XXL Nutrition

Shocking Marokkanen mishandelen zwangere vrouw, baby sterft. Noemen haar negerhoer. Arabische lente komt naar

Daar wordt ook niks volledig op afgeschoven maar het afschuiven op afkomst is nog vele malen simpeler. Als je de restjes van koning Hassan binnenhaalt moet je niet opeens denken dat na tientallen jaren je dat kan omzetten in goud. Daar heeft afkomst nog steeds weinig mee te maken, eerder de voorgeschiedenis van de groepen die haar naar toe zijn gehaald of later zijn overgekomen omdat er recht was op gezinshereniging. De basis was verkeerd, dat omzetten duurt geen 30 jaar en misschien ook geen 50 jaar. Dat kan wel 100 jaar duren als het tegenzit, ook al zijn er wel ontwikkelingen die er op wijzen dat een gedeelte van de groep niet onderdoet voor de gemiddelde autochtoon.

Zolang er invloed is van vorige generaties die amper of niet geïntegreerd zijn zullen de problemen blijven voortduren. Daarnaast zal een toenemende afkeer van bepaalde groepen niet bevorderend zijn voor de ontwikkeling van minderheidsgroepen. Terugvallen op de eigen groep is dan makkelijker dan je onttrekken aan de malaise waarin een groot gedeelte van de groep verkeert.

Dat we minderheidsgroepen niet moeten isoleren, daar ben ik het opzich met eens. Ik ben het ook eens dat ze een de mogelijkheid tot groei moeten krijgen. Maar moet dat op zo'n manier zoals die vandaag de dag gebeurd? En wordt dit gedrag daadwerkelijk veroorzaakt door afkeer van en door de mensen die eigenlijk in grondslag gebaseerd is op daden als deze vernoemd in het topic? Ik trek er mijn twijfels bij, invloeden lijken ook af te komen vanuit de cultuur en wat je eigenlijk zegt is dat ze deze los moeten laten eer ze volledig kunnen integreren. De vraag is, gebeurt dit ook?

Laatst bewerkt:
Dat we minderheidsgroepen niet moeten isoleren ben ik opzich met je eens. Ik ben het ook eens dat ze een de mogelijkheid tot groei moeten krijgen. Maar moet dat op zo'n manier zoals die vandaag de dag gebeurd? En wordt dit gedrag daadwerkelijk veroorzaakt door afkeer van en door de mensen die eigenlijk in grondslag gebaseerd is op daden als deze vernoemd in het topic? Ik trek er mijn twijfels bij, invloeden lijken ook af te komen vanuit de cultuur en wat je eigenlijk zegt is dat ze deze los moeten laten willen ze volledig integreren. De vraag is, gebeurt dit ook?

Er wordt teveel de fout gemaakt dat een cultuur, religie of ras het grote probleem is. Nogmaals, als je de restjes en dus minder ontwikkelde groep van welk land ook binnenhaalt zal je hoe dan ook tegen grote problemen aanlopen op den duur. Stuur morgen 10.000 Nederlandse autochtone analfabeten naar de USA om daar aan te slag te gaan en over enkele jaren zal je al zien dat het misgaat met die groep. Misschien nog wel eerder.

Het migratiebeleid had restrictiever gemoeten in de jaren dat de eerste migrantenstromen op gang kwamen maar toen was er geen oog voor het ontwikkelingsniveau van de migrant. Ze zouden toch weer weg gaan. Alles wat daarna is gekomen is ook nooit getoetst op enig niveau en was vaak verwant aan de eerdere generaties die hier reeds waren.

Natuurlijk waren het lang niet allemaal amper ontwikkelde arbeiders die hier kwamen maar juist degenen wel enig niveau hadden zijn ook degenen die zich wel hebben onttrokken aan de malaise.

Daarbij kwam dat destijds de problemen te noemen not done was. En behalve de SP was dat toch vooral dankzij de linkse partijen.

Er wordt teveel de fout gemaakt dat een cultuur, religie of ras het grote probleem is. Nogmaals, als je de restjes en dus minder ontwikkelde groep van welk land ook binnenhaalt zal je hoe dan ook tegen grote problemen aanlopen op den duur. Stuur morgen 10.000 Nederlandse autochtone analfabeten naar de USA om daar aan te slag te gaan en over enkele jaren zal je al zien dat het misgaat met die groep. Misschien nog wel eerder.

Het migratiebeleid had restrictiever gemoeten in de jaren dat de eerste migrantenstromen op gang kwamen maar toen was er geen oog voor het ontwikkelingsniveau van de migrant. Ze zouden toch weer weg gaan. Alles wat daarna is gekomen is ook nooit getoetst op enig niveau en was vaak verwant aan de eerdere generaties die hier reeds waren.

Natuurlijk waren het lang niet allemaal amper ontwikkelde arbeiders die hier kwamen maar juist degenen wel enig niveau hadden zijn ook degenen die zich wel hebben onttrokken aan de malaise.

Oke maar dan staan we bij de oorzaak van het probleem. De gevolgen hiervan komen op het bord van de huidige generatie en de meesten willen hier een oplossing voor zien. Sommigen worden hierbij emotioneel, misschien zelf agressief, omdat de meesten vinden dat sommige dingen gewoon echt niet door de beugel kunnen. De vraag is daarom, wat zijn de mogelijkheden om dit soort problemen op te lossen? Moeten we dan toe blijven kijken hoe deze dingen gebeuren, terwijl de groep zich ontwikkeld?

Oke maar dan staan we bij de oorzaak van het probleem. De gevolgen hiervan komen op het bord van de huidige generatie en de meesten willen hier een oplossing voor zien. Sommigen worden hierbij emotioneel, misschien zelf agressief, omdat de meesten vinden dat sommige dingen gewoon echt niet door de beugel kunnen. De vraag is daarom, wat zijn de mogelijkheden om dit soort problemen op te lossen? Moeten we dan toe blijven kijken hoe deze dingen gebeuren, terwijl de groep zich ontwikkeld?

Toekijken is nooit goed natuurlijk, misdragingen pak je net zo hard aan als bij iedere andere misdraging vanuit andere groepen.

Belangrijkste is om achterstandsgroepen tot een gelijk educatieniveau te krijgen als de overige groepen. Dat gat dichten kost gewoon veel tijd en zelfs dan zal je door bepaalde factoren blijven zien dat het gat nooit helemaal gedicht zal worden.

Het is en blijft verder een te complex probleem om met simpele oplossingen te kunnen verhelpen.

Ok hoe komt het dat ze oververtegenwoordigd zijn? Geef eens onderbouwde redenen? Omdat ze lui zijn? Jij weet niet wat voor werk er schijnbaar gedaan moest worden in de jaren 60 en 70, je snapt het echt niet. Dat heeft niks te maken met de cijfers nu. Natuurlijk is het zo dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in bepaalde cijfers, maar is dit enkel hun schuld? Neem jij iemand aan die Achmed heet? En nu eerlijk zijn...

Wat boeit mij het nou hoe iemand heet. Ik neem de persoon aan die gekwalificeerd is.

En ik kan genoeg redenen noemen
- minderheid op school, zoeken elkaar op, rotzooi trappen
- achterstandswijken want ouders niet rijk, toch mee willen doen met de rijke blanken, criminineel gedrag vertonen om aan geld te komen
- macho en eercultuur. Status = alles
- harder opvoeding (een pak slaag is meer regel dan uitzondering)

Kan nog wel ff doorgaan, genoeg redenen om het gedrag te verklaren. Lees je eens in, kijk naar de feiten. Je bent constant de populist aan het uithangen en een beetje stemming aan het maken maar je hebt nog geen een feit naar voren gebracht. Alleen maar vage vragen als "zou je iemand aannemen die achmed heet"

Alsof ik een discussie met een vrouw aan t voeren ben...

gelukkig heb ik mijn achternaam veranderd anders was ik nooit ergens aangenomen :roflol:

Nou da's ook lekker dat dit zo moet, ik ga de mijne in ieder geval niet veranderen.
heb de mijne al 10 jaar geleden veranderd (mijn moeder dan). het is gewoon bekend dat mensen met buitenlandse (achter)naam minder snel worden aangenomen. Persoonlijk gehoord van mensen die als recruiter werkzaam waren/zijn of inzicht hadden m.b.t. aannemen van nieuwe mensen.

heb de mijne al 10 jaar geleden veranderd (mijn moeder dan). het is gewoon bekend dat mensen met buitenlandse (achter)naam minder snel worden aangenomen. Persoonlijk gehoord van mensen die als recruiter werkzaam waren/zijn of inzicht hadden m.b.t. aannemen van nieuwe mensen.

ik heb er zelf nooit last van gehad eerlijk gezegd (op 1x na), en heb bij enkele vooraanstaande bedrijven mogen werken. het is maar net hoe je overkomt en jezelf presenteert.. ben van mening dat als je gewoon goed kan meedraaien je overal wel aan de bak komt

ik heb er zelf nooit last van gehad eerlijk gezegd (op 1x na), en heb bij enkele vooraanstaande bedrijven mogen werken. het is maar net hoe je overkomt en jezelf presenteert.. ben van mening dat als je gewoon goed kan meedraaien je overal wel aan de bak komt

Precies zo kortzichtig is nederland helemaal niet. Niemand die naar een huidskleur kijkt of nationaliteit. Ik heb juist enorm veel diversiteit hierin gezien en zie dat ook als positief. De enige problemen die mensen echt hebben zijn met gedrag maar niet voor gekwalificeerde mensen met een niet nationale achternaam soliciteren want kijk dat is inderdaad discriminatie

Wat een schijtirritant wijf nu bij Pauw & Witteman over dit onderwerp..

true, zal ook wel per organisatie verschillen.

Wat een schijtirritant wijf nu bij Pauw & Witteman over dit onderwerp..
Beide deelnemers aan de discussie waren te emotioneel bevlogen, en irrationeel in hun argumentatie. Het fragment had erg veel weg van dit topic, waar emoties en vooroordelen de boventoon voeren.

Als ik alle reacties bekijk, dan ben ik blij dat er gelukkig nog mensen zijn die logisch kunnen nadenken en echt een menselijke kant hebben. Godzij dank er is nog hoop:)

646.jpg

Net die aflevering van Pauw en Witteman gezien, die journalist die in Marokko heeft gewerkt heeft gewoon zo gelijk! Wat is die Marokkaanse chick toch een dom wicht wauw. Het klopt gewoon dat sommige Marokkanen racistisch zijn en waarom maakt ze toch zo'n ophef over het feit dat er Marokkanen in het krantenartikel staan. Als je de daders snel wilt pakken of whatever kan je beter ook hun etniciteit erbij vermelden.

Beide deelnemers aan de discussie waren te emotioneel bevlogen, en irrationeel in hun argumentatie. Het fragment had erg veel weg van dit topic, waar emoties en vooroordelen de boventoon voeren.

Dat mokkel was alleen aan het praten om het praten, totaal geen informatie, (goede) argumentatie en ze klonk constant of ze bijna zat te janken.
Die kerel was al amper aan het woord omdat mevrouw het nodig vond er constant doorheen te blèren, maar kwam in mijn optiek toch veel beter beargumenteerd over en was fijner om naar te luisteren.
Desalniettemin ging het ook helemaal nergens over want iedereen weet dat marokanen wel degelijk racistisch zijn en discrimineren

Toekijken is nooit goed natuurlijk, misdragingen pak je net zo hard aan als bij iedere andere misdraging vanuit andere groepen.

Belangrijkste is om achterstandsgroepen tot een gelijk educatieniveau te krijgen als de overige groepen. Dat gat dichten kost gewoon veel tijd en zelfs dan zal je door bepaalde factoren blijven zien dat het gat nooit helemaal gedicht zal worden.

Het is en blijft verder een te complex probleem om met simpele oplossingen te kunnen verhelpen.

Schijnt juist heel hard mee te vallen met die tijd. Kinderen van immigranten en latere generaties maken de slag naar doorstuderen zoveel sneller dan autochtonen dat hebben gedaan.

Zijn misschien vooral vrouwen die succes hebben, maar ik geloof er in dat die echt niets met een jongen willen die al z'n hele leven op de straathoek hangt. Dan wordt dat vanzelf wat minder stoer he ;)

Woon zelf in een wijk met zo'n 30% marokkanen (80% niet westerse allochtonen totaal), en herken vrij weinig van de problemen die ik hier teruglees. Zie het helemaal niet zo somber in.

Schijnt juist heel hard mee te vallen met die tijd. Kinderen van immigranten en latere generaties maken de slag naar doorstuderen zoveel sneller dan autochtonen dat hebben gedaan.

Zijn misschien vooral vrouwen die succes hebben, maar ik geloof er in dat die echt niets met een jongen willen die al z'n hele leven op de straathoek hangt. Dan wordt dat vanzelf wat minder stoer he ;)

Woon zelf in een wijk met zo'n 30% marokkanen (80% niet westerse allochtonen totaal), en herken vrij weinig van de problemen die ik hier teruglees. Zie het helemaal niet zo somber in.

Heb jij even geluk. Je zou zo nooit denken als je je hele jeugd in een k*tbuurt gewoond heb. 1 incident is genoeg om het beeld vergoed te veranderen.

Dus naar wie moeten we dan luisteren als je 2 verschillende verhalen hoort?

Statistieken dus, vertellen niet het hele verhaal maar geven een stuk meer duidelijkheid dan anekdotische ervaringen.

Terug
Naar boven