AndroidHealthClinic

Manboobs😣

• Topic Starter Topic Starter
@Appelstroop

Hoe oud ben je? Hoe lang ben? Hoeveel weeg je nu? Hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten eet je op een dag?
Met 85kg op 197cm ben je niet heel zwaar.

Let ook op dat er op internet en in boeken veel onzin staat.

Wat @vtnl zegt klopt, 19% is een normaal vetpercentage, maar niet een goed startpunt voor een bulk.

De suggestie van @brian0206, is dan ook waardevol. Dit gewicht vasthouden en focus op goede voeding en goede training.

Dit filmpje geeft ook een goede suggestie voor een skinnyfat beginner:

Kijk eens naar de UB/LB uit de stickies.

Ik ben bijna 29, 1.965 cm. Weeg nu 87. Hoeveel cal ik eet is gebasseerd op mijn plan. Afgelopen 1.5 maand zo'n 300-500 boven maintenance gegeten maar daar dus paar kilo aangekomen. Ik hou het al maanden iedere dag nauwkeurig bij. Ik eet clean en minstens 2x mijn gewicht aan proteine. Thanks voor de video... body recomp al vaker voorbij zien komen. Maintenance + trainen dus. Twijfel of ik niet eerst 8 weken moet cutten ipv maintenance want ik train nu al een jaar.

Dankje, gecheckt. Maar nu weet ik nog steeds niet onder welke ik val... nummer 2 of 3. Dus maintenance of cut, haha. Tbh ben ik liever dan maar dun dan nog langer met die titties rondlopen, echt klaar mee.
Type 3 (Skinny Fat Fat) ben je zeker niet, afgaande op de foto's die je hebt geplaatst.
p.s. Zijn adviezen gaan er wel vanuit dat je een beginner bent en dus nog 'beginner gains' kunt maken.

Als ik jou was zou ik gewoon afvallen totdat je een skinny b*ch bent en vanaf daar beginnen met een permabulk

@Appelstroop , snap je het nog? :laugh:

Je hebt nog geen echte massa en bent nog wat 'vet'. No biggie, afhankelijk van jouw inzet kun je er over een paar maandjes al heel anders bij lopen. Binnen een paar weken moet je al verschil gaan merken.
Ga hard trainen op basis van een goed schema. Fullbody (starting strength, 5x5, gslp..) of ub/lb maakt niet veel uit. Fb gaat iets sneller qua kracht progressie is mijn ervaring.
Maak een goed voedingsschema en probeer elke week 0,3-0,5kg af te vallen. Ga hierbij uit van je weekgemiddelde gewicht (elke ochtend naakt wegen). Stuur indien nodig je kcal inname bij.

@Appelstroop , snap je het nog? :laugh:

Je hebt nog geen echte massa en bent nog wat 'vet'. No biggie, afhankelijk van jouw inzet kun je er over een paar maandjes al heel anders bij lopen. Binnen een paar weken moet je al verschil gaan merken.
Ga hard trainen op basis van een goed schema. Fullbody (starting strength, 5x5, gslp..) of ub/lb maakt niet veel uit. Fb gaat iets sneller qua kracht progressie is mijn ervaring.
Maak een goed voedingsschema en probeer elke week 0,3-0,5kg af te vallen. Ga hierbij uit van je weekgemiddelde gewicht (elke ochtend naakt wegen). Stuur indien nodig je kcal inname bij.
Hahaha, ja wel beetje verwarrend allemaal. Het liefst doe ik een 3x pw schema. GSLP deed ik eerst, vond ik wel leuk alleen dat waren enkel chin-ups, vond jammer dat er geen pull-ups bij zaten. En ook niet echt arm oefeningen. Wat vind je van mijn schema die ik in dit topic deelde dan? Dat is PPL + UB. Dus 4x per week. Heb opzich wel behoefte aan wat minder volume en meer simpelheid. Ik vind nu dat ik toch wel erg veel oefeningen doe. Ik zal ff GSLP checken hier in het forum. Maar wat zeg jij nu dan, deficit of onderhoud eten?

Hahaha, ja wel beetje verwarrend allemaal. Het liefst doe ik een 3x pw schema. GSLP deed ik eerst, vond ik wel leuk alleen dat waren enkel chin-ups, vond jammer dat er geen pull-ups bij zaten. En ook niet echt arm oefeningen. Wat vind je van mijn schema die ik in dit topic deelde dan? Dat is PPL + UB. Dus 4x per week. Heb opzich wel behoefte aan wat minder volume en meer simpelheid. Ik vind nu dat ik toch wel erg veel oefeningen doe. Ik zal ff GSLP checken hier in het forum. Maar wat zeg jij nu dan, deficit of onderhoud eten?
Sowieso deficit, ongeveer 500kcal per dag. Af en toe eens op of net boven onderhoud eten kan best, is soms zelfs wenselijk (zgn 'refeed').
Check eens phrak's gslp als je dat wat lijkt. Bij gslp mag je gerust wat isolatie voor armen, kuiten, abs, schouders enz toevoegen, zelfde voor pull ups. Je hebt veel vrijheid in oefening keuze. (In mijn logje ben ik ermee begonnen, vond het erg leuk en goede resultaten gehaald)
Ppl+ub lijkt me wat weinig voor lower body, tenzij je de ppl goed indeelt. Maar dan lijkt het me nog steeds meer geschikt voor de wat gevorderden. Daarbij geldt meestal, zeker voor beginners, less is more.

Sowieso deficit, ongeveer 500kcal per dag. Af en toe eens op of net boven onderhoud eten kan best, is soms zelfs wenselijk (zgn 'refeed').
Check eens phrak's gslp als je dat wat lijkt. Bij gslp mag je gerust wat isolatie voor armen, kuiten, abs, schouders enz toevoegen, zelfde voor pull ups. Je hebt veel vrijheid in oefening keuze. (In mijn logje ben ik ermee begonnen, vond het erg leuk en goede resultaten gehaald)
Ppl+ub lijkt me wat weinig voor lower body, tenzij je de ppl goed indeelt. Maar dan lijkt het me nog steeds meer geschikt voor de wat gevorderden. Daarbij geldt meestal, zeker voor beginners, less is more.
Dankje! Voordat ik je comment las, had ik inderdaad besloten om phrak gslp te doen. Ben nu helemaal bevestigd, haha. GSLP deed ik voorheen ook en voelt goed en overzichtelijk. De app is ook geweldig.

Wat zijn je huidige macros/kcal pd?

1. PPL+UB lijkt me niets, doe bij 4 dagen dan UB/LB;
2. GSLP kan je met plug ins van alles aan toevoegen, is wel 3x per week + huiswerk;
3. Uitgebreide beschrijving GSLP via link in trainingsschema voor beginners sticky op Tigerdroppings forum;
4. Of een licht tekort of op onderhoud eten, maar wel met voldoende eiwitten en voldoende vetten lijken me prima opties. Mijn voorkeur zou beginnen op onderhoud zijn;
5. Volg in jouw geval een bewezen schema met minimale aanpassingen en kijk eat dst voor je doet.

Succes!

Hey, wat vinden jullie hiervan? @Mentat @Solway Firth Heb nog geen dumbbell curls erin en ook geen curls voor onderarmen. Heb dit van tigerdroppings.com gslp en dan zelf lopen puzzelen met plugins.

Bijlagen

• 1.jpeg
    1.jpeg
    71,5 KB · Weergaven: 53
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    71,5 KB · Weergaven: 50
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    69,3 KB · Weergaven: 40
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    71,5 KB · Weergaven: 51
Hey, wat vinden jullie hiervan? @Mentat @Solway Firth Heb nog geen dumbbell curls erin en ook geen curls voor onderarmen. Heb dit van tigerdroppings.com gslp en dan zelf lopen puzzelen met plugins.
Voeding gaat jou meer resultaat brengen. Al doe je een curl minder/meer maakt niks uit met jou fysiek kan je overal massa gebruiken. Curl je die vork net iets te vaak in je mond gaat dat penske van jou nooit weg.

Hey,

Ik ben al een tijdje lekker aan het trainen. Ik kom aan in gewicht en massa. Echter heb ik al sinds mijn pubertijd overmatig veel vet bij mijn borsten (vooral rechter borst). Ik denk dat dit geen gyno is, ben ook langs plastisch chirurg geweest en die zei dat ik simpelweg massa moest kweken. Toch vind ik dit raar want waarom zit daar zoveel vet en minder vet op andere plekken op mijn lichaam? Nu kreeg ik dus dit idee: kan het zijn dat mijn lichaam ervoor koos vooral daar vet op te slaan omdat ik in mijn pubertijd zat? Want nu zit ik dat niet meer en wellicht als ik nu zou aankomen, dat mijn lichaam niet meer zo snel voor mijn borst kiest vanwege hormonen die nu goed zijn? Merk ook sinds ik bulk dat vooral mijn armen aan vet aankomen en niet mijn borsten terwijl vroeger waren mijn armen altijd dun ook al had ik manboobs.

Daarom dacht ik dus... misschien een idee eerst ff flink af te vallen en dan weer te gaan bulken zodat het vet op een normale manier verspreid wordt? Heb het idee dat ik anders deze stubborn vet mijn hele leven ga meedragen, ook al word ik gespierder. Ben er helemaal klaar mee.
Bulken met vet heb je niks aan

Voeding gaat jou meer resultaat brengen. Al doe je een curl minder/meer maakt niks uit met jou fysiek kan je overal massa gebruiken. Curl je die vork net iets te vaak in je mond gaat dat penske van jou nooit weg.
Ik heb dat expres gedaan. Je vroeg mij eerder ook hoeveel ik eet... ja ik eet op basis van het schema dat ik op dat moment volg.

Dan ben je het beste af door dat schema aan te passen ipv je training.
Doe ik ook, maar ik wil tegelijk mijn schema aanpassen want ik wil sowieso liever 3x per week en veel raden phrak lp aan dus kies ervoor die te doen. Twee dingen tegelijk.

Nee, je hebt het niet goed gelezen.
1. Het is veel teveel;
2. Er horen maar 2 oefeningen met 5+ sets te zijn (bij Phraks misschien 3 oefeningen);
3. andere oefeningen hebben heel andere repranges;
4. Je maakt het jezelf moeilijk en onmogelijk.

Dus:
5. Volg in jouw geval een bewezen schema met minimale aanpassingen en kijk wat dat voor je doet.

Een UB/LB kan je ook 3x per week doen, dan duurt je trainingsweek langer dan 7 dagen, maar GSLP blijft een prima alternatief.

A. Neem een template van Phraks of van Tigerdroppings met niet teveel oefeningen om te beginnen,
B. Eventueel de nekoefeningen weglaten. Je kan als conditioning aan het einde van je training werken aan de burpee challenge, dat kan je ook op een aantal niet trainingsdagen doen;
C. Ook kan je tot 6 dagen per week het "huiswerk" doen: push ups, chins en eventueel wat cardio, dst laatste zeker als je weinig lichaamsbeweging hebt;
D. Eén dag is een rustdag: geen huiswerk, geen challenge, geen training

ja ik eet op basis van het schema dat ik op dat moment volg.
Hoeveel eiwitten, vetten en koolhydraten?

Nee, je hebt het niet goed gelezen.
1. Het is veel teveel;
2. Er horen maar 2 oefeningen met 5+ sets te zijn (bij Phraks misschien 3 oefeningen);
3. andere oefeningen hebben heel andere repranges;
4. Je maakt het jezelf moeilijk en onmogelijk.

Dus:

Een UB/LB kan je ook 3x per week doen, dan duurt je trainingsweek langer dan 7 dagen, maar GSLP blijft een prima alternatief.

A. Neem een template van Phraks of van Tigerdroppings met niet teveel oefeningen om te beginnen,
B. Eventueel de nekoefeningen weglaten. Je kan als conditioning aan het einde van je training werken aan de burpee challenge, dat kan je ook op een aantal niet trainingsdagen doen;
C. Ook kan je tot 6 dagen per week het "huiswerk" doen: push ups, chins en eventueel wat cardio, dst laatste zeker als je weinig lichaamsbeweging hebt;
D. Eén dag is een rustdag: geen huiswerk, geen challenge, geen training

Hoeveel eiwitten, vetten en koolhydraten?
Die rep ranges moet je niet op letten, die zou ik nog aanpassen. Ik heb nu ingekort tot 6 oefeningen per workout. Of moet ik het nog meer inkorten? Ik dach dat ik zeker wel incline, flys, lateral raise enzo moet doen omdat het lijkt dat mijn schouders en borst het meest achterlopen. Heb wel moeite met kiezen wel plugins ik nou moet kiezen. Wat vind je hiervan?

1686254702812.png

Terug
Naar boven