- Waardering
- 462
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 97kg
- Vetpercentage
- 14%
Ik wil ook zo'n pistool magazijn!!!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Nochtans gebruik ik het bijna elke week, binnen enkele uurtjes ms terug. Een ingelockte klem of wurging geraak je niet uit. Hij heeft 5 seconden om dat mes te trekken. Nog niet meegemaakt.
Ja begrijp ik, maar om nou te zeggen dat je totaal geen geweld mag gebruiken slaat toch ook nergens op. Enigste dat naar mijn mening niet zou mogen is de inbreker doden.er moeten bepaalde grenzen zijn of wil je het als in amerika hebben waar iemand je neerknalt als je op zn veranda komt. op heterdaad mag je de persoon gewoon vasthouden totdat de politie er is

Wat jij beschrijft is noodweerexces maar daar is hier ook niet echt sprake van.Tja, wat moet je doen, ik snap de regel dat je niet grensoverschrijdend geweld mag gebruiken, maar in onze angst mensen onschuldig te beschuldigen slaan we door en vervolgen we het slachtoffer ipv de dader ... mocht je dan toch ooit over de grens gaan als iemand inbreekt of iets aandoet bij een dierbare van je, sla die figuur dan of dood, of ruk zijn tong eruit, prik zijn ogen eruit en sla hem een hersenschudding ... kleine kans dat tie jou dan nog als "dader" kan aanwijzen .....
Overigens ben ik me er bewust van dat ik makkelijk praten heb, nog nooit zoiets meegemaakt en ik weet dus niet hoe ik zou reageren .... misschien pis ik wel in mijn broek van angst .......
Grtz,
Aad ~ Doix
Even een retorische vraag: Dus jij hebt het idee dat iemand die ongetraind is even makkelijk een klem toepast?
Ik denk dat de meesten bekender zijn met een klap uitdelen en dat dus ook makkelijker toepasbaar is, dan iemand in de houdgreep te nemen. Ikzelf bijvoorbeeld doe enkel aan kickboxen, waar dus geen klemmen in voor komen. Voor mij zou het dus onlogisch zijn om op het moment suprême te gaan uitvinden hoe dat moet.
Zijn verhaal klopt van geen kant.
Het is overigens geen noodweer want denken dat iemand een mes bij zich heeft is niet genoeg om geweld te mogen gebruiken om jezelf te beschermen. Pas wanneer de inbreker het zogenaamde mes probeert te trekken of al heeft getrokken dan en dan alleen kan je gebruik maken van het recht om jezelf te verdedigen in levens-bedreigende situaties.
Ze waren nog wel met zijn 2e
---------- Toegevoegd om 23:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:54 ----------
Wat jij beschrijft is noodweerexces maar daar is hier ook niet echt sprake van.
krom.Daarom dat straatvechten(waar (kick)boksen lekker voor is) niet gelijk is aan noodweer(waar (kick)boksen je de moeilijke bewijslast bezorgt).
Dat je de skills niet hebt is geen excuus om dan maar op hem te beginnen slaan en een baseballknuppel te gebruiken om de dief/whatever staande te houden zoals in de OP, die skills zijn gewoon te leren.
Ik heb ook zelf moeten leren door ervaring wat er nuttig is en wat niet. Heb genoeg echte straatvechters de security-wereld zien passeren. Maar dan wel passeren en niet blijven.

Daarom dat straatvechten(waar (kick)boksen lekker voor is) niet gelijk is aan noodweer(waar (kick)boksen je de moeilijke bewijslast bezorgt).
Dat je de skills niet hebt is geen excuus om dan maar op hem te beginnen slaan en een baseballknuppel te gebruiken om de dief/whatever staande te houden zoals in de OP, die skills zijn gewoon te leren.
Ik heb ook zelf moeten leren door ervaring wat er nuttig is en wat niet. Heb genoeg echte straatvechters de security-wereld zien passeren. Maar dan wel passeren en niet blijven.

typisch Nederland...waar een crimineel meer rechten heeft dan een burger.