MuscleMeat

Manboobs😣

Het hoeft ook weinig te doen, enkel leptin ed herstellen zodat je mentaal weer vers bent en wat minder vermoeid, minder vocht vasthoud, energie hebt van het cutten, om verser verder te kunnen cutten.

2 weken puur als diet break niet maintenance periode.
Je haalt dingen door elkaar of snapt mijn bericht niet. je hebt niks aan 2 weken herstel, dat moet je langer doen wil je weer rust in je lichaam krijgen. als jijzelf 2 weken doet, prima. is dan zonde van de tijd.

@Appelstroop je valt al een “tijdje” niet of nauwelijks af dus dat betekent dat je al een periode rond onderhoud zit.

Ik blijf bij mijn eerdere comments dat er echt iets niet goed zit in jouw trainingen. Waarschijnlijk qua intensiteit vermoed ik. In een klein deficit of zelfs rond onderhoud zou je als complete beginner met hoger vetpercentage prima wat spiermassa op moeten bouwen. In mijn optiek is daar jouw grootste winst te behalen.

@Appelstroop je valt al een “tijdje” niet of nauwelijks af dus dat betekent dat je al een periode rond onderhoud zit.

Ik blijf bij mijn eerdere comments dat er echt iets niet goed zit in jouw trainingen. Waarschijnlijk qua intensiteit vermoed ik. In een klein deficit of zelfs rond onderhoud zou je als complete beginner met hoger vetpercentage prima wat spiermassa op moeten bouwen. In mijn optiek is daar jouw grootste winst te behalen.
Idd, daar hebben al meer over aangegeven, ik net nog en @Brownie88 ook. Met thuis opdrukken, optrekken en airsquats kun je nog een beter fysiek behalen

• Topic Starter Topic Starter

Ik stond een tijdje vast en daarna ben ik weer prima wezen afvallen tot 78 kilo. Toen stopte het weer voor aantal weken en nu zijn we hier. Ik ben qua spiermassa constant langzaam gegroeid tot dus paar weken geleden. Het hele jaar door ben ik daarin vooruitgegaan. Maar ik kijk er zeker naar uit meer te gaan opbouwen.

Je haalt dingen door elkaar of snapt mijn bericht niet. je hebt niks aan 2 weken herstel, dat moet je langer doen wil je weer rust in je lichaam krijgen. als jijzelf 2 weken doet, prima. is dan zonde van de tijd.
2 weken is al heel lang een wijd gebruikte duratie voor diet breaks. Dacht ook met studies bepaald dat dit de adaptaties voldoende herstelt, vooral in tegenstelling tot refeeds van slechts dagen die dat bijvoorbeeld niet doen.

Jij weet data die aantoont dat dit met 2 weken niet gebeurd maar met 6 weken wel? Kun je die delen?

Ik stond een tijdje vast en daarna ben ik weer prima wezen afvallen tot 78 kilo. Toen stopte het weer voor aantal weken en nu zijn we hier. Ik ben qua spiermassa constant langzaam gegroeid tot dus paar weken geleden. Het hele jaar door ben ik daarin vooruitgegaan. Maar ik kijk er zeker naar uit meer te gaan opbouwen.
als je spiermassa toeneemt en je gewicht blijft hetzelfde zit je toch goed ?
Het is niet alleen het gewicht op de weegschaal, ook je buikomtrek en je veranderde fysiek.

Okay maar je stuurt nu geen schema’s. Voedings schema graag😝 en hoeveel beweeg je? Cardio 30 min, uur, wandelen??? Resultaat is streng zijn🤦🏻
Qua voeding zit het goed. Hou elke dag alles bij dit hele jaar al. Ik beweeg weinig want ik werk thuis en door omstandigheden sowieso veel thuis. Laatste weken hardloop ik 1-2x per week 5km ongeveer en soms ff half/uurtje wandelen, paar x per week. Qua krachttraining doe ik dus als eerste de main lift van de dag (dit is allemaal volgens 531 methode). Die mainlift is squat, bench press, deadlift of shoulder press. Daarna doe ik supplemental volume lifts van dezelfde oefening, 5 sets. Daarna doe ik accessory oefeningen zoals dips, opdrukken, chin ups, incline press, bicep curls, rows, lateral raises etc. Verder doe ik paar x per week een abs workout van Athlean X, die heeft zo'n app. Vaak op rustdagen. Moet wel zeggen dat ik door keto dieet niet veel energie had de laatste weken tijdens workout dus ik neem nu mijn meeste carbs van de dag vooraf m'n workout en gaat veel beter.

2 weken is al heel lang een wijd gebruikte duratie voor diet breaks. Dacht ook met studies bepaald dat dit de adaptaties voldoende herstelt, vooral in tegenstelling tot refeeds van slechts dagen die dat bijvoorbeeld niet doen.

Jij weet data die aantoont dat dit met 2 weken niet gebeurd maar met 6 weken wel? Kun je die delen?
Deel eens wat studies dan ?
Ik geef weinig om studies, want de meeste komen niet overeen met krachtsporters. (ratten, muizen, 60 plussers etc)

Qua voeding zit het goed. Hou elke dag alles bij dit hele jaar al. Ik beweeg weinig want ik werk thuis en door omstandigheden sowieso veel thuis. Laatste weken hardloop ik 1-2x per week 5km ongeveer en soms ff half/uurtje wandelen, paar x per week. Qua krachttraining doe ik dus als eerste de main lift van de dag (dit is allemaal volgens 531 methode). Die mainlift is squat, bench press, deadlift of shoulder press. Daarna doe ik supplemental volume lifts van dezelfde oefening, 5 sets. Daarna doe ik accessory oefeningen zoals dips, opdrukken, chin ups, incline press, bicep curls, rows, lateral raises etc. Verder doe ik paar x per week een abs workout van Athlean X, die heeft zo'n app. Vaak op rustdagen.
Ik zie al waar het mis gaat waarom je niet afvalt(in vet). Je trainings schema daar nog buiten gelaten want ik denk dat daar ook nog veel winst uit te behalen is!

als je spiermassa toeneemt en je gewicht blijft hetzelfde zit je toch goed ?
Het is niet alleen het gewicht op de weegschaal, ook je buikomtrek en je veranderde fysiek.
Als ik nu 6 weken maintenance ga en daarna weer 4 maanden cutten, kom ik op 23 december uit. Ideaal. Dan ff kerst etc en daarna lean bulk in.

Als ik nu 6 weken maintenance ga en daarna weer 4 maanden cutten, kom ik op 23 december uit. Ideaal. Dan ff kerst etc en daarna lean bulk in.
Je kunt geen termijn aan je cut hangen. Je moet er wel voor zorgen dat je volgende cut lager uitkomt dan nu, anders is alles voor niks

Ik zie al waar het mis gaat waarom je niet afvalt(in vet). Je trainings schema daar nog buiten gelaten want ik denk dat daar ook nog veel winst uit te behalen is!
Ja, klopt ook inderdaad. Maar wat is er erg aan het schema? 531 is erg populair. Ik denk wel om bbb te gaan doen, die is een tandje intenser.

Maintanance vind ik zonde van de tijd. Je gaat dan niet voor en niet achteruit…. Ga gewoon meer bewegen ipv zielig doen dat het niet lukt🤦🏻 je had ook flink meer spiermassa kunnen hebben als je training en voeding beter in orde zou zijn. Je kan nog geen eens een voedings schema delen als voorbeeld…. Het is goed bedoeld wat ik nu zeg hoor🤗

Maintanance vind ik zonde van de tijd. Je gaat dan niet voor en niet achteruit…. Ga gewoon meer bewegen ipv zielig doen dat het niet lukt🤦🏻 je had ook flink meer spiermassa kunnen hebben als je training en voeding beter in orde zou zijn. Je kan nog geen eens een voedings schema delen als voorbeeld…. Het is goed bedoeld wat ik nu zeg hoor🤗
Ik heb geen voedingschema nodig. Ik hou elke dag alles bij. Ik haal elke dag m'n eiwitten die nodig zijn en de rest haal ik uit vetten en carbs. Verder haal ik de kcal die ik heb besloten voor die periode. Wat wil je nog meer weten? Met maintenance ga ik heus wel vooruit want zelfs in de cut ging ik voor langere tijd vooruit. Het is altijd makkelijk lullen achteraf, je weet zelf ook heus dat het tijd kost bodybuilding te leren. Als ik afgelopen 1,5 jaar opnieuw zou doen, zou het veel beter gaan ja maar slaat nergens op zo te denken. En ik doe niet zielig, ik praat gewoon. Jij doet zielig. 🫡

Ik heb geen voedingschema nodig. Ik hou elke dag alles bij. Ik haal elke dag m'n eiwitten die nodig zijn en de rest haal ik uit vetten en carbs. Verder haal ik de kcal die ik heb besloten voor die periode. Wat wil je nog meer weten? Met maintenance ga ik heus wel vooruit want zelfs in de cut ging ik voor langere tijd vooruit. Het is altijd makkelijk lullen achteraf, je weet zelf ook heus dat het tijd kost bodybuilding te leren. Als ik afgelopen 1,5 jaar opnieuw zou doen, zou het veel beter gaan ja maar slaat nergens op zo te denken. En ik doe niet zielig, ik praat gewoon. Jij doet zielig. 🫡
Kerel jij komt met een euvel dat iets niet lukt. Daarbij wordt je van alle kanten geholpen. Zodra er wordt gevraagds om iets concreets om het beter te kunnen beoordelen zeg je ‘dat zit wel goed’. Vervolgens kan je niet tegen opbouwende kritiek. Nogmaals ik probeer je te helpen niet de grond in te stampen. Je doet toch echt iets niet goed….. maar dan moet je het zelf maar zien uit te vinden!

Kerel jij komt met een euvel dat iets niet lukt. Daarbij wordt je van alle kanten geholpen. Zodra er wordt gevraagds om iets concreets om het beter te kunnen beoordelen zeg je ‘dat zit wel goed’. Vervolgens kan je niet tegen opbouwende kritiek. Nogmaals ik probeer je te helpen niet de grond in te stampen. Je doet toch echt iets niet goed….. maar dan moet je het zelf maar zien uit te vinden!
Anyways qua voeding ga ik carbs beter plannen vooraf training. Ik denk dat het daar o.a. fout is gegaan. Te weinig energie gehad en dus niet hard genoeg getraind laatste weken. Maar goed... whatever. Ik ga ff maintenance doen en dan weer nieuwe cut periode.

Terug
Naar boven