XXL Nutrition

Marina's Log

Heerlijk zo'n half dagje he;)

Die training ziet er zeer goed uit marina! je gaat als een speer. Denk dat het je echt goed heeft gedaan dat je nu begeleiding hebt en een andere gym.

• Topic Starter Topic Starter
Nette training, je gaat goed omhoog qua gewichten :)
Laatste paar reps cheaten is niet erg zolang je niet opeens 20% vorm overhoud natuurlijk :P
Dank je. Het gaat inderdaad lekker. Scheelt wel dat ik enorm ben opgeknapt na vorige week en het was ochtend. Dan heb ik nog niet de hele dag op mijn werk lopen rennen enzo. ;)
Met niet helemaal goede techniek denk ik dat ik op zo een 80% zit... dus het valt nog mee.. maar dan ben ik gewoon niet tevreden... :o

---------- Post added 9 August 2013 at 14:30 ----------

je gaat lekker marina! Fijn dat je steeds weer gewichten omhoog kunt doen. Hoe gaat het met je eten? Merk je al dat je wat aankomt?
Dank je. :)
ja gewichten gaan steeds beter en hoger! Voelt goed!
met eten zet ik door en hou ik mijn ophoging goed vol. Aankomen... ik weet het niet. Heb soms het gevoel van wel. Maar maandag mag ik weer wegen. We zullen zien. :)

---------- Post added 9 August 2013 at 14:31 ----------

Heerlijk zo'n half dagje he;)

Die training ziet er zeer goed uit marina! je gaat als een speer. Denk dat het je echt goed heeft gedaan dat je nu begeleiding hebt en een andere gym.
Inderdaad. Net schapjes gedaan en ook al is er geen zon nu lekker in de tuin zitten. Gewoon even me-time! :D
Trainen gaat inderdaad lekker. Ik ben blij dat ik begeleiding met alles heb en een andere gym. Weet inderdaad zeker dat het anders niet zo vooruit had gegaan. :)

De dubbele cijfers komen er bijna aan met je incline presses, whoop whoop. :woot:
Je borst ontwikkeld zich prima. :D

De dubbele cijfers komen er bijna aan met je incline presses, whoop whoop. :woot:
Je borst ontwikkeld zich prima. :D
Yep! ik had nooit gedacht al aan de 9 kg te komen. Vorige keer was 8 echt de max... en zat te twijfelen en dacht what the hell! gewoon proberen! :D En het lukte ook. Wel echt met zwaar concentreren en uit mijn tenen maar het lukt! nu op naar de 10 kg!
Het gaat inderdaad lekker! :)

Morgen eindelijk weer trainen! Nu al zin in! :D die 2 dagen lijken soms wel een eeuwigheid te duren.. :o
Morgen ook voor het eerst in 2 weken (of waren het er 3?? weet het niet meer... maar eigenlijk dacht ik 3 weken) wegen. Dan heb ik precies 1 week op mijn nieuwe voedingsschema (ca. 3000kcal) gezeten na de laatste ophoging. Ben ook deze week begonnen met beter drinken. Ik was altijd al een slechte drinker en moet nu 2,5 liter water per dag drinken. Ook dat heb ik er nu al 6 dagen in.
Gewoonlijk is zondag mijn cheat ontbijt...met warme broodjes .. maar heb dat nu even niet gedaan omdat ik gewoon wil weten wat mijn schema nu echt met me doet. Dus ik ben nu best wel benieuwd. :)

Vandaag begon even met een tegenvaller.... was nu na 3 weken weer gaan wegen (het mocht.. :p). eerst 2 weken op mijn eerste voedingsschema en laatste week na de laatste ophoging naar ca 3000 kcal. Heb het een volle week exact zo gedaan zonder afwijkingen. Was maar 3 ons aangekomen. Ik had echt even een dip. Maar Ron gemaild en die zei ook. "Je komt moeilijk aan en kijk tov het begin ben je nu wel 6 ons aangekomen. De start is er." En eigenlijk heeft hij gelijk. Tot ik begon kwam ik geen gram aan. Dus op zich gaat het wel vooruit. Mijn lijf zal gewoon nog moeten wennen....Dus vol goede moed verder! :)
(maar dat wegen is echt frustie.... :( )

Training ging wel lekker! weer wat gewichten omhoog (vetgedrukt). Maar moest wel effe zoeken want ze hadden alle spullen/apparaten verplaatst en anders ingedeeld. Lekker is dat als je er net een week bent en net een beetje weet waar alles staat. :D

Maandag. Rug en Schouders. (12-8-2013,AS family sport)
Smal reverse pulldown.
1x8x35 kg
1x8x40 kg
1x8x42,5 kg

Cable row
1x8x25 kg
1x8x30 kg
1x8x31 kg (oke.. niet veel maar toch. :o)

Dumbbell row.
1x8x8 kg
2x8x10 kg (nu 2 sets met 10!)

Machine back row (breed)
1x8x25 kg
1x8x30 kg
1x8x32,5 kg

Staand Front raises met dumbbell
2x8x3 kg
2x4 kg + 6x3 kg afgemaakt. 4 kg is net te zwaar. :(

zittend Side raises met dumbbell
1x8x3 kg
1x7x3 kg (voelde niet goed in mijn schouder... dus set afgebroken.. )
1x8x3 kg

Dumbbell presses. (en die ging super! )
1x8x4 kg
1x8x5 kg
1x8x6 kg (laatste rep iets cheat... :o)

EZ bar upright row
3x8x 20 kg

Extra even wat abs
lying leg raises 3x15
V-crunch 1x50, 2x40 --> leeg... :o

en daarna effe eten aan de bar. :) banaan + rijst met bonen en kip!

Vandaag begon even met een tegenvaller.... was nu na 3 weken weer gaan wegen (het mocht.. :p). eerst 2 weken op mijn eerste voedingsschema en laatste week na de laatste ophoging naar ca 3000 kcal. Heb het een volle week exact zo gedaan zonder afwijkingen. Was maar 3 ons aangekomen. Ik had echt even een dip. Maar Ron gemaild en die zei ook. "Je komt moeilijk aan en kijk tov het begin ben je nu wel 6 ons aangekomen. De start is er." En eigenlijk heeft hij gelijk. Tot ik begon kwam ik geen gram aan. Dus op zich gaat het wel vooruit. Mijn lijf zal gewoon nog moeten wennen....Dus vol goede moed verder! :)
(maar dat wegen is echt frustie.... :( )

Balen van het gewicht, maar het is beter iets dan niets :).

Wat ik altijd heb meegekregen toen ik moest aankomen, geen idee of het waar was, maar er zit misschien een kern van waarheid in. Is het feit dat eerst alle vitale functies in je lichaam 'gevuld' moeten worden voordat je in gewicht gaat aankomen.
Nogmaals, ik weet niet of dit voor jou ook op gaat omdat je in een andere situatie zit en je al wat langer bezig bent met aankomen. Hoeveel kcal at je voor je ziekte ongeveer? Heb je altijd veel nodig gehad?
Bij mij was het in iedergeval zo, dat ik een paar maanden rond de 4000 (inclusief 4/5nutri's) moest eten voordat mijn gewicht omhoog ging. Daarna werden er wat nutri's geschrapt en ging ik met minder kcal, vrij snel, na wat hun noemden m'n 'setpoint'. Ik sportte er ook niet bij.

Dus geen idee of het waar is, maar zou best een kern van waarheid in kunnen zitten denk ik. Alleen weet ik niet of dit voor jou geldt omdat je al langer bezig bent met aankomen.
Het komt er in iedergeval langzaam aan en je trainingen gaan vooruit!

Thnx Feedback. :)
Het begint inderdaad te komen en ik zet gewoon door.
antwoord op je vragen.. zie spoiler...

Voor ik ziek werd kon ik ook gewoon alles eten wat ik wilde. Kwam ook als enigste niet aan met feestdagen en op vakantie. :D Hoeveel ik at heb ik geen idee van... Maar het was toen ook al aanzienlijk. Tijdens mijn ziekte bleef ik gewoon dooreten maar het gewicht vloog weg. Ook met nutri en sonde werkte het niet (en dit was een paar maanden en is 2 x herhaald). Ik zat toen op + 4k. (volgens de papieren van het ziekenhuis... )
Maar dit lukte niet... en toen gaven ze op... (second opinion ook gehad en allerlei onderzoeken en kwam niets uit. metabolisme onderzoek wilden ze niet uitvoeren toen... )

Daarna ben ik het met "echte voeding" (dus zonder nutri etc) zelf gaan proberen. Ik heb in die eerste periode van aankomen echt extreem ongezond en lukraak gegeten. Naast mijn maaltijden meerdere repen en koeken en kaas/worst en noten per dag en snachts dooreten want ik kon toch niet slapen. Echt veel.. (heb zelf nooit geteld) toen kwam ik wel heel snel aan en had ik er in 2,5 maanden 10 kilo bij.. daarna stokte het al en kwam het er niet meer bij. Ik sportte er toen totaal niet bij. Ik zat/lag op de bank.

Op zich werken mijn vitale functies al jaren goed (regelmatig volledig check up gehad in het ziekenhuis). Behalve dan een te lage bloeddruk en wat lage hartslag. Maar die bloeddruk is nu ook best aardig wat verbeterd sinds ik dit schema volg. Dus misschien zit ik nu toch op een soort punt nu dat mijn lichaam eerst weer moet wennen ofzo. Dat het nu langzaam gaat en na het wennen een soort omslag dat het sneller zal gaan. Maar ik zit nu ook hoger in gewicht als met die start... dus ik zal het zien....

Ik merk in ieder geval duidelijk vooruitgang in kracht, warm hebben, minder moe zijn, hogere bloeddruk en meer... :)
Dus zolang het vooruitgaat vind ik het goed en zet ik gewoon door!

Laatst bewerkt:
600 gram op 48kg is 1% toename. Weinig of veel, ach het is hoe je het bekijkt.
In vet ben je niet aangekomen, dus 600gram VVM, hoppa.
En moet je je cijfers eens zien van je training, bijna allemaal vet geschreven.

Je gaat omhoog en dat is het doel. Ja je wilt snel, sneller en nog sneller. Morgen wil je 60kg wegen.
Stop met wegen en ga meer in de spiegel kijken. Jij gaat echt wel vooruit meid, klasse gewoon.

600 gram op 48kg is 1% toename. Weinig of veel, ach het is hoe je het bekijkt.
In vet ben je niet aangekomen, dus 600gram VVM, hoppa.
En moet je je cijfers eens zien van je training, bijna allemaal vet geschreven.

Je gaat omhoog en dat is het doel. Ja je wilt snel, sneller en nog sneller. Morgen wil je 60kg wegen.
Stop met wegen en ga meer in de spiegel kijken. Jij gaat echt wel vooruit meid, klasse gewoon.
600 gram op 48,5 kg he! ;)
maar ik snap je. En ja ik ga vooruit.
Ik wil te snel. :o Maar weet ook dat het beter is langzamer te gaan en goede massa bouwen, dan té snel.
Wegen... gewoon helemaal stoppen dan nu? Oke.. doe ik. geeft me toch meer rust ook.:D
Ik hou de spiegel wel in de gaten. Vond het vandaag ook wel leuk om te zien tijdens DB press... op zo een moment zie ik ook echt de vooruitgang aan mijn armen.
Dank je. :o
Je bent echt een toppie motivator bij kleine dipjes hihihi

dus ik ga ervoor.... :eating: :lifter: :zzz:

Zou persoonlijk wel de weegschaal gebruiken maar dan eens in de 2 maanden of iets in jou geval.
Voor de rest afgaan op de spiegel omdat je daar het beste de verschillen ziet.

Kan binnenkort beter gaan zodra je hopelijk alle zorgen van de afgelopen tijd achter je hebt, vergeet niet dat de eerste periode van de ophoging een stressvolle was.

Zou persoonlijk wel de weegschaal gebruiken maar dan eens in de 2 maanden of iets in jou geval.

Kan binnenkort beter gaan zodra je hopelijk alle zorgen van de afgelopen tijd achter je hebt, vergeet niet dat de eerste periode van de ophoging een stressvolle was.
Thanks.
Tja wegen.. ik denk dat ik Ron maar laat beslissen wanneer ik er weer op mag stappen. :D maar iig niet meer zoals ik voorheen deed elke week. Ik zal eens wat vaker in de spiegel kijken. Ik heb dat jarenlang niet gedaan... was meer niet willen/durven omdat ik mezelf echt gewoon te mager vond.... .:(
Ben het pas recent weer gaan doen.. eigenlijk pas echt vanaf mijn start 6 weken terug... Maar nu ik meer opbouw in kracht en me beter voel lichamelijk merk ik wel dat het makkelijker wordt. Als ik me focus op stukken van mijn lijf die vooruitgaan kan ik zelfs al enigzins een beetje tevreden zijn met wat ik zie (progressie in ieder geval)... zoals nu vandaag dat ik naar mijn armen keek met DB press.

Ik hoop ook dat het binnenkort beter gaat. De rust is redelijk terug. ik heb ook morgen een dag vrij gepland nu alles achter de rug is. Nu alleen volgende week nog met mijn man een dag ziekenhuis om alles uit te laten zoeken en dan is het echt rustiger.
Ik zet gewoon door en we zullen zien. Ik heb er in ieder geval zin in en al helemaal in woensdag.. trainen! :D

je bent super goed bezig en het komt vanzelf..
het tegenover gestelde misschien, maar bij mij heeft het lang geduurt voordat ik afviel.
gewoon volhouden en dan gaat je lichaam vanzelf het voedsel opslaan.
misschien is het een idee om elke maand foto's te maken in een zelfde positie, ik zag zelf namelijk niet dat ik afviel.
nog steeds niet eigenlijk, tot ik de foto's erbij pak en enorme verschillen zie.
werkt ook motiverender dan die stomme weegschaal..

Dat wegen zal echt wel gebeuren. Maar niet meer zo gefocest op dat wegen. Eens in de zoveel tijd.
Geeft rust en dat is weer goed voor het groeien. :D

Enne Marina, mooi dat je vooruitgang ziet. Want dat is er zeker. :)
En foto's nemen helemaal geen gek idee.

je bent super goed bezig en het komt vanzelf..
het tegenover gestelde misschien, maar bij mij heeft het lang geduurt voordat ik afviel.
gewoon volhouden en dan gaat je lichaam vanzelf het voedsel opslaan.
misschien is het een idee om elke maand foto's te maken in een zelfde positie, ik zag zelf namelijk niet dat ik afviel.
nog steeds niet eigenlijk, tot ik de foto's erbij pak en enorme verschillen zie.
werkt ook motiverender dan die stomme weegschaal..
Dank je. :)
helemaal vanzelf zal het niet komen. Ik heb er al een lange weg opzitten (20 kg al erbij) en dat heeft ook al lang geduurd... Maar het staat nu al zo een 2 jaar (of meer) stil... Maar het is inderdaad een kwestie van geduld en doorzetten.
Het idee van foto's is wel een goeie. Moet ik alleen iemand vinden om ze te nemen. Mijn man heeft er geen geduld voor. :o
Maar het is zeker motiverender dan een weegschaal. Heb soms de neiging dat ding het raam uit te gooien.
Maar eigenlijk werd ik er ook zo pissig van dat ik dan denk bekijk het maar.. ik ga dubbel zo had door. :D

---------- Post added 12 August 2013 at 22:54 ----------

Dat wegen zal echt wel gebeuren. Maar niet meer zo gefocest op dat wegen. Eens in de zoveel tijd.
Geeft rust en dat is weer goed voor het groeien. :D

Enne Marina, mooi dat je vooruitgang ziet. Want dat is er zeker. :)
En foto's nemen helemaal geen gek idee.
Klopt.. het geeft zeker rust. Dus ik wacht gewoon tot jij zegt ga maar wegen oke? :D

Ja ik zag het echt wel vandaag. En dat doet veel goed moet ik zeggen.
Foto's nemen is zeker wel een idee. :)
misschien kan ik tijdens onze training mijn camera meenemen dat jij ze zo nu en dan maakt?? alleen als je zou willen hoor. Ik wil niet teveel vragen. :o dan moet je het zeggen hoor.

zelf maken gaat ook prima hoor.. je maakt ze zelf toch net altijd wat positiever dan iemand anders.
ik had meestal eens in de 2 maanden opeens een helder moment van "jezus wat ben ik afgevallen", geen vaste dag ofzo. en dan even snel een foto maken in de spiegel op m'n kamer :P

je zult zelf ook ongetwijfeld zulke momenten hebben bij bepaalde lichaamsdelen (bij mij voornamelijk m'n buik, dus heb ik alleen daarvan progressie foto's)..

Moeilijk he marina, geduld. je bent zo vreselijk goed bezig. Vond ook jouw fotoos contest geweldig en iets om super trots op te mogen zijn.

zelf maken gaat ook prima hoor.. je maakt ze zelf toch net altijd wat positiever dan iemand anders.
ik had meestal eens in de 2 maanden opeens een helder moment van "jezus wat ben ik afgevallen", geen vaste dag ofzo. en dan even snel een foto maken in de spiegel op m'n kamer :P

je zult zelf ook ongetwijfeld zulke momenten hebben bij bepaalde lichaamsdelen (bij mij voornamelijk m'n buik, dus heb ik alleen daarvan progressie foto's)..
Die momenten heb ik ook wel eens.. maar zelf een goede foto maken lukt me nog steeds niet. En als een ander het maakt kan ik er in ieder geval voor gaan staan zeg maar.. Ik heb ook geen echte goede spiegel om foto's te maken. Dus ik moet gewoon even zien hoe of wat ik het kan doen. Maar denk wel dat het een goed idee is. :) Dank je.

---------- Post added 13 August 2013 at 07:34 ----------

Moeilijk he marina, geduld. je bent zo vreselijk goed bezig. Vond ook jouw fotoos contest geweldig en iets om super trots op te mogen zijn.
Dank je. :o geduld is lastig. Maar met mijn doel voor ogen lukt het me wel het op te brengen hoor. Dat wil ik gewoon! :)

Moet vanavond lang doorwerken ivm wat productieruns waar ik bij moet zijn voor een paar belangrijke klanten. Dus vanmorgen later begonnen en dus voordat ik aan het werk ging gaan sporten. Heb daarom mijn eten wat omgegooid zodat ik meteen na het sporten mijn lunchmaaltijd gepakt heb. Even aanvullen na het sporten he! ;)

Het ging wel lekker allemaal. Toch weer wat gewichten omhoog. :D

Training benen+ abs (AS sports, 8:25-9:20)

Legpress smal
1x10x100 kg
1x8x110kg
1x8x120kg oef... zwaar.. :o

Leg extension (zwaarder ging niet maar wel 3 sets)
3x8x35 kg

lying leg curl
1x10x10 kg
3x15 kg lukte niet :mad: heb het idee dat ik hem niet helemaal goed doe... afgemaakt met 5x10 kg
1x8x10 kg

Barbell SLDL voelde lekker!
3x8x40 kg

Seated calf raises (machine)
1x25x10 kg
2x15x15 kg

Calf raises (staand, machine)
1x20x20 kg
1x15x30 kg
1x15x40 kg :D doorduwen!!! Yeah!

Toen moest ik even naar het toilet.. trap op met moeite. :o

lying leg raises (tot 90 graden)
3x15

V-crunch
1x45, 1x40, 1x36 kon gewoon niet meer...

En toen meteen door naar werk. Kon ook meteen doorlopen de fabriek in ivm problemen (moet daardoor morgen wel weer 6:00 starten.... )
Nu even pauze en voel mijn benen wel. :D

Laatst bewerkt:
Marina, balen dat het wegen niet was wat je ervan had verwacht, maar het is er in ieder geval wel bij he! Gewoon kleine stapjes qua gewicht maar jij komt er echt wel! Je wordt steeds sterker en je trainingen gaan super zo te zien :)

Terug
Naar boven