- Waardering
- 703
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 124kg
- Vetpercentage
- 15%
Daar wordt ook niks volledig op afgeschoven maar het afschuiven op afkomst is nog vele malen simpeler. Als je de restjes van koning Hassan binnenhaalt moet je niet opeens denken dat na tientallen jaren je dat kan omzetten in goud. Daar heeft afkomst nog steeds weinig mee te maken, eerder de voorgeschiedenis van de groepen die haar naar toe zijn gehaald of later zijn overgekomen omdat er recht was op gezinshereniging. De basis was verkeerd, dat omzetten duurt geen 30 jaar en misschien ook geen 50 jaar. Dat kan wel 100 jaar duren als het tegenzit, ook al zijn er wel ontwikkelingen die er op wijzen dat een gedeelte van de groep niet onderdoet voor de gemiddelde autochtoon.
Zolang er invloed is van vorige generaties die amper of niet geïntegreerd zijn zullen de problemen blijven voortduren. Daarnaast zal een toenemende afkeer van bepaalde groepen niet bevorderend zijn voor de ontwikkeling van minderheidsgroepen. Terugvallen op de eigen groep is dan makkelijker dan je onttrekken aan de malaise waarin een groot gedeelte van de groep verkeert.
Dat we minderheidsgroepen niet moeten isoleren, daar ben ik het opzich met eens. Ik ben het ook eens dat ze een de mogelijkheid tot groei moeten krijgen. Maar moet dat op zo'n manier zoals die vandaag de dag gebeurd? En wordt dit gedrag daadwerkelijk veroorzaakt door afkeer van en door de mensen die eigenlijk in grondslag gebaseerd is op daden als deze vernoemd in het topic? Ik trek er mijn twijfels bij, invloeden lijken ook af te komen vanuit de cultuur en wat je eigenlijk zegt is dat ze deze los moeten laten eer ze volledig kunnen integreren. De vraag is, gebeurt dit ook?
Laatst bewerkt: