AndroidHealthClinic

Stelling Mac versus Windows

SuperKnurft

Colossal Veteran
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
62
Nu wil ik eigenlijk een imac gaan kopen (vooral voor ontwerpen in photoshop) van rond de 2000 euro, hele smak geld. Maar nu ik me beter in die dingen verdiep ga ik steeds meer denken dat een Mac best wel overrated is.

Bijvoorbeeld de videokaart in een Mac van 2000 euro, staat gelijk aan een 8800GS, wat helemaal niet zo snel is, je zou toch meer verwachten van een ding van 2000 euro.

Mac fans, overtuig me eens.

Windows fans beuk erin :p

:roflol: Here we go again...

€ 2.000,- kan je een aardige monster pc voor kopen waarbij je qua design misschien wel wat inlevert t.o.v. een Mac maar qua power ver voorbij een Mac gaat.

I920 (of sneller)
2x1 Tb in raid
4870x2 videokaart
6Gb

Ben je voor rond de € 1.600 klaar.

Ik heb zelf windows maar hebben ook een macbook hier.. leuk systeem hoor daar niet van maar veel te duur. Die van mij komt nog dicht bij die specs in de buurt en kan nog meer programma's aan ook. Daarnaast is die Mac ook 4 x zo duur.. niet voor mij dus. is meer voor zakelijk gebruik, thuisgebruik vind ik windows lekkerder. is maar net waar jouw keus bij ligt.

Nu wil ik eigenlijk een imac gaan kopen (vooral voor ontwerpen in photoshop) van rond de 2000 euro, hele smak geld. Maar nu ik me beter in die dingen verdiep ga ik steeds meer denken dat een Mac best wel overrated is.

Bijvoorbeeld de videokaart in een Mac van 2000 euro, staat gelijk aan een 8800GS, wat helemaal niet zo snel is, je zou toch meer verwachten van een ding van 2000 euro.

Mac fans, overtuig me eens.

Windows fans beuk erin :p

Die videokaart voor de 2000€ is ondertussen een ATI 4850 ;)
+
Die 8800gs is geen echte 8800gs, want die bestaat nml niet in 512mb uitvoering. Is een speciale mac kaart, denk dat hij ongeveer overeenkomt met een 8800m gt. Ik doe er nog alles me wat ik wil. Als je wil gamen heb je niet per se iets straffer nodig, aangezien er tegenwoordig geen pc exclusives meer zijn. Je speelt toch alles af aan een pak meer detail dan de spelconsole tegenhanger.

€ 2.000,- kan je een aardige monster pc voor kopen waarbij je qua design misschien wel wat inlevert t.o.v. een Mac maar qua power ver voorbij een Mac gaat.

I920 (of sneller)
2x1 Tb in raid
4870x2 videokaart
6Gb

Ben je voor rond de € 1.600 klaar.

Het 24 inch scherm, waar haal je dat vandaan? Eigenlijk is de waarde van de Imac ca 1100€ (je moet 900€ voor dat specifiek scherm rekenen, heb ik me laten wijsmaken).

• Topic Starter Topic Starter
Hm ja, gamen doe ik niet op de PC.

Gaat me puur om het openen van grote programma's en het bewerken van video materiaal bijvoorbeeld. Je hoort vaak dat mac wel een soort god is onder de ontwerpers, maar nu ik het allemaal zo na kijk, valt het beetje tegen, of maakt die macosx het wel snel(ler)?

Mac is stabieler en werkt fijner imo...je moet je niet doodstaren op de specs...kijk eens verder als dat..kijk naar bijvoorbeeld het OS.

Ik heb zelf windows en mac...

Ik vind het fijner om op een mac te werken.

Hm ja, gamen doe ik niet op de PC.

Gaat me puur om het openen van grote programma's en het bewerken van video materiaal bijvoorbeeld. Je hoort vaak dat mac wel een soort god is onder de ontwerpers, maar nu ik het allemaal zo na kijk, valt het beetje tegen, of maakt die macosx het wel snel(ler)?

Wat wordt het hardst geöptimaliseerd denk je, een open platform of een gesloten?

De Mac biedt gewoon een hele andere gebruikerservaring dan je reguliere Windows PC.

Of je vind het niks of je vind het geweldig. Ik vind het persoonlijk geniaal.

Ik ben een voorstander van de PC met windows.
Meeste fans van mac doen het om de vormgeving van de mac.
Al heb je wel een hardcore clubje die ook de punten weet waarvan de mac zich van de pc onderschijt.. ja met ij:P

pc: i7 + 24gb ram + 4xgt260 in sli + dual 30inch schermpje = wet dream

Mac heeft een top besturingssysteem en dat maakt alles gewoon top.
Alles loopt daardoor goed.

Hoewel je in een pc veel meer rommel kan stoppen, voor hetzelfde geld, maakt Windows dit alles toch een stuk minder, het is onstabiel enzo.

Terug
Naar boven