XXL Nutrition

'Aangeklaagd na meppen inbreker'

En wat zou jij doen als je thuis komt en er staat een man met een bivakmuts zijn zak in te laden?

Mijn Glock(die trouwens perfect geregistreerd is, geen rogue wapen) pakken. Maar dan ga ik niet ****ing klagen als ik in de cel moet. Ik zal natuurlijk alles eraan doen om te maken dat het niet zo loopt natuurlijk :D

Deed nooit een vlieg kwaad. Dat is één ding wat zeker is.

Vind ik raar, ik zou graag de hele situatie weten voor ik conclusies trek. Zou de eerste keer zijn, voor zover ik weet dat aan wat "lichte verwondingen" echt gevolg gegeven wordt.

---------- Toegevoegd om 15:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:46 ----------

Ik weet heus wel wat mag en wat niet mag. Kennelijk heb jij geen realistische kijk op een situatie als deze. Zodra je iemand in een klem legt en die persoon verzet zich hevig, dan breng je hem zichtbare schade toe.
Tevens heb je een grotere kans dat de persoon die bij je inbreekt een mes oid trekt en je neersteekt als je hem probeert in een klem te leggen.

:roflol:

Nochtans gebruik ik het bijna elke week, binnen enkele uurtjes ms terug. Een ingelockte klem of wurging geraak je niet uit. Hij heeft 5 seconden om dat mes te trekken. Nog niet meegemaakt.

Laatst bewerkt:
achterlijk !@#$%^& rechtssysteem wat dat betreft hier in nederland.
tja, eigen rechter spelen mag niet... maar als jij een inbreker op heterdaad betrapt en staande houd, en deze begint te protesteren, dan ga je hem niet laten lopen
en hij kiest er zelf voor om in te breken, dus dan nie janken als je een paar flinke beuken krijgt.
zou mij zoiets overkomen zou ik er ook geen moment over twijfelen om zo iemand helemaal verrot te schoppen. ook al weet ik de consequenties.
wat dat betreft vind ik het in bepaalde amerikaanse staten beter.
is dr iemand die zonder toestemming jouw terrein betreed, mag je em voor zn donder schieten.

Ja, dat klinkt inderdad veel beter.
jup.
je hoeft ze niet meteen dood te schieten.. en je hoeft sowieso niet perse te schieten, maar daar heb je tenminste het recht om je terrein en spullen te verdedigen, zonder dat de dader achteraf het slachtoffer word, en jij de dader.
als jij als inbreker alle botten in je lijf gebroken krijgt, moetje niet klagen achteraf. dat was het risico dat je inbrak, had je maar fatsoenlijk aan je geld moeten komen.

ik zou het zelfde gedaan hebben.

omgekeerde wereld. belachelijk.

jup.
je hoeft ze niet meteen dood te schieten.. en je hoeft sowieso niet perse te schieten, maar daar heb je tenminste het recht om je terrein en spullen te verdedigen, zonder dat de dader achteraf het slachtoffer word, en jij de dader.
als jij als inbreker alle botten in je lijf gebroken krijgt, moetje niet klagen achteraf. dat was het risico dat je inbrak, had je maar fatsoenlijk aan je geld moeten komen.

Yep, met zo'n wet zullen mensen het wel uit hun hoofd laten om bij iemand in te breken zomaar, wie weet bij wat voor leip je de deur sloopt ;)

hehehe wat een k*t rechtssysteem hier ook.. ik had hem juist nokkie geslagen als ik een knuppel had

er moeten bepaalde grenzen zijn of wil je het als in amerika hebben waar iemand je neerknalt als je op zn veranda komt. op heterdaad mag je de persoon gewoon vasthouden totdat de politie er is

Wij hebben een hele grote kruipruimte'geen haan die er naar kraait:)

Het rechtssysteem in Nederland is echt belachelijk!

Of een gevolg zou kunnen zijn dat inbrekers zich ook beter wapenen...Om maar even iets te noemen.

Precies, gevaarlijke is ook dat een inbreker jou altijd eerder ziet of hoort als andersom, jij verwacht niet dat er iemand binnen is, en een inbreker hoort jou aankomen.

Of een gevolg zou kunnen zijn dat inbrekers zich ook beter wapenen...Om maar even iets te noemen.
dat risico neem ik er dan maar bij.
kijk, het gaat mij er niet om dat je huiseigenaren moet gaan bewapenen, en dat je zo'n inbreker meteen de dood in moet helpen of invalide moet slaan ofso. maar het is gewoon absurd dat je geen recht hebt om je eigendommen te beschermen, want owee als je de inbreker ook maar een schrammetje bezorgd, dan kan hij jou, het slachtoffer aanklagen,en dan word jij de dader en hij het slachtoffer.

hadden ze die gast lens geslagen en hem laten gaan, hadden ze er waarschijnlijk niks meer van gehoord. grote kans dat hij zichzelf niet verder in de nesten gaat werken door een inbraak op te biechten. maar nu houden ze deze man staande, hij verzet zich, hierdoor zijn hun genoodzaakt wat harder op te treden, hij weet dat hij toch wel de lul is, en maakt nu dus misbruik van het feit dat hij zichzelf in de slachtoffer rol kan werpen.

inbreker staat na korte tijd weer buiten, jij mag tijdje brommen vanwege "zware" mishandeling.

je kan mij niet wijsmaken dat je dat een correcte gang van zaken vind.

Het zoveelste geval waar de inbreker meer rechten krijgt toegewezen als het daadwerkelijke slachtoffer. Only in the Netherlands, sad but true!

ja net als met zededelicten, het slachtoffer kan stikken en de verkrachter of pedo krijgt hulp en bescherming.

beter is het recht in eigen hand nemen. iedereen die zich ingevraagd op je terein bevind verliest al zijn rechten. alleen jammer genoeg denkt de rechter daar anders over, hier hebben ze zelfs privacy tijdens het inbreken :roflol: filmen en verspreiden is al strafbaar..

dat risico neem ik er dan maar bij.
Ik niet, en ook bij mij kan er ingebroken worden.

kijk, het gaat mij er niet om dat je huiseigenaren moet gaan bewapenen, en dat je zo'n inbreker meteen de dood in moet helpen of invalide moet slaan ofso. maar het is gewoon absurd dat je geen recht hebt om je eigendommen te beschermen, want owee als je de inbreker ook maar een schrammetje bezorgd, dan kan hij jou, het slachtoffer aanklagen,en dan word jij de dader en hij het slachtoffer.
Nou niet zo gaan overdrijven

hadden ze die gast lens geslagen en hem laten gaan, hadden ze er waarschijnlijk niks meer van gehoord. grote kans dat hij zichzelf niet verder in de nesten gaat werken door een inbraak op te biechten. maar nu houden ze deze man staande, hij verzet zich, hierdoor zijn hun genoodzaakt wat harder op te treden, hij weet dat hij toch wel de lul is, en maakt nu dus misbruik van het feit dat hij zichzelf in de slachtoffer rol kan werpen.

inbreker staat na korte tijd weer buiten, jij mag tijdje brommen vanwege "zware" mishandeling.

je kan mij niet wijsmaken dat je dat een correcte gang van zaken vind.

Ik ken de wetgeving omtrent noodweer niet echt.
Maar kan me er wel in vinden dat je iemand niet gelijk helemaal lens mag slaan of neerschieten als ze je eigendommen betreden. Want zoals ik al zei kan je daarme meer agressie uitlokken dan dat er nu plaatsvindt.
Dat je daadwerkelijk vervolgd wordt als je iemand op juiste wijze tot staan brengt slaat inderdaad nergens op.

waakhond nemen die direct alarm slaat zodat je wakker wordt, en als het kan direct neerschieten als hij nog buiten je huis is. zo overkomt je niks.

Alleen in Nederland

Terug
Naar boven