Fitness Seller

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
Ochtend dienst gepakt vanmorgen en ook wat eerder weg dus nog voor 14:00 in de gym!
Vandaag eerste keer bij AS sports! en Jeee... wat een verademing zeg! Ook DB per kg dus weer wat
gewichten omhoog en voel mijn armen goed! :D

Alle apparaten zijn plate loaded en dus heel anders dan de air machines van Fysio. Dus ja.. ook wel wat tegenvallers. :( Maar hé... heb ik weer wat op te bouwen! Knallen! hahahaha
Heb mijn training gedaan en het is nu precies een maand geleden dat ik begonnen ben. Een maand terug was ik bij AS met Ron. Dus deze training wist ik gelukkig al wel waar alles was. :)

Naderhand nog even bij wat apparaten gekeken hoe ze hier werkten. Ook de legpress is hier heel anders. Je duwt zeg maar jezelf weg. En dat was wel even een tegenvaller.. maar op zo een air machine druk ik 140 kg...waarvan ik dacht er klopt geen reet van... Nou dat klopte inderdaad niet.. :rolleyes: met deze plate loaded machine kwam ik max 100 kg.. Viel me wel even tegen.. :( maar goed... andere gym en andere start. Kon ook weer een paar gewichten omhoog doen omdat de DB per kg gaan daar! :) Heb schema's gemaakt waar ik alles op invul en bij hou nu.

Dus nieuwe voedingsschema vandaag en ook meteen nieuwe gym! Massa bouwen! YESSS! :D

Training vrijdag Borst, triceps, biceps. (eerste training bij AS!)

Borst

Incline DB press
1x10x 6 kg(dit was max bij fysio)
1x10x 7 kg
1x8x 8 kg nu 2 kg meer!:D

machine chest press (let wel air machine)
1x6x 30kg (was dus te zwaar... :()
2x10x 25kg

Incline DB fly
2x10x5kg (eindelijk 5 kg DB!!!! :D )
1x10x6 kg toch ook de 6 kg gered! yess

cable cross over
1x10x beide zijden 20 kg
1x10x beide zijden 30 kg (net te zwaar en 25 kg is er niet)
1x8x beide zijden 30 kg

Triceps
push down straight bar
1x10x 10 kg
1x9x 10 kg
1x8x 10 kg

push down rope
2x8x 6 kg
1x8x 7 kg

Biceps
Incline seated DB curl
3x8x5 kg (Eindelijk 5 kg DB!! laatste set was zwaar...maar echt alles eruit geperst. :D )

Straight bar cable curl
2x8x 10 kg
1x8x 11 kg (laatste echt met moeite... )

Abs
V-crunch
1x40
1x35
1x40

Lying leg raises
3x15

en toen nog even de legpress geprobeerd en beetje gekeken wat er verder stond. :)
En dan meteen aan de bar even mijn maaltje gepakt.
Met trillende armpjes de rijst met boontjes en broccoli en kip gegeten. :D

Vandaag eerst rug/schouders training bij AS. Was wat eerder van werk weggegaan en er waren warempel een paar mens nu. Het wordt al wat drukker lijkt wel weer. Maar goed. heb de hele dag al last van mijn nek rug en schouders. Bij lang zitten of staan of wat dan ook verrek ik van de pijn. Ik vermoed toch dat het kou is.. snachts ramen open enzo. Kan soms wel janken van de pijn en as niet fijn. het zeurt echt.... Maar meestal helpt trainen wel goed. Training ging wel wat minder helaas hierdoor. Maar nu voelt het wel wat beter. zolang ik niet ga zitten. :(
Maar goed. Het viel me alles mee en ook toch wat gewicht omhoog kunnen zetten of meer reps en een aantal apparaten anders met gewicht vanwege het omschakelen naar steekgewichten ipv air machine. Dus even wat apparaten leren kennen.

Maandag. Rug en Schouders. (5-8-2013,AS family sport)
Smal reverse pulldown.
2x8x35 kg
1x8x40 kg

Cable row
2x8x25 kg
1x8x30 kg

Dumbbell row.
2x8x8 kg
1x8x10 kg (ging echt lekker en alle reps goed in uitvoering! :D)

Machine back row (breed)
1x8x20 kg
1x8x25 kg
1x8x30 kg

Staand Front raises met dumbbel (kreeg niet meer voor elkaar door de pijn in mijn nek/schouder :( )
1x10x3 kg
2x8x3 kg

zittend Side raises met dumbbell (hier ook mijn nek/schouders die niet wilde... )
3x8x3 kg

Dumbbell presses. (en die ging super! )
1x10x3 kg
1x10x4 kg
1x8x5 kg

EZ bar upright row (geen idee hoe zwaar de bar was... ))
3x8x bar + 10 kg

Extra even wat abs
lying leg raises 3x15
V-crunch 1x50, 2x40 --> leeg... :o

Toch niet zo een lekker gevoel hierna. Ik kon door de last van mijn nek/schouders niet de side raise en front raise verhogen. Mijn linkerarm faalde gewoon al bijna op rep 7 met side raise.... :mad:
En daar had ik wel op gerekend. :(

Ik hoop dat dit snel wegtrekt.. zit nu weer 15 min en verrek nu al van de pijn.. :(

Vind het erg inspirerend om je logs te lezen Marina! Balen van de pijn je schouder, hopelijk gaat dat volgende keer wat beter. Misschien kan een warme handdoek (of ander soort warmte compres) verlichting geven voor nu?

Ben benieuwd wat voor vooruitgangen je allemaal gaat boeken :)

Gewoon navragen aan personeel wat de bar's wegen, ze lopen er niet voor niks namelijk ;)
Misschien toch teveel foto's geplakt dat je last van je schouder hebt ?.

Vind het erg inspirerend om je logs te lezen Marina! Balen van de pijn je schouder, hopelijk gaat dat volgende keer wat beter. Misschien kan een warme handdoek (of ander soort warmte compres) verlichting geven voor nu?

Ben benieuwd wat voor vooruitgangen je allemaal gaat boeken :)
Dank je. :)
Ik hoop ook dat het wat snel beter gaat. schouders en nek lijken nu wat beter te gaan. De pijn zit nu vooral in mijn onderrug. Kan niet zitten, liggen of staan... Heb maar een ibu gepakt. Als het nu overgaat weet ik in ieder geval dat het spieren zijn..

Ik ga zeker vooruitgang boeken! Dat is immers mijn doel! Vooruitgaan in massa en kracht!
Maar ik ben zelf ook benieuwd hoe het zal gaan. :D

---------- Post toegevoegd 5 August 2013 om 19:39 ----------

Gewoon navragen aan personeel wat de bar's wegen, ze lopen er niet voor niks namelijk ;)
Misschien toch teveel foto's geplakt dat je last van je schouder hebt ?.
Wilde ik ook doen maar toen was hij net even weg... en daarna ben ik het eigenlijk vergeten. :o Had honger en zat te eten...
Denk ook wel dat het foto's plakken ermee te maken heeft dat mijn onderrug nu gesloopt is. Na een uurtje foto's plakken heb ik dat gevoel al licht.. maar nu is het niet te harden.. :(
En doordat mijn onderrug pijn doet ga ik toch anders bewegen/krampachtig lopen en forceer je weer andere dingen... schouders en nek dus.... Dus even zien hoe het over gaat. Voor nu een ibu erin. Gaat het weg dan zijn het spieren..dan even zien hoe ik dat rust kan geven. Want met mijn werk loop ik ook best veel...

Zo'n EZ-bar is meestal rond de 8kg. Ik reken altijd 8kg voor de EZ-bar.
Pijnlijke onderrug is niet leuk, houding probleem of training uitwerking?
Ibuprofen is prima, gewoon een weekje pakken dan kill je iig de ontsteking in wording als die er zit.

Je training ziet er top uit. Zullen we begin september een trainings-date plannen?
Op een vrijdag lijkt me handig, als ik mijn zoontje wegbreng naar zijn gast-ouders.

Zo'n EZ-bar is meestal rond de 8kg. Ik reken altijd 8kg voor de EZ-bar.
Pijnlijke onderrug is niet leuk, houding probleem of training uitwerking?
Ibuprofen is prima, gewoon een weekje pakken dan kill je iig de ontsteking in wording als die er zit.

Je training ziet er top uit. Zullen we begin september een trainings-date plannen?
Op een vrijdag lijkt me handig, als ik mijn zoontje wegbreng naar zijn gast-ouders.
Oke.. hou ik 8 kg aan. :)

Ik denk dat mijn rug gekomen is van het foto's plakken. gebogen zitten en een paar uur. Het voelt wel als dezelfde pijn alleen dan tig keer erger. En door die pijn ben ik krampachtig met mijn schouders gaan trekken.. vermoed ik.. en misschien wat kou erop. waardoor ik nu dus vastzit. De Ibu werkt.. roze rakkers zijn mijn vriendjes nu. Moet maar even en heb dus net met een stukje wandelen even bijgehaald. ik had er maar 2. Voordeel dat Appie tot 21:00 open was. :)

Was wel even wennen deze training en wat zoeken met apparaten.
Lijkt me top! ik kan vrijdag altijd wel na het werk. Rond een uur of 16:00 hadden we vorige keer toch? We mailen wel oke?
enne.. welke training gaan we doen? dan kan ik mijn schema's even omdraaien/wisselen. :)

Ben al een paar dagen niet helemaal top. steeds misselijk en duizelig in de ochtend en val gewoon in slaap terwijl ik bezig ben. Vandaag in vergadering (na lunch) weer en nu net na het eten ook.. geen idee hoe en wat. Maar denk ook spanning en vermoeidheid wat eruit komt.. maar dit is niet fijn om steeds weg te zakken.
Ook nog steeds last van mijn rug. Dus hoop dat het snel weggaat allemaal. maar goed. Beentrainingdag!! :D

Was vandaag vroeg en heb voor het eerst mijn beentraining volgens schema kunnen doen omdat ik alle mogelijkheden heb bij AS! dus eerste beentraining bij AS!
Was wel even wennen aan de andere apparaten. Kon er 2 niet vinden en gevraagd en keek er gewoon domweg overheen omdat ze er anders uitzagen. :o Blunder...
Maar het ging lekker en voelde goed. :)

Training benen+ abs (Bij AS sports)
Legpress smal
1x10x90 kg effe proberen maar veel te licht
1x8x100kg ging ook wat makkelijk
1x8x110kg yeah.. nu voelde ik hem goed! :D

Leg extension
1x10x30 kg
2x8x35 kg

lying leg curl (eindelijk! had ik nog nooit gedaan)
1x10x5 kg
2x8x10 kg

Barbell SLDL voelde lekker! :)
3x8x40 kg

Seated calf raises (machine)
3x15x10 kg

Calf raises (staand, machine)
1x20x 20 kg
2x15x 20 kg bijna kramp. Oei.. :o

lying leg raises (tot 90 graden)
3x15

V-crunch
1x45, 1x40, 1x35 kon gewoon niet meer... :o

Daarna nog even bij Pull de up machine even wat chin-ups (smalle greep) geprobeerd. Is zo een assisted apparaat. Ik wilde die plaat gewoon weghebben en dat kon niet. Heb er uiteindelijk een gewicht op gelegd zodat hij uit de weg was en toen even 2x 5 chin ups geprobeerd. Ging redelijk. al laat ik mijn armen niet tot gestrekt zakken. :o

Lekker hoor! De curls kunnen vast en zeker omhoog volgende keer;)

Kun je de plaat niet inklappen?

Ja leg curl moet ik even aan wennen. Hoe ik moet liggen en hoe je het begin moet pakken. Want gaan liggen en je benen eronder steken is lastig.. of ik doe iets niet goed. :o maar hij kan inderdaad zwaarder als ik beter lig (moeten je knieen op het onderste stuk van de bank liggen? of moeten ze vrij zijn? als je snapt wat ik bedoel?).

Heb ik niet gezien. Ik had gevraagd aan iemand of hij niet weg kon. En die zei van niet.. vandaar het gewicht erop gelegd. maar kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien.

Ja leg curl moet ik even aan wennen. Hoe ik moet liggen en hoe je het begin moet pakken. Want gaan liggen en je benen eronder steken is lastig.. of ik doe iets niet goed. :o maar hij kan inderdaad zwaarder als ik beter lig (moeten je knieen op het onderste stuk van de bank liggen? of moeten ze vrij zijn? als je snapt wat ik bedoel?).

Heb ik niet gezien. Ik had gevraagd aan iemand of hij niet weg kon. En die zei van niet.. vandaar het gewicht erop gelegd. maar kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien.

Ik ging altijd gewoon met m'n knieen tegen de rand aan tussen de foamroll en rand van bankje in, dan via je armen laten zakken en rol zorgen dat die onderaan je enkels kwam. Volgens mij. :o

Erover.... anders ff filmpjes kijken gaan! Kun je echt veel aan hebben.

Sommige kunnen niet ingeklapt hoor;) maar dacht wie weet. ..dat scheelt gesjouw.

ik ga altijd tussen de rollen en het bankje staan en spring als een zeehond om het bankje en trek me dan aan de hendels iets omhoog, zitten m'n enkels gelijk onder de rollen :P en knieen over het bankje (vrij dus) en m'n dijbenen om het 'bankje'

nu ik het na lees klinkt het alsof het er achterlijk uit ziet.

ik ga altijd tussen de rollen en het bankje staan en spring als een zeehond om het bankje en trek me dan aan de hendels iets omhoog, zitten m'n enkels gelijk onder de rollen :P en knieen over het bankje (vrij dus) en m'n dijbenen om het 'bankje'

hahahaha. Dit is precies hoe ik het bedoel.
Zeehondenjump :o

ik zat me net te bedenken dat ik ook niet weet hoe anderen dat doen, dus ik ben blij dat ik niet de enige ben met deze iets wat gehandicapte techniek :P

het is volgens mij overigens wel de snelste manier om goed te komen liggen

Nou zo deed ik het dus ook. :D omdat ik niet anders wist hoe het te doen. En dan ee beetje omhoog schuiven om goed te gaan liggen en de handgrepen te pakken. :D

---------- Post added 7 August 2013 at 21:54 ----------

Goeie omschrijving! en dan een beetje omhoog schuiven om goed te gaan liggen.. net als een zeehond! :D

---------- Post added 7 August 2013 at 21:56 ----------

Erover.... anders ff filmpjes kijken gaan! Kun je echt veel aan hebben.

Sommige kunnen niet ingeklapt hoor;) maar dacht wie weet. ..dat scheelt gesjouw.
Filmpjes had ik inderdaad nog niet bekeken. Maar ik hoor al dat er meer zoals een zeehond opduiken. :D

Ik heb niet gekeken of hij ingeklapt kon worden. Volgende keer maar eens kijken. Chin ups zitten nog niet in mijn schema maar ik ben gewoon even aan het kijken wat er mogelijk is.

Zo doe ik dat ook. Enne who cares. Gewoon gaan en juiste uitvoering pakken. :D

Vandaag een half dagje gewerkt. 6:00-11:00 en daarna trainen! Lekker rustig en had zoveel energie. Veel gewichten omhoog kunnen doen wat echt te gek voelt! wel na de eerste paar oefeningen mijn armen al vol. :D voelt lekker om jezelf lekker te laten gaan en dan helemaal tot het uiterste te pushen om een laatste set compleet te maken!
Kreeg nog een tipje van iemand die ook aan het trainen was en raakte even na het trainen aan de praat. Hij vond dat ik "al aardig wat deed" zoals hij het zei. Daarna lekker naar huis en nu al thuis!

Training vrijdag Borst, triceps, biceps. (bij AS)

Borst

Incline DB press
1x10x 7 kg
1x10x 8 kg
1x8x 9 kg was echt vanuit mijn tenen en supergeconcentreerd en tergend langzaam die laatste 2 reps. :D

machine chest press
2x10x 25kg
1x8x 27,5kg

Incline DB fly
1x10x5kg
1x10x6kg
1x10x7 kg pfieeewwww... even doorpushen :whip:

cable cross over
2x12x beide zijden 20 kg
1x12x beide zijden 30 kg laatste rep ging techniek echter niet 100%... :(

Triceps
push down straight bar (vorige keer max 10 kg!)
1x10x 10 kg
1x10x 11 kg
1x6x 12,5 kg errug zwaar dus net aan 6 reps :o

push down rope (vorige keer max 7 kg)
1x10x 6 kg
1x8x 7,5 kg
1x8x 8,5 kg

Biceps
Incline seated DB curl
3x8x5 kg (laatste set was zwaar...maar echt alles eruit geperst. :D )

Straight bar cable curl
1x8x 10 kg
1x8x 11 kg
1x8x12,5(laatste echt met moeite... en techniek niet 100% meer :o)

Abs
V-crunch
1x50
1x30
1x35

Lying leg raises
3x15

en toen was ik leeg. Trillende armpjes met aankleden. :D
En nu ben ik vrij!

Nette training, je gaat goed omhoog qua gewichten :)
Laatste paar reps cheaten is niet erg zolang je niet opeens 20% vorm overhoud natuurlijk :P

je gaat lekker marina! Fijn dat je steeds weer gewichten omhoog kunt doen. Hoe gaat het met je eten? Merk je al dat je wat aankomt?

Terug
Naar boven