MuscleMeat

Madcow 5x5 log

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.

chrash

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
24 jul 2007
Berichten
13.027
Waardering
24.007
Lengte
1m85
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
Ik ga vanaf dinsdag het madcow schema volgen voor 12 weken.
Dit voor de afwisseling en eens een simpel progressie schema te volgen.
Ik ga enkele drukke maanden tegemoet (geboorte zoontje, onderbevolking op het werk) en daarom wil ik een tijdje 3x per week i.p.v. 5x per week trainen.

Indeling:
Dinsdag: squat, bench, row (als extra een biceps en triceps oefening naar keuze)
Donderdag: squat, press, deadlift (als extra weighted dips)
Zondag: squat, bench, row (als extra brede pullups)

Begins stats:
Squat: 105x5
Bench: 125x5
Row: 75x5
Deadlift: 175x5

Met deze gewichten kan ik de oefeningen zuiver uitvoeren met een volledige ROM

Gewicht 97kg, lengte 185cm, vp <12
Voeding ga ik rond de 3800kcal houden.

Begin pics:
 
Laatst bewerkt:
Goed fysiek. Waarom zijn rows en squats relatief laag in vergelijking met je overige stats?
 
squats doe ik pas minder als een jaar, de rows kan ik wel met 100+ kg maar dan word Mn vorm slecht (holle rug, beetje cheaten) dus ik heb al de oefeningen op een start gewicht gekozen waarbij ik ze echt strikt kan uitvoeren. Ik heb een arbeidsintensieve job dus probeer blessures door Mn eigen te overschatten echt te mijden.
Bedoeling is nu ook Mn squats wat bij te trekken.
 
training 1 van deze week zit erop, het was redelijk easy, 45min bezig geweest.
Ik volg strikt de gewichten dat het worksheat van madcow aangeeft, ook als deze te licht aanvoelen.

squat: 5x 50/62/74/86/98 (alleen laatste 5 reps voelde zwaar)
bench: 5x 58/70/88/102/116 (easy)
row: 5x35/44/52/62/70 (super easy)
assistence: triceps pushdowns, dumbell curls

ik ga het begin van iedere maand een foto plaatsen, al verwacht ik maar minieme verschillen in looks.
 
Training 2:

Squat: 5x50/62/74/74 easy
Press: 5x36/42/50/56 easy
Deadlift: 5x102/122/142/162 heavy maar nog lang niet tegen mijn limiet.

Assistence: dips BW+30kg 3x8


Trainingen voelen licht aan, maar als ik het goed begrijp is dat de eerste 4 weken normaal bij madcow.
 
Training 3 week 1

Squat: 5x(50/62/74/86) 3x100 8x74 easy
Bench 5x(58/72/88/102) 3x120 8x90 easy
Row 5x(36/44/52/62) 3x72 8x52. Veel te licht mja
Assistence: lat pulldown breed 3x12

Kut training, veel maagzuur, constant wisselende posten en overwerk beginnen zwaar door te wegen.

Gemiddelde kcal deze week: 3850
 
week 2 training 1
squat 5x(50/62/76/88/100)
bench 5x(60/74/88/104/118)
row 5x(36/46/54/64/72)

biceps+triceps oefening 3x10

Super easy training, stelde echt niks voor.
Hierdoor begin ik wel te twijfelen ofdat ik mijn startgewichten niet veel te laag heb ingeschat.
Maar als ik op het excel schema kijk wat op het einde van dit schema mijn geschatte 1RM zou moeten zijn, ligt dit toch wel een stuk boven wat mijn 1RM nu is.
Ik blijf het gewoon volhouden en ga zien wat het geeft. Als dit niks is stap ik over 11 weken gewoon terug over op een PPL schema op gevoel.
 
week 2 training 2

squat 5x(50/62/76/76)
press 5x(36/44/50/58)
deadlift 5x(104/124/146/166)

dips: 3x10(BW+30kg)
wide grip pulley row 3x12 80kg

vlotte training, kcal verhoogd naar 4000Kcal wegens gewichtsverlies
(van 97kg naar 95.6kg gegaan (feelsbad), denk wel vooral vocht verlies vanwege enkele eet-feestjes voor het begin van dit programma)
 
In, goed fysiek en duc corse is nog lekkerder
 
Super easy training, stelde echt niks voor.
Hierdoor begin ik wel te twijfelen ofdat ik mijn startgewichten niet veel te laag heb ingeschat.
Maar als ik op het excel schema kijk wat op het einde van dit schema mijn geschatte 1RM zou moeten zijn, ligt dit toch wel een stuk boven wat mijn 1RM nu is.
Ik blijf het gewoon volhouden en ga zien wat het geeft. Als dit niks is stap ik over 11 weken gewoon terug over op een PPL schema op gevoel.
Heb je je huidige 5RMs in week 4 ingevuld zodat het daarna elke week PRs zetten wordt?
 
Heb je je huidige 5RMs in week 4 ingevuld zodat het daarna elke week PRs zetten wordt?

Jup dat heb ik gedaan.
Ik heb de excel sheat van stronglifts.com gedownload en hierin alles ingevuld volgens de beschrijving.
Heb jij ervaring met het madcow programma? Zoja beviel het je?
 
In, goed fysiek en duc corse is nog lekkerder

Ik vind ducati ook super :). Ik heb hem jammer genoeg een tijdje terug verkocht.
Ik kon mij niet inhouden om er nogal fel mee te rijden, nu ik een gezin heb dat ik moet onderhouden vind ik het nogal onverantwoord op de manier rond te rijden hoe ik ermee rond reed. Dus de komende jaren is het jammer genoeg alleen maar dromen over een nieuwe. (en alvast sparen)
 
Ik vind ducati ook super :). Ik heb hem jammer genoeg een tijdje terug verkocht.
Ik kon mij niet inhouden om er nogal fel mee te rijden, nu ik een gezin heb dat ik moet onderhouden vind ik het nogal onverantwoord op de manier rond te rijden hoe ik ermee rond reed. Dus de komende jaren is het jammer genoeg alleen maar dromen over een nieuwe. (en alvast sparen)

Daar zijn ze ook voor gemaakt :D dat is ook rede waarom ik graag een bike wil waar onderin veel koppel is, 180 in de twee rijden is erg leuk maar ook heel riskant.
 
Nice begin fysiek. Ben ook ong. 11 maanden geleden met Madcow begonnen. Heel veel progressie mee gepakt!

In!
 
Jup dat heb ik gedaan.
Ik heb de excel sheat van stronglifts.com gedownload en hierin alles ingevuld volgens de beschrijving.
Heb jij ervaring met het madcow programma? Zoja beviel het je?
Ja en ja zolang wekelijks 5RMs verbeteren nog gaat. Die PRs zetten wordt natuurlijk snel heel zwaar en een kwestie van kijken hoe je tot week 8 of zelfs daarvoorbij komt, maar je kunt het ook wat uitrekken met van 3 tot 5 reps werken of de advanced versie doen.
 
Week 2 training 3
(Training van gisteren)

Squat 5x(50/62/76/88) 3x102 8x76
Bench 5x(60/74/88/104) 3x122 8x88
Rows 5(36/46/54/64) 3x74 8x54

Lat Pulley breed: 3x12
Side raises 3x10

Snelle, makkelijke training, iets meer als half uur bezig geweest.
Door de korte pauzes tussen de sets en oefeningen toch aardig buiten adem.

Vandaag wat met de bokszak geoefend en wat lichte kettlebel swings
 
in, volgende week ook beginnen met madcow.
 
in, volgende week ook beginnen met madcow.

Succes :)
Het is wel een leuk schema (tot nu toe) om te volgen.
De training zijn best kort en dat zorgt ervoor dat er meer tijd over is voor andere dingen (gezin, vrienden, hobby’s, werk...) en dat is wel eens ontspannend na jaren lang 4tot6 keer per week te trainen.
 
Word 3x squatten per week niet heel erg zwaar op een gegeven moment?
 
Word 3x squatten per week niet heel erg zwaar op een gegeven moment?

Ja dat voel ik nu al op het einde van de week. Maar gelukkig is niet elke dag even intensief. Mijn benen zijn ook best zwak dus mss dat deze methode ze wel sterker doen worden
M.a.w. Ik weet het je over 9 weken te zeggen :)
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven