MuscleMeat

Magere melk > Kwark ?

Var

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Ik zie net op mn bakki lidl magere naturel kwark (normaal aldi maar daar gaat mams niet altijd heen) staan, magere melk (99.99%).

Dikke lul denk ik, dus als je gewoon 1 pak magere melk opzuipt, heb je in principe 2bakken kwark binnen? Niet dat ik kwark met siroop niet lekker vind, maar dan klinkt magere melk opeens wel helemaal geweldig, ook al drink ik het allang...

Je bedoelt als ingrediënt?
Klopt wel, d'r zijn alleen meerdere liters melk nodig om er een bak kwark van te maken.
Maar daardoor is het nog wel voor 99% afkomstig van melk.

1 pak melk bevat iig meer KH's dan een bak kwark.

Melk, mager
Voedingswaarde per 100 gram
160 Kj / 35 Kcal
Vet (onverzadigd): 0 gr.
Vet (verzadigd): 0 gr.
Koolhydraten: 5 gr.
Eiwit: 4 gr.
Natrium: 0.04 gr.

Kwark, mager
Voedingswaarde per 100 gram
300 Kj / 65 Kcal
Vet (onverzadigd): 1 gr.
Vet (verzadigd): 0 gr.
Koolhydraten: 4 gr.
Eiwit: 10 gr.
Natrium: 0.034 gr.

Edit:
Dus als je 500gr kwark binnenkrijgt heb je:
50gr eiwit, 20gr KH en 5gr vet. 325kcal
Als je 1L melk binnenkrijgt heb je:
40gr eiwit, 50gr KH en 0gr vet 360kcal

Conclusie: een pak magere melk levert minder eiwit op, meer KH en meer kcal

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Maar het blijft bestaat uit 99.99% magere melk, uit welke ubermelk maken ze dit dan....

Var zei:
Maar het blijft bestaat uit 99.99% magere melk, uit welke ubermelk maken ze dit dan....

Misschien als jij 5 pakken melk in een theedoek gooit en het dan laat uitlekken zal je zien dat er niet veel "kwark" overblijft..

• Topic Starter Topic Starter
Wel als je het 7dagen op kamertemperatuur laat staan, dan is het net kwark! :D

Var zei:

Er zullen zeker de nodige liters melk voor nodig zijn.
Ook zal er een bereidingsproces voor zijn; net als om van melk kaas te kunnen maken. Hoe dat proces in zijn werk gaat? Moet je niet aan mij vragen.

kingnbajam zei:
Ja klopt het bevat wei, mar in melk is dit een afval product dat er tijdens kaasmaken uit gehaald word. Bij marscapone en ricotta maken word die wei eruit gehaald als afval product en verkocht aan de frisdrank producenten. Altijd al afgevraagd wat: ''melkproduct'' betekende?

Terug
Naar boven