internet, vakantie, noem maar op.
Daarbij; als je plotseling rijk wordt door een loterij en het dan verknalt ben je gewoon echt een dwaas.

Wist je dat ze in arme landen gemiddeld gelukkiger zijn dan in rijke landen.:rolleyes:

Veel geld als doel maakt niet gelukkig het gaat om het gevoel dat al dat geld je gaat geven. Daar draait alles om; emotie.

Wanneer ik alles plan, doelen schrijf en vervolgens na 10jaar alles daarvan heb bereikt waaronder het doel bijvoorbeeld 5miljoen te verdienen zal ik onmetelijk trots zijn op mezelf, steviger in mn schoenen staan,en nog vele meer vertrouwen hebben in mezelf en in de doelen die ik dan weer neerzet en het bereiken daarvan. De emoties hierbij gelinkt zijn alleen maar positief.

Wanneer ik een beetje aankloot en opeens 5miljoen win zal dat maar tijdelijk zijn. JA, ik zal me tijdelijk erg gelukkig voelen, maar later totaal niet omdat ik weet dat het niet aan mij ligt maar dat ik gewoon geluk had. Dit is een cruciaal verschil dat mensen altijd vergeten.

Geld maakt gelukkig ja, wanneer je het zelf creëert en niet als ultiem doel. Geld mag nooit HET doel zijn.Geld is een middel om dingen te doen/kopen etcetera die jouw bepaalde emoties zal geven, daarnaast is het een manier 'to keep score'. Ik geloof dat persoonlijke ontwikkeling gelijk staat aan financieel succes. Mensen die altijd zeiken over alles en nooit de moeite nemen hun doelen op te schrijven en zichzelf als indivu te ontwikkelen zullen nooit (tenzij met geluk) veel geld verdienen, mensen die dat wel doen WEL. Het zijn geen betere mensen, wel grotere mensen in die zin.

Overigens vergeten de meeste mensen dat hun levensdoelen en dromen prima haalbaar zijn en er heus geen loterijen hoeven worden gewonnen om die te bereiken probleem is dat 99% van de mensen niet weten waar ze heen gaan. Ze springen de rivier in maar weten niet waar ze welke afslag moeten nemen en waar ze naar de kade moeten zwemmen. Ze laten zich mee drijven om vervolgens erachter te komen dat ze 6jaar geleden al een bepaalde weg hadden moeten inslaan.

Laatst bewerkt:
Jamaar rijke mensen hebben ook zorgen hoor is een veelgehoord cliché.Dat zal best.
Maar ik verwerk mijn depressie etc. liever op een prachtige zonnige locatie in een superdeluxe omgeving met alles wat je maar bedenken en wensen kunt, dan dat ik mijn ellende 3 hoog achter in een gribus buurt slijt bv.

Als je erg ziek bent dan helpt al dat geld ook niet, klopt maar zonder geld kom je op een wachtlijst te staan, eer je eindelijk aan de beurt ben is het vaak al te laat, of is de behandeling alleen in het buitenland mogelijk, dus peperduur. Dus dan wordt het gewoon sterven.
Als je geld hebt kun je je laten behandelen, opereren in de vele privéklinieken die er zijn in het buitenland of hier.

Natuurlijk maakt geld gelukkig, supergelukkig zelf.Het is echt puur gelul om te zeggen dat dat niet zo is.Dan weet je w's niet wat er te koop is in de Wereld.

Inderdaad... er bestaan geen wachtlijsten als je rijk bent.
Iedereen die zegt dat geld niet gelukkig maakt is gewoon vet jaloers en/of steekt zijn kop in het zand!

mij wel.

Ik kan me wel voorstellen in sommige situaties dat geld niet gelukkig zou maken, bijvoorbeeld oh u heeft kanker maar hier krijgt u 1 miljoen van ons zodat u zich beter zal voelen...

Maja als iemand mij nu 10.000 ben ik zeker wel gelukkig en neem ik het met harte aan.

Terug
Naar boven