XXL Nutrition

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
heeft brood veel nadelen ja tov rijst? Ook als je volkoren brood eet?
het zal om zout en toevoegingen gaan....

---------- Post toegevoegd 22 July 2013 om 17:37 ----------

Wat Natty zegt,

Een versgebakken broodje, mmm die geur alleen al :D, daar dan wat margarine op smeren, lekker laten smelten, wat koude maar gebakken kipfilet op met zongedroogde tomaatjes, bladje sla... zalig :D
Warm broodje caprese... :heart:

---------- Post toegevoegd 22 July 2013 om 17:38 ----------

Ik krijg er een dikke pens van. En er zitten middelen in die niet eens vermeld worden. Wat mij betreft rotzooi.
Ik lees wel eens zo een zak en dan zie je zulke waslijsten met middelen dat ik ook wel eens denk ... is dit wel goed voor me?

---------- Post toegevoegd 22 July 2013 om 17:39 ----------

Brood bevat toch ook vrij veel zout ?.
1 van de redenen waarom mensen die kuren eventueel al het brood eruit gooien en op rijst overstappen.
Ja dat klopt wel.. maar nog wel veel meer dan dat... meer dan je eigenlijk zou verwachten in simpel brood.. maar ja.. fabrieks brood he... :rolleyes:

---------- Post toegevoegd 22 July 2013 om 17:39 ----------

Waardeloze nacht... maar goed. Werk ging nog wel.. was iig lekker vroeg! Alleen de temperatuur.. pfff.. 34 graden op kantoor en 38 in de fabriek... om 10:00 :eek:

Vroeg beginnen = vroeg naar huis in principe als er geen storingen zijn en laat ik vandaag mazzel hebben. :) Dus om 14:30 weg en lekker gaan trainen. Ging best lekker na zo een vermoeiende week. Toch weer een paar gewichten wat hoger of meer reps.

Oh ja.. vanmorgen toch enigzins aangenaam verrast... Meestal na zo een stress week val ik wat af.... dit keer zat er 2 a 3 ons bij! Betekend dus toch dat het nu begint te werken met mijn voedingsschema! :D

Had vandaag ook boontjes met rijst mee... was eigenlijk voor de middag tussendoor ipv 2 boterhammen. Maar had dat bij de lunch al op :rolleyes: en beviel me supergoed! Dus die hou ik er sowieso in!

Maandag. Rug en Schouders. (22-7-2013, fysio)
Smal reverse pulldown.
2x8x58 kg
1x8x59 kg

Cable row
2x8x38 kg (vorige keer 35 en 38 kg)
1x8x40 kg

Dumbbell row.
2x8x8 kg
1x8x10 kg (ging makkelijker weer wat makkelijker)

Machine back row (breed)
2x8x30 kg
1x8x32 kg

Staand Front raises met dumbbel ( 4 kg net te zwaar :( dus dan maar 10 reps:D )
3x10x3 kg

zittend Side raises met dumbbell (ook hier 4 kg net te zwaar dus 10 reps)
3x10x3 kg

Dumbbell presses.
1x8x3 kg
2x8x4 kg (laatste reps gingen vorige week moeilijk. Nu stukken beter. :))

EZ bar upright row (Ik dacht probeer 24 kg.. iets ertussen hebben ze niet...kwam niet verder dan 6 reps)
2x8x20 kg
1x6x24 kg die laatste echt vanuit mijn tenen... :o

Extra even wat abs
lying leg raises 3x15
V-crunch 1x45, 1x45, 1x50 --> leeg... :o

Dat was even zweten. Maar wel een lekker voldaan gevoel. :)

Gaat lekker met je training en met je voeding. Keep going.

50 V crunches XD

ik doe max sets van 30 bij buik :p

wel lekkere training!

Ik krijg er een dikke pens van. En er zitten middelen in die niet eens vermeld worden. Wat mij betreft rotzooi.
Dat ligt aan jou, niet aan het brood.

Brood bevat toch ook vrij veel zout ?.
1 van de redenen waarom mensen die kuren eventueel al het brood eruit gooien en op rijst overstappen.
Zout is niet slecht, overtollig zout plas je toch weer uit als je wat extra water drinkt.

Je kan gerust brood eten, als je dit liever eet dan rijst. Het zit hem in de hoeveelheid.

Ik heb eens gecut naar 4% en er zat gewoon melk en brood in mijn schema. Als het in je schema past kan je zo wat alles eten (zolang het merendeel voldoende micros bevat).

Dat ligt aan jou, niet aan het brood.
Zei ik wat anders dan. :rolleyes: Maar ik weet ook dat meer mensen daar last van hebben.
Voeding is geen excate wetenschap. Het ene lijf werkt anders dan het andere.
Wat voor jou werkt moetje dan dus vasthouden. ;)
Je laatste opmerking is wel een hele belangrijke. "Als het in je schema past". En dat moet je nou net uitvinden. :D

Klopt zeker dat elke lichaam anders werkt!

Vanmorgen weer vroeg op en weer een ochtend dienst gepakt. Merk wel dat het slechte slapen me opbreekt.. met die warmte erbij en de ochtend diensten.. maar goed. Dan nog veel problemen met oplevering van het huis van die oudere heer.. dus was me een dag wel en dat laatste vooral heeft energie gevreten... was wel te merken met training. Maar toch is het goed gegaan en heb ik er een voldaan gevoel over. :)

Kreeg dus een opmerking van die fysio daar opeens.. tja.. nu ik wegga zijn ze er opeens wel. Maar goed.. laat maar.. als ik zie hoe hij traint zal hij zelf wss binnenkort een fysio nodig hebben. :rolleyes:

Training benen+ abs
Legpress smal (alles 10 reps en deed voorheen 8 met lager gewicht dan nu)
1x10x135kg
1x10x140kg
1x10x142kg (burn baby! :D)

Leg extension (single leg)
2x8x28 kg (deze eerste ook even 1ste 2 sets ook even hoger gezet
1x8x30 kg

walking lunges (moet leg curl zijn kan binnenkort bij AS!).Blijft een lekkere oefening. :)
2x20stappen met 2x4kg DB
1x20 stappen met 2x6 kg DB

Barbell SLDL
3x8x42,5 kg

Seated calf raises (in smith) (1ste 2 sets hoger gewicht gepakt dan vorige week)
2x20x24 kg
1x20x30kg (zwaar... )

Calf raises (staand, in smith )
2x15x 30 kg
1x15x 34 kg (met zwabberbeentjes van de step af... :D)

lying leg raises (tot 90 graden)
3x15

V-crunch
1x50, 1x45, 1x35.. kon gewoon niet meer... :o

En toen boodschapjes doen en naar huis... in de regen!!:D

.....
Kreeg dus een opmerking van die fysio daar opeens.. tja.. nu ik wegga zijn ze er opeens wel. Maar goed.. laat maar.. als ik zie hoe hij traint zal hij zelf wss binnenkort een fysio nodig hebben. :rolleyes: ......
:roflol:

En een mooie training neergezet. Toppie weer. :D

Dank je. :)

baalde alleen wel vandaag. Werd voor het eerst sinds mijn nieuwe voedingsschema weer even zwart voor mijn ogen.
Bloeddruk opgenomen en was weer omlaag 72/41.... :( Snap het niet helemaal. Ik wijt het nu maar aan vermoeidheid van vorige week wat eruit komt + warmte... maar het lijft wel vreemd.

die warmte is heel slecht voor lage bloeddruk klanten ;)

oh.. dat wist ik niet.. heb er de eerste dagen niet zoveel last van gehad maar nu wel.
Weer wat geleerd.
Morgen weer borst, triceps, biceps trainen na het werk. :D zin in!

Vandaag eindelijk laatste dag en dan weekend! Heb nu 2 weke ochtend diensten gedraaid en dan middag van alles regelen.. ben nu wel kapot en is me helaas ook aan te zien in mijn gezicht. :( wit en wallen...
Maar goed.. na vanmorgen laatste ochtend dienst voorlopig even lekker getraind. Merket wel dat ik moe was en kon een paar gewichten maar verhogen. had meer gewild. :(
Maar al met al blijft het vooruit gaan. Mijn armen zaten aan het eind echt zo vol.. :D
lekker gevoel om zo bezig te zijn geweest.. maar het reed niet echt lekker. :o

Had wel de pest in.. er waren problemen met de laatste dingen van ed ontruiming van dat huis van die overleden heer... dus geen tijd meer voor abs.. moest erheen. :mad: dus vanavond moet ik weer een boel nog regelen.
Zal blij zijn als het echt allemaal achter de rug is. dan eindelijk rust...

wss weten we ook wat er met mijn man is.. wordt er niet vrolijk van.. zijn chronische ziekte speelt weer erg op.. dus wordt weer even af en aan naar het ziekenhuis. Maar goed... Ik stop met zeuren.. ben gewoon moe van alles...

Maar trainen en eten gaat goed en door! :)

Training vrijdag Borst, triceps, biceps. (laatste keer bij fysio.. volgende week is dit mijn eerste training bij AS!)

Borst

Incline DB press
3x10x 6, 6, 6 kg (wilde laatste set 7 pakken maar ze hebben niets. Alles alleen per 2 kg. :( dan maar 10 hh.)

machine chest press (let wel air machine)
1x8x 35kg
1x8x 37kg
1x8x 40kg

Incline DB fly (weer geen 5 kg.. DB alleen per 2 kg :( 6 is te zwaar... dus weer 10 hh 1en 1 x 12. :D)
2x10x4kg
1x12x4kg

single arm cable cross over (als het zo heet.. kan fdaar geen cable cross over doen dus met 1 arm)
2x10x 10 kg
1x12x14 kg

Triceps
push down straight bar
1x10x 14 kg
1x10x 15 kg
1x8x 16 kg (echt doorduwen en voelde het branden. :D)

push down rope
2x8x 8
1x8x 10 kg (branden ... )

Biceps
Incline seated DB curl (wilde wel 5 kg maar hadden ze niet.. 6 te zwaar.. :( )
3x8x4 kg (laatste set was zwaar...maar echt alles eruit geperst. :D )

Straight bar cable curl
2x8x 13 kg
1x8x 14 kg (laatste echt met moeite... )

en toen moest ik dus afbreken en kon geen abs doen. :mad:

Bij fly kun je gewoon de 6 kilo pakken :).
Start de set daarmee, doe zoveel mogelijk reps met goeie vorm natuurlijk en indien je reps tekort komt setje afmaken met lager gewicht.

Kun je trouwens bij elke dumbell oefening toepassen, vind ik persoonlijk een lekkere manier om te wennen aan hogere gewichten.
Je moet namelijk toch een keer proberen om hogere gewichten te pakken dus :P

Bij fly kun je gewoon de 6 kilo pakken :).
Start de set daarmee, doe zoveel mogelijk reps met goeie vorm natuurlijk en indien je reps tekort komt setje afmaken met lager gewicht.

Kun je trouwens bij elke dumbell oefening toepassen, vind ik persoonlijk een lekkere manier om te wennen aan hogere gewichten.
Je moet namelijk toch een keer proberen om hogere gewichten te pakken dus :P
Dat probeer ik dus elke keer. Maar krijg de oefeningen met 6 kg niet voor elkaar. Faal al na 1 a 2 reps op de eerste set. :o... maar vanaf volgende week heb ik DB per kg. :)

Oh, dat wist ik niet xD
Kijk aan, nog een voordeel bij je nieuwe gym :)

Yep dat klopt ja! :)

Was een leuke dag vandaag. De fotoshoot van de contest. Erg leuk om gezichten bij namen te zien en te zien hoe iedereen ervoor staat! Was erg gezellig en poseren.. pffff.... dat viel tegen zeg.. was echt zwaar :o
Ik had het bloedje heet na de fotoshoot. :D nu morgen maar zien hoe alles gelukt is. Ben erg benieuwd.

Ik weet dat ik (nog) erg dun ben en (nog) weinig massa heb.... :( Maar ik heb er veel motivatie uitgehaald om mee te doen (wilde gewoon steeds meer. :D) en ik denk dat dit voor mij ook belangrijk is omdat ik dit ook weer zie als een soort van beginpics om de volgende progressie te zien. Ik wil de progressie nu ook echt bij gaan houden met foto's nu ik een echt goede begeleiding heb met goede voeding en training!
Krijg gewoon nu al zin om te gaan trainen! en kan maandag pas weer. hahaha

Het was gewoon een super leuke en motiverende dag!

Leuk om te lezen, k ben benieuwd naar de pica's.

Om even je karma bericht te beantwoorden, Uh ja ben een lastige eter, komt deels door vroeger en deels omdat wat de boer niet kent vreet die nie syndroom.
Laatste tijd dwing ik mezelf wel om dingen te proeven maar toch, bij sommige gerechten is het: :nowai:

Terug
Naar boven