XXL Nutrition

Marina's Log

Nou Marina ik vind je geen foto helelmaal niet verkeerd hoor! En als jij lekker zwaar gaat trainen dus lekker squatten, leg extensies en curls en leg pressen..gaat doen gaat dat echt nog beter worden hoor.mssa erop en steviger! Probeer er alleen wel op te letten dat je geen oefeningen Door elkaar gaat doen. Dus begin je met benen maak dan eerst benen af alvorens je begint aan andere spiergroep.gaat goed komen en je bent nooit te oud om je lichaam te veranderen!

• Topic Starter Topic Starter
Dank je. Zoals je het zegt heb ik dus best nog potentie! :D
Ik doe nu alleen nog squat en leg press. Zal volgende keer eens kijken naar leg extension en leg curls. Heb ze nog nooit gedaan en weet nog even niet hoe ze gaan. :o --> nu wel.. lang leven internet! :D Leg extension machine hebben we maar de leg curl zoals ik het zie heb ik bij ons nog niet gezien. Het is daar maar klein.... kan dat ook op een andere manier? ik zal eens zien hoe dat gaat volgende keer.

Oh ja.. de oefeningen staan wat door elkaar. Ik zal ze volgende keer even op volgorde zetten en inderdaad per spiergroep aan gaan houden.
Ik hoop echt dat het goed gaat komen. Ik ga ervoor! Heb gewoon nu al zin om weer te gaan!
Kan je ook thuis nog meer oefeningen doen behalve squats wat betreft benen. Lunges gaan lastig omdat ik last krijg van mijn lies. Denk dat ik de beweging niet helemaal goed doe of te ver uitstap. Tips op dat punt zijn welkom. :)

Laatst bewerkt:
Ziekte was anorexia?
Aangezien je begint met kt ben je dan nu weer op de goeie weg.

Nope. stofwisselingsproblemen + pfeiffer + longembolie.

Maar iig dank je dat ik goed op weg ben. :)

Net even een paar oefeningen thuis gedaan. Straks verjaardag dus vanaf de lunch heel de dag weg. Morgen ook weer een dag weg. En maandag is de fitness dicht. :(

3x15x9kg DB SDLD (deze maar even 15x )
3x12x9kg DB squat
3x12x5,5kg DB bent over row

1x12x3,5kg DB curl
2x12x4,5kg DB curl

3x12x3,5 kg DB schouder press (gaat nu al makkelijker, het is de beweging waar ik eerst aan moet wennen)

even een vraagje. Als er geen leg curl machine is. Hoe kan je die oefening dan doen?
Er is wel zo een machine waar je een rol in je knieholte hebt en die naar achteren duwt. Standing hip extension geloof ik dat dat heet. Ben echt nog niet goed met namen van oefeningen:o
Is dat ook een nuttige oefening voor stevigere billen?

Laatst bewerkt:
Na een lange luie bij kom morgen na een nachte niet slapen toch even een paar oefeningen.
Ik merk dat ik ervan opknap! :)
nu douchen en weg en zo uit eten.

3x15x9kg DB SDLD
3x12x9kg DB squat
3x12x3,5 kg DB schouder press

Ik deed ook nooit leg curls eigenlijk. Enige oefening die vergelijkbaar is (buigen van de knieen) zijn glute ham raises.

Verder kom je met een deadlift met gestrekte benen al heel ver met je hamstrings hoor.

Ik deed wel altijd leg curls, maar toen ik eindelijk weer eens de deadlift deed met gestrekte benen kwamen mijn hamstrings weer tot leven. Nu doe ik curls er wel bij, maar ben toch verliefd geworden op de SLDL.

Ik knap ook altijd erg op van even trainen, ook al kan ik er wel tegen op zien als ik heel moe ben, maar voel me altijd beter daarna!

@Abfab
Dank je. Barbell SLDL en Dumbbell SLDL blijven erin hoor!:)

@Tams
Ik vind zelf SLDL ook een lekkere oefening. :)
en ja... soms kan ik zo moe zijn en toch leef ik op als ik wel ga of als ik dan thuis even een paar oefeningen pak.

Logje doorgelezen.
Heftig van je ziekte!

Je bent nu gelukkig wel op de goede weg zo te zien.
Hoe lang ben je nu bezig, 3 maanden?
Voel je je inmiddels ook een stuk beter door de training?

He Patries.
Dank je. :)
Ik ben inderdaad goed op weg. Nu reeds een tijdje al hoor. Ik zit alleen op een soort plateau nu met aankomen. Weeg nu ongeveer een jaar hetzelfde. Ik deed ook al een jaar licht wat oefeningen bij de fitness. Dat was puur gericht op spieropbouw na 11 jaar niets te hebben kunnen doen ivm ziekte dus... Sinds zeg maar dat ik hier ben, begin februari, ben ik KT serieuzer aan het oppakken evenals voeding. Ik heb (nog) geen ambitie om bb-er te worden maar eerst gezond en met spieren aankomen. Maar het begint steeds meer te kriebelen. :D

Merk nu al dat ik in die tijd bijvoorbeeld mijn legpress van 90 naar 110 kg heb gehaald. en doe die maar 1x per week.
En heb nu ook thuis een halterset (9 kg per halter) om zo nu en dan wat oefeningen te doen. En ja het voelt goed om lekker bezig te zijn. En ik merk dat mijn kracht vooruit gaat. Alleen mijn gewicht gaat nog niet mee. :( Dus moet ergens mijn eetschema weer aan gaan passen.

He Patries.
Dank je. :)
Ik ben inderdaad goed op weg. Nu reeds een tijdje al hoor. Ik zit alleen op een soort plateau nu met aankomen. Weeg nu ongeveer een jaar hetzelfde. Ik deed ook al een jaar licht wat oefeningen bij de fitness. Dat was puur gericht op spieropbouw na 11 jaar niets te hebben kunnen doen ivm ziekte dus... Sinds zeg maar dat ik hier ben, begin februari, ben ik KT serieuzer aan het oppakken evenals voeding. Ik heb (nog) geen ambitie om bb-er te worden maar eerst gezond en met spieren aankomen. Maar het begint steeds meer te kriebelen. :D

Merk nu al dat ik in die tijd bijvoorbeeld mijn legpress van 90 naar 110 kg heb gehaald. en doe die maar 1x per week.
En heb nu ook thuis een halterset (9 kg per halter) om zo nu en dan wat oefeningen te doen. En ja het voelt goed om lekker bezig te zijn. En ik merk dat mijn kracht vooruit gaat. Alleen mijn gewicht gaat nog niet mee. :( Dus moet ergens mijn eetschema weer aan gaan passen.

Vervelend dat je nu op een soort plateau zit.
Had de OP dan niet helemaal begrepen, dacht dat je pas 3 maandjes bezig was :o.
Gezond worden en een gezond gewicht behalen lijken me inderdaad de eerste stap.

Zelf ook geen bodybuilding-ambitie. Eerst maar gewoon een iets afgetrainder figuur maar vind de KT en de uitdaging om steeds zwaarder te gaan wel zo leuk dat ik me goed kan voorstellen dat het begint te kriebelen :grinny:

Wow je benen zijn echt snel vooruitgegaan!
Vind ook dat je erg veel presst. Ik ben nu een klein maandje bezig (na 2 jaar niks) en press met mijn 78kg lichaamsgewicht nog maar max 70kg op het moment lijkt me wel tof om ook richting de 100 te kunnen gaan met legpress. Vind je dus nu al erg sterk :D

Het gevoel dat je vooruitgaat in kracht vind ik zelf al veel voldoening geven, maar kan me voorstellen dat het jammer is als je lichaamsgewicht nog niet meegaat.
Vind je het moeilijk om meer te moeten eten?

Vind ook dat je erg veel presst. Ik ben nu een klein maandje bezig (na 2 jaar niks) en press met mijn 78kg lichaamsgewicht nog maar max 70kg op het moment lijkt me wel tof om ook richting de 100 te kunnen gaan met legpress. Vind je dus nu al erg sterk :D

kijk uit met het vergelijken van gewichten op de leg pres....geen 2 apparaten zijn hetzelfde en je zal op het ene apparaat vvveeelll meer kunnen pressen dan op het andere

Vervelend dat je nu op een soort plateau zit.
Had de OP dan niet helemaal begrepen, dacht dat je pas 3 maandjes bezig was :o.
Gezond worden en een gezond gewicht behalen lijken me inderdaad de eerste stap.

Zelf ook geen bodybuilding-ambitie. Eerst maar gewoon een iets afgetrainder figuur maar vind de KT en de uitdaging om steeds zwaarder te gaan wel zo leuk dat ik me goed kan voorstellen dat het begint te kriebelen :grinny:

Het gevoel dat je vooruitgaat in kracht vind ik zelf al veel voldoening geven, maar kan me voorstellen dat het jammer is als je lichaamsgewicht nog niet meegaat.
Vind je het moeilijk om meer te moeten eten?
Hahahah.. nee ik denk dat je het anders begreep. Ik heb zeg een 2 jaar terug in 2 maanden tijd 9 kilo erbij gegeten en dan over de tijd de rest. Maar ik ben nu pas 2 maandjes hier maar dus wel al lang bezig met herstel. Daarom voelt het nu ok zo goed om mezelf vooruit te zien gaan in kracht. :)

Maar jij bent dus ook eerst bezig om gewoon "de boel op orde te krijgen" zeg maar he! en ja als je dan gaat kriebelt het inderdaad! dat maakt het ook leuk en uitdagend! :)

Het is ook wat Dinky al aangaf he. elke legpress is anders. wij hebben van exere zo een air machine. dat presst heel anders dan met gewichten. Heb dat nog nooit gedaan maar hoor ik vaak. Ik voel mezelf voor mijn doen wel en van waar ik vandaan kom best wel sterk op zich. Maar ja.. kan ook zijn dat ik me daar heel erg in vergis dus he! :rolleyes:
Maar gewoon het feit ik ga vooruit is al een enorme motivatie en het geeft enorm veel voldoening.

Op zich heb ik met meer eten geen moeite. Het is nu alleen een beetje wat kan ik het beste pakken op welke momenten waar ik nog wat moeite mee heb. Ben ook op werk niet vrij zomaar wat te kunnen gaan eten. Ik werk op een productie lokatie dus op de werkvloer kan en mag niet gegeten worden. En daarbij is het vaak even tussendoor happen. En geen kantine helaas maar ook geen koelkast en voorzieningen.. dus ja.. het is wat zoeken maar heb al genoeg tips gehad waar uik mee verder wil en kan en sta open voor alles. :)

---------- Post toegevoegd 1 April 2013 om 10:20 ----------

kijk uit met het vergelijken van gewichten op de leg pres....geen 2 apparaten zijn hetzelfde en je zal op het ene apparaat vvveeelll meer kunnen pressen dan op het andere
Klopt! het is gewoon voor mij op dit apparaat dat ik vooruitgang zie. :)

Het is ook wat Dinky al aangaf he. elke legpress is anders. wij hebben van exere zo een air machine. dat presst heel anders dan met gewichten. Heb dat nog nooit gedaan maar hoor ik vaak. Ik voel mezelf voor mijn doen wel en van waar ik vandaan kom best wel sterk op zich. Maar ja.. kan ook zijn dat ik me daar heel erg in vergis dus he! :rolleyes:
Maar gewoon het feit ik ga vooruit is al een enorme motivatie en het geeft enorm veel voldoening.

---------- Post toegevoegd 1 April 2013 om 10:20 ----------

Klopt! het is gewoon voor mij op dit apparaat dat ik vooruitgang zie. :)

en dat is ook precies hoe je het moet doen...de gewichten die je nu verplaatst vergelijken met die van 1-2-3 maand geleden... dan zie je je proggressie ;)
Je bent goed bezig!!! :D

:) thanks!

ja ik heb een tijdje op twee sportscholen getraind, en dan merk je pas hoeveel verschil er zit tussen apparaten! Dat wasJaf en toe even een flinke tegenvaller, tot ik er inderdaad achter kwam dat het per apparaat heel erg verschilt!

Nah marina, pics zien er prima uit, op zeker een goede progressie te noemen.

Je bent goed bezig !

Prima trainingen ook: je zit op sommige punten echt hoog naar stats kijkende. komt goed.

@Tams
Yep.. het scheelt gewoon heel veel. Ik train bij 1 fitness. gericht op fysiotherapie. Dus ja. maar 1 apparaat per oefening aanwezig. Dus al sik vooruit ga zie ik het enkel daarop. maar wie weet kom ik nog wel eens ergens anders. Dan zal ik het ook wel merken ja!

@Mesoectosaurus
Dank je., :)
Qua stats.. dank je. al is het natuurlijk ook apparaat afhankelijk. Maar ik ga vooruit en dat merk ik en voelt goed!

Morgen eindelijk na 4 dagen weer trainen. Maandag is gewoonlijk trainingsdag maar ja.. fitness was dicht. Maar gisteren al kort thuis wat gedaan dus vandaag rust en morgen weer zien hoe het gaat! Ik heb er nu al zin in. Hopen dat het op werk morgen niet te druk is. Wil niet al te moe zijn voor ik begin. :)

Lekker getraind vandaag. Merkte wel dat het 4 dagen geleden was. :o maar op zich wel weer een paar gewichten wat hoger gezet. :)

Training vandaag ca. 1 uur (denk eigenlijk iets meer)

Lat machine
3x12x55kg

Hyperextension
3x12x5kg

Rowing machine
3x12x35kg

Gluteus machine (nog nooit gedaan. Even het gevoel te pakken krijgen)(is zo een staande en dan benen afwisselen)
3x12x12kg

Barbell core rotation (free weight romp, excl gewicht stang)
3x12x11kg

SLDL-Barbell (vorige keer 2 set 26 kg en 1 set 30 kg)
2x12x30kg
1x12x32kg (die voelde ik wel... :o)

dumbbell pull over
3x12x12kg

3x12 V-crunch (abdominal crunch)

pull over lat. (lying) (+2 kg)
3x12x20kg

Squat (smith machine)
1x12x24kg
2x12x30kg

3x12 Crunch/sit-ups (mat)

Weer even geprobeerd.
Chin-ups. (Ik laat maar zakken tot mijn boven-onder arm 90 graden staat zeg maar.)
3x5

back extension/lower back
3x12x55kg

Voelde goed! :)

Thuis gekomen toch even gemeten tov 19 maart.
19 maart was het
Taille: 69 cm
heupen: 88 cm
Bovenbenen: 46,5 cm
bovenarm: 24,5 cm

Nu (Eigenlijk geen vooruitgang nog):
Taille: 69 cm
heupen: 88-89 cm
Bovenbenen: links 47 cm en rechts 49 cm... ik heb het wel 3 keer nagemeten... hoe kan dit??
bovenarm: 25 cm

Dat van mijn benen snap ik dus echt niet... :(

Terug
Naar boven