XXL Nutrition

Manboobs😣

• Topic Starter Topic Starter
Inmiddels een nieuwe fase gestart. Na 4 maanden 1800kcal en van 88 naar 78 kilo en de laatste weken flink stagnerend, vind ik het voor nu genoeg. Ik lees ook veel dat 4 maanden ongeveer de max is qua cut periode. Vorige week gestart met lean bulk. Gaat ff experimenteren zijn hoeveel kcal het juiste is maar ik start nu met 2200 omdat het goed schijnt te zijn na een cut eerst ff periode op onderhoud te eten. En dan kijkende naar de resultaten, voeg ik voorzichtig nog wat kcal bij. Mijn plan is om dit hoogstens 6 maanden te doen en dan weer opnieuw 4 maanden cutten. Met de kennis van deze cut periode, zal dat een stuk beter en sneller gaan denk ik. Ik merk ook dat ik beter wat meer spier kan gebruiken nu ook dus ben erg hyped wat komen gaat. Verder eet ik nu sinds 1,5 maand keto en dat was in het begin wennen maar nu heb ik daar nul moeite meer mee. Bevalt uitstekend.

Hier wat foto's. Ik ben opzich wel tevreden ermee. Ik had gehoopt dat de borst wat minder was dan dit (op foto's valt niet echt te zien) maar opzich wel goede resultaat en ik ben sinds mijn 12e niet zo slank geweest. Smaakt zeker naar meer maar belangrijk nu weer ff wat spiermassa erbij eerst.
1000038932.jpg

20240714_135321.jpg

20240714_135350.jpg

20240714_135407.jpg

Laatst bewerkt:
Wel goede beslissing denk ik?

Je hebt nog steeds vrij veel vet rond je middel en geen visible abs dus persoonlijk zou ik nog een paar kg meer afvallen voordat je weer gaat bulken.

Ik denk dat je zelf wel kunt zien dat je nog een zwemband(je) hebt

Je hebt nog steeds vrij veel vet rond je middel en geen visible abs dus persoonlijk zou ik nog een paar kg meer afvallen voordat je weer gaat bulken.
Ja precies, maar ik heb zoiets van, die laatste push doe ik wel in de volgende cut fase omdat ik merk dat er nu niks/amper meer iets onder zit. 77 kilo voor 1m96 vind ik behoorlijk laag namelijk. Dus daarom lijkt het me goed eerst weer wat meer spier eronder te brengen en dan tweede cutfase wel echt doorgaan tot ik echt tevreden ben. Voelde de laatste tijd beetje als duiken in ondiep water. Ik bleef al een tijdje hangen en om nog minder dan 1800kcal te gaan eten leek me beetje te ver gaan dus vandaar. Ik vind het verder ook wel frustrerend om al een flinke tijd nul vooruit te gaan met hoeveel ik til dus ja, hoop dat dit de goede keuze is. In het ergste geval ga ik na een korte periode op onderhoud, weer een cut doen. Maar nu even op onderhoud kan geen kwaad denk ik.

Ja precies, maar ik heb zoiets van, die laatste push doe ik wel in de volgende cut fase omdat ik merk dat er nu niks/amper meer iets onder zit. 77 kilo voor 1m96 vind ik behoorlijk laag namelijk. Dus daarom lijkt het me goed eerst weer wat meer spier eronder te brengen en dan tweede cutfase wel echt doorgaan tot ik echt tevreden ben. Voelde de laatste tijd beetje als duiken in ondiep water. Ik bleef al een tijdje hangen en om nog minder dan 1800kcal te gaan eten leek me beetje te ver gaan dus vandaar. Ik vind het verder ook wel frustrerend om al een flinke tijd nul vooruit te gaan met hoeveel ik til dus ja, hoop dat dit de goede keuze is. In het ergste geval ga ik na een korte periode op onderhoud, weer een cut doen. Maar nu even op onderhoud kan geen kwaad denk ik.

Je moet altijd in je achterhoofd houden dat alle metabolische processen in het lichaam, die nauw samenhangen met spiergroei, beter tot hun recht komen wanneer je maximaal lean bent. Je zou (beetje over gesimplificeerd) kunnen stellen dat je spieren sneller groeien wanneer je minder vet aan je lichaam hebt.

In jouw geval zou ik nu inderdaad even je onderhoud aanhouden of wellicht iets daarboven gaan zitten zodat je je stofwisseling weer wat versneld en vervolgens nog een keer dat vet er af proberen te krijgen.

Je onderhoud is in theorie ~ 2500Kcals, zou niet langer dan 6 weken hier op blijven.

:trollface:
Screenshot_20240717-152730_Instagram.jpg

Je moet altijd in je achterhoofd houden dat alle metabolische processen in het lichaam, die nauw samenhangen met spiergroei, beter tot hun recht komen wanneer je maximaal lean bent. Je zou (beetje over gesimplificeerd) kunnen stellen dat je spieren sneller groeien wanneer je minder vet aan je lichaam hebt.

In jouw geval zou ik nu inderdaad even je onderhoud aanhouden of wellicht iets daarboven gaan zitten zodat je je stofwisseling weer wat versneld en vervolgens nog een keer dat vet er af proberen te krijgen.
Top, thanks, ja, dat was ik ook van plan. Leek me wel beter voor nu.

Ik snap je grap niet? Ik eet geen keto omdat ik wil afvallen hoor. Kan ook gemakkelijk met carbs.

Heb je al eens hoge lage dagen geprobeerd ?
3 dagen 2200
4 dagen 1500

Ik had ook het idee dat er niks van me overbleef. Laagste gemeten was 64.1 met 1.81. Toch ben ik blij dat ik de adviezen om nog verder door te cutten toentertijd heb opgevolgd. Ik zou als ik jou was ook echt nog een tijd(je) doorzetten totdat je echt droog bent.

Los van de redenen hier boven, nu heb je imo van beide niks. En niet droog, en geen massa. Dat ga je ook niet hebben als je nu tijdje onderhoud gaat aanhouden.

Inmiddels een nieuwe fase gestart. Na 4 maanden 1800kcal en van 88 naar 78 kilo en de laatste weken flink stagnerend, vind ik het voor nu genoeg. Ik lees ook veel dat 4 maanden ongeveer de max is qua cut periode. Vorige week gestart met lean bulk. Gaat ff experimenteren zijn hoeveel kcal het juiste is maar ik start nu met 2200 omdat het goed schijnt te zijn na een cut eerst ff periode op onderhoud te eten. En dan kijkende naar de resultaten, voeg ik voorzichtig nog wat kcal bij. Mijn plan is om dit hoogstens 6 maanden te doen en dan weer opnieuw 4 maanden cutten. Met de kennis van deze cut periode, zal dat een stuk beter en sneller gaan denk ik. Ik merk ook dat ik beter wat meer spier kan gebruiken nu ook dus ben erg hyped wat komen gaat. Verder eet ik nu sinds 1,5 maand keto en dat was in het begin wennen maar nu heb ik daar nul moeite meer mee. Bevalt uitstekend.

Hier wat foto's. Ik ben opzich wel tevreden ermee. Ik had gehoopt dat de borst wat minder was dan dit (op foto's valt niet echt te zien) maar opzich wel goede resultaat en ik ben sinds mijn 12e niet zo slank geweest. Smaakt zeker naar meer maar belangrijk nu weer ff wat spiermassa erbij eerst.
1000038932.jpg

20240714_135321.jpg

20240714_135350.jpg

20240714_135407.jpg
Zat net het begin van het topic te lezen. Wel geinig om dan gelijk maanden vooruit te kunnen kijken. :) anyway.... Ik ben geen expert of zo, maar ik vind momenteel niks opmerkelijks te zien bij jou borst. Mocht je dat nog denken dan denk ik dat je er teveel op gefocust bent. Het is prima.

Als ik heel eerlijk mag zijn heb je al veel tijd verloren en weinig progressie gemaakt.
Daarom zou ik aanraden een deftige coach te zoeken die je maandelijks 1 a 2x advies geeft en opvolgt, kwa training en voeding. Ik had zonder coach mijn doel niet gehaald
En een echte sportschool te zoeken

En wat is het geworden?

Ik twijfel tussen op onderhoud een tijdje eten en kijken hoe dat gaat of vanaf volgende week lean bulk. Probleem is een beetje dat ik eigenlijk keto wil blijven. Met 2200 kcal (onderhoud) is dat wel te doen maar 2600 kcal gaat wel lastig worden. Ik weet ook niet of ik met 2200 kcal misschien wel genoeg eet om vooruit te komen of toch te weinig dus deze week probeer ik dat uit. Sowieso goed ff onderhoud na een cut i.p.v gelijk bulk. Sowieso wil ik niet nog langer cutten, dat komt weer na deze volgende fase. Verder wil ik mijn training tandje opschroeven met 531 bbb ipv first set last. Enkel dus nog beslissen tussen onderhoud of lean bulk.

• Wow
Waarderingen: RLS
Lees je eerste post nog maar eens terug😉

• Like
Whatever man. ;) Ik ga dit doen en daarna weer cutten tot het helemaal weg is. Zo erg vind ik het nu niet en het is wel wat minder geworden.
Waarom niet wat dieper cutten, zie je er mooier uit en is alles nog meer verdwenen. Win win!! in je eerste post wou je nog opereren!🤦🏻

• Like
Waarom niet wat dieper cutten, zie je er mooier uit en is alles nog meer verdwenen. Win win!! in je eerste post wou je nog opereren!🤦🏻
Omdat ik merkte dat ik zelfs bij 1800 kcal niet verder af val en ik wil nu ook wel eens zien hoe het is om wat verder te groeien en ik heb geen haast want hierna wil ik gewoon wel echt diep cutten en nu weet ik beter hoe dat gaat dus die fase zal beter gaan. Het lijkt me belangrijk dat er wel iets onder zit zegmaar en ik lees veel dat je beter niet langer dan 4 maanden kunt cutten. Sta nog steeds open voor operatie als ik na de volgende cut, die ik wel echt ga doorzetten tot het weg is, het niet weg kan halen.

Terug
Naar boven