AndroidHealthClinic

'Aangeklaagd na meppen inbreker'

Volgens justitie heeft hij Ben. G. „opzettelijk” zwaar lichamelijk letsel toegebracht

Een arts, die hem later die nacht onderzocht, stelde wat zwellingen vast, maar geen botbreuken.

ok..

Ben G. is door de advocate van Tim als getuige opgeroepen, maar is onvindbaar omdat hij geen vaste woon- of verblijfplaats heeft…

:roflol: die is weer op inbrekerspad natuurlijk.
Ik zal zo eerst even in de huiskamer gaan kijken. Ik hoor wat gestommel namelijk.

Daarom ligt er bij mij een mini-honkbalknuppel naast me bed.

Hij is klein, licht en kan in 1 hand vast gehouden worden in tegenstelling tot een normale honkbalknuppel.
Tevens is die perfect geschikt voor in huis, is het legaal en heeft het een groter bereik dan menig mes.

Ik maak me nergens druk om.

wat een verschrikkelijk telegraaf stuk dit zeg

Daarom dat straatvechten(waar (kick)boksen lekker voor is) niet gelijk is aan noodweer(waar (kick)boksen je de moeilijke bewijslast bezorgt).

Dat je de skills niet hebt is geen excuus om dan maar op hem te beginnen slaan en een baseballknuppel te gebruiken om de dief/whatever staande te houden zoals in de OP, die skills zijn gewoon te leren.

Ik heb ook zelf moeten leren door ervaring wat er nuttig is en wat niet. Heb genoeg echte straatvechters de security-wereld zien passeren. Maar dan wel passeren en niet blijven.

Ik heb het niet over het beveiligingswereldje maar over de doorsnee burger.

Als de regering zoiets impliciet verplicht, zou er ook een verplichte landelijke cursus zelfverdediging gerealiseerd moeten worden. Voor nu lijkt het me logischer dat je je mag verdedigen met wat je in huis hebt (letterlijk en figuurlijk). edit: en jaaa, ik weet dat de wet anders zegt, ik zeg ook "wat mij logischer lijkt"

Dus iedereen zou die skills maar moeten leren om een inbreker op juiste wijze vast te houden? Wat kraam jij een onzin uit. :roflol:

Je moet niks. Maar als je een paraplutje wilt trekken raad ik het wel aan, als je jezelf toch als het mannetje aanziet dat een confrontatie met inbrekers aangaat.

Je bent geacht de wet te kennen als Nederlands/Belgisch staatburger. Ik ken de wet voor dit gebied, het zuigt hard als je vigilante-shit wilt uithalen, maar als je dat doet ga dan gewoon niet klagen dat je vervolgt wordt.

dus jij vind dat je een inbreker zelfs niet mag slaan? :roflol:

Wat iemand vind maakt geen fl**ker uit. Op dit gebied telt alleen de wet telt. Pas je daaraan aan of breek ze impulsief maar ga dan niet blijten.

Persoonlijk vind ik dat er inderdaad meer door de vingers moet worden kunnen gezien, maar waar ligt de grens? In alle geval niet bij met een baseballknuppel beginnen rossen.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik dat er inderdaad meer door de vingers moet worden kunnen gezien, maar waar ligt de grens? In alle geval niet bij met een baseballknuppel beginnen rossen.

Waarom niet? De inbreker zit fout door in andermans huis te zijn ongevraagd, hij heeft de grens al overschreden.

Vind gewoon dat je het recht hebt om hem dood te knuppelen

Er staan wel hoog-intelligentie reacties in dit topic

Je moet niks. Maar als je een paraplutje wilt trekken raad ik het wel aan, als je jezelf toch als het mannetje aanziet dat een confrontatie met inbrekers aangaat.

Je bent geacht de wet te kennen als Nederlands/Belgisch staatburger. Ik ken de wet voor dit gebied, het zuigt hard als je vigilante-shit wilt uithalen, maar als je dat doet ga dan gewoon niet klagen dat je vervolgt wordt.

Wat iemand vind maakt geen fl**ker uit. Op dit gebied telt alleen de wet telt. Pas je daaraan aan of breek ze impulsief maar ga dan niet blijten.

Klopt, maar het gevaar is gewoon de angst van een inbreker om gesnapt te worden, en geloof mij hij zal niet afwachten totdat jij de éérste move maakt, hij zal jou bewusteloos willen slaan om zo alsnog weg te komen, daarbij weet een inbreker hoe kwaad je kan zijn als hij zomaar in iemands huis staat.

0

Laatst bewerkt:
wat een onzin man, dus als een vreemde in je huis is snachts, moet je eerst afwachten tot hij zijn wapen pakt, om 100% zeker te zijn dat hij bewapend is, alvorens je hem telijf gaat? :roflol: krom.
Het te lijf gaan zonder wapen is niet zo heel moeilijk om onderuit te komen, tenzij je een overdreven hoeveelheid geweld hebt gebruik.
Ik doelde meer op het te lijf gaan met een wapen (bijv honkbalknuppel).

Een turk die Ben heet? apart.

Een turk die Ben heet? apart.

Mohammed Ben Garawi ofzo als hij een arabische naam heeft.

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:34 ----------

Klopt, maar het gevaar is gewoon de angst van een inbreker om gesnapt te worden, en geloof mij hij zal niet afwachten totdat jij de éérste move maakt, hij zal jou bewusteloos willen slaan om zo alsnog weg te komen, daarbij weet een inbreker hoe kwaad je kan zijn als hij zomaar in iemands huis staat.

Zoiets kun je niet generaliseren. Ik dacht dat bij winkeldiefstallen ook, heb nog maar enkele malen problemen gehad. 2% van de gevallen als ik een percentage uit mijn kont moet trekken. De meesten trekken bleek weg en willen gewoon gaan lopen.

Luid roepen werkt al bij een inbraak, flight is op dat moment instinctiever dan fight, dus heb je geluk. Ik zou gewoon dat adviseren, als je geen risico wil nemen, blijf op een afstand.

och de meesten hebben hier toch het lef niet om iemand kapot te maken.

Ik ook niet tenzij ik een héél goede reden heb.

Terug
Naar boven