XXL Nutrition

Shocking Marokkanen mishandelen zwangere vrouw, baby sterft. Noemen haar negerhoer. Arabische lente komt naar

religion of peace.....

trollface.jpg

Dat krijg je als je een achterlijk geloof in een modern land plaatst, geef ze maar een paar kamelen mee en stuur ze terug naar marokko.
We zouden ze eigenlijk moeten opvangen in een kamp met van die mooie douches.

Strong reply-to-signature ratio.

• Like
Waarderingen: Ghaz
Dan is een enorme claim als dat (ja het is een enorme claim als je een gedeelte van de bevolking in Nederland onfatsoenlijk noemt) niets waard.
Het is hetzelfde als dat ik zeg "iedere Nederlander is gierig en lui" het zijn onzinnige claims gebaseerd op incidenten die er aan meedoen de kloof tussen allochtonen en autochtonen te vergroten en dus een averechts effect hebben.

Multikul is mislukt, nu moet de zaak opgedoekt worden jammer dat er geen enkele partij is die daar ook maar enigszins in staat is.

Heeft toch weinig met multiculturele samenleving te maken? Elke idioot die een zwangere vrouw mishandelt mogen ze opknopen.

Al was het wel groter nieuws geweest als een groep blanke nederlanders dit had gedaan uit racistische motieven.

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 12:53 ----------

Je zit in de goede richting, maar niet helemaal...wat weinig mensen weten is dat het er een andere zeer belangrijke reden is, waarom vooral marokanen oververtegenwoordigd zijn bij misdrijven. Vanuit de marokaanse cultuur leven jongens/mannen voor een groot deel buitenshuis, lees op straat. De samenleving zit zo in elkaar, dat er ontzettend veel sociale controle is op elkaars kinderen. Deels te vergelijken hoe het hier bijvoorbeeld in de jaren 40/50 was. Ik ben zelf in Marokko geweest en daar heeft een oudere man gezag, hij spreekt elk vreemd kind aan als het iets doet wat niet kan/mag en iedereen doet dit. Nederland is ernstig geindividualiseerd en vrijwel niemand bemoeit zich meer met elkaar. Hier ligt een belangrijke kern van het probleem. Tel daarbij op de lagere sociale klasse/uitzichtloosheid en het enorme verschil in wat thuis de normen en waarden zijn in tegenstelling tot buiten op straat op en je weet hoe het zit.

Helemaal mee eens.

Maar goed, dat is nog geen verklaring voor dit soort bizarre acties.

Dan is een enorme claim als dat (ja het is een enorme claim als je een gedeelte van de bevolking in Nederland onfatsoenlijk noemt) niets waard.
Het is hetzelfde als dat ik zeg "iedere Nederlander is gierig en lui" het zijn onzinnige claims gebaseerd op incidenten die er aan meedoen de kloof tussen allochtonen en autochtonen te vergroten en dus een averechts effect hebben.

Ach, op zich heeft ze wel een punt. Als je tien groepjes Marokkanen ziet, dan weet je wel dat de meerderheid van die groepjes bestaat uit k*tjochies die veel te stoer doen.

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 12:56 ----------

Bijvoorbeeld. Maar je gaat het nooit oplossen met één enkel initiatief, het zal een combinatie van maatregelen moeten zijn.

Maar waar nooit over gesproken wordt is de verantwoordelijkheid van de politiek/overheid voor de bestaande problemen. En dan heb ik het niet over een gebrek aan optreden, maar juist een fout optreden. En wetten die eigenlijk op zich deze problemen hebben uitgelokt. Bijvoorbeeld om maar iets te noemen: kinderbijslag. Veel allochtonen hebben daar handig gebruik van gemaakt en krijgen zoveel mogelijk kinderen naast een uitkering. Omdat ze uit een lagere sociale klasse komen laten ze die kinderen op straat hangen en worden ze totaal niet begeleid. Ze komen in contact met andere kinderen die op dezelfde manier ontsporen en daar begint de ellende.

Je zit in de goede richting, maar niet helemaal...wat weinig mensen weten is dat het er een andere zeer belangrijke reden is, waarom vooral marokanen oververtegenwoordigd zijn bij misdrijven. Vanuit de marokaanse cultuur leven jongens/mannen voor een groot deel buitenshuis, lees op straat. De samenleving zit zo in elkaar, dat er ontzettend veel sociale controle is op elkaars kinderen. Deels te vergelijken hoe het hier bijvoorbeeld in de jaren 40/50 was. Ik ben zelf in Marokko geweest en daar heeft een oudere man gezag, hij spreekt elk vreemd kind aan als het iets doet wat niet kan/mag en iedereen doet dit. Nederland is ernstig geindividualiseerd en vrijwel niemand bemoeit zich meer met elkaar. Hier ligt een belangrijke kern van het probleem. Tel daarbij op de lagere sociale klasse/uitzichtloosheid en het enorme verschil in wat thuis de normen en waarden zijn in tegenstelling tot buiten op straat op en je weet hoe het zit.

Sorry hoor, maar ligt het nou aan ons? Uitzichtloze situatie? Waar heb je het over man. Je dient je gewoon normaal beschaafd te gedragen, ik was vroeger ook vaak op straat en ging ook geen al te rare dingen doen. Dat komt vanuit je opvoeding en vanuit jezelf. En in Nederland zijn er heel weinig mensen met een uitzichtloze situatie dat niet aan hen zelf lag. Ik ken genoeg mensen, zowel allochtoon als autochtoon uit lagere sociale klassen, moeilijk gezin etc. die gewoon een goed leven leiden.

Je gedrag doe je zelf, en niemand anders.

Al was het wel groter nieuws geweest als een groep blanke nederlanders dit had gedaan uit racistische motieven.
Klopt, dan kreeg je zoiets als nu in Amerika die zaak met Trayvon martin. Het land op zijn kop en de media en antiracisme organisaties moord en brand roepen. Double standards is net zo erg als generalisering, misschien wel erger.

Ach, op zich heeft ze wel een punt. Als je tien groepjes Marokkanen ziet, dan weet je wel dat de meerderheid van die groepjes bestaat uit k*tjochies die veel te stoer doen.

Dit is het hele punt dat weet je niet maar dat denk je en dan ga je er onbewust al van uit dat je aanname klopt.
Ik ken Marokkanen ik ben zelf dan half Rus maar ik zie er uit als 100% kaas en ik heb nog nooit problemen met ze gehad en ik tref ze iedere dag.
Dat de meeste een typische "mocro stoere jongen" look hebben is niet vreemd. Het zijn allemaal pubers en net als Nederlanders volgen ze de mode van hun eigen groep.
Het probleem begint juist wanneer de media ze als een soort stereotype crimineel projecteert. Mensen nemen dit onbewust in hun wereldbeeld over en die jongens pikken dat op en doordat het pubers zijn gaan ze kijken hoe ver ze kunnen gaan door een beetje stoer te kijken etc.. Dit soort incidenten zijn ontzettend kwalijk maar het zijn egt incidenten,
de gemiddelde Marokkaan vindt dit ook verschrikkelijk en veroordeelt dit gedrag.

Komt omdat niemand het verwacht van een blanke en wel van een marokkaan.
Hoe dat beeld over getinte mensen ontstaan is weet niemand!

Dit is het hele punt dat weet je niet maar dat denk je en dan ga je er onbewust al van uit dat je aanname klopt.
Ik ken Marokkanen ik ben zelf dan half Rus maar ik zie er uit als 100% kaas en ik heb nog nooit problemen met ze gehad en ik tref ze iedere dag.
Dat de meeste een typische "mocro stoere jongen" look hebben is niet vreemd. Het zijn allemaal pubers en net als Nederlanders volgen ze de mode van hun eigen groep.
Het probleem begint juist wanneer de media ze als een soort stereotype crimineel projecteert. Mensen nemen dit onbewust in hun wereldbeeld over en die jongens pikken dat op en doordat het pubers zijn gaan ze kijken hoe ver ze kunnen gaan door een beetje stoer te kijken etc.. Dit soort incidenten zijn ontzettend kwalijk maar het zijn egt incidenten,
de gemiddelde Marokkaan vindt dit ook verschrikkelijk en veroordeelt dit gedrag.

Nu ben ik meestal de eerste die ageert tegen generaliseringen maar de groep Marokkaanse jongeren heeft de schijn natuurlijk wel heel erg tegen. De meerderheid is wel eens met de politie in aanraking geweest en in sommige steden wordt 80 tot 90% van bepaalde criminaliteit (overvallen, mishandeling op straat, vernieling) door Marokkanen uitgevoerd. Werkloosheid onder die groep jongeren ligt ook schrikbarend hoog en het aantal Marokkaanse jongeren met een startkwalificatie is een minderheid. Het aantal oudere Marokkanen met een uitkering is ook een meerderheid binnen de totale groep oudere Marokkanen.

Heb het ooit al eens gezegd, het gaat niet om een aantal rotte appels. De hele boomgaard is verrot.

Dit geloof je toch zelf niet? edit: dan bedoel ik dus jongens van die leeftijd, geen mannen van 40. Kijk, ik hou ook niet van generaliseren, en heb ook niet per definitie een probleem met mocro's. Maar dat wegwuiven is juist ook een onderdeel van het probleem. Bovendien denk ik dat als je 2 of 3 van zulke 'incidenten' meemaakt, je het toch iets anders ziet.

Nu ben ik meestal de eerste die ageert tegen generaliseringen maar de groep Marokkaanse jongeren heeft de schijn natuurlijk wel heel erg tegen. De meerderheid is wel eens met de politie in aanraking geweest en in sommige steden wordt 80 tot 90% van bepaalde criminaliteit (overvallen, mishandeling op straat, vernieling) door Marokkanen uitgevoerd. Werkloosheid onder die groep jongeren ligt ook schrikbarend hoog en het aantal Marokkaanse jongeren met een startkwalificatie is een minderheid. Het aantal oudere Marokkanen met een uitkering is ook een meerderheid binnen de totale groep oudere Marokkanen.

Heb het ooit al eens gezegd, het gaat niet om een aantal rotte appels. De hele boomgaard is verrot.

Dat er een probleem is in sommige gebieden van Nederland zal en kan ik niet ontkennen.
Wat ik wel wil toevoegen is dat de onderzoeken waar jij over praat over het percentage wat met de politie in aanraking is geweest volgens mij vaak gebaseerd zijn op verdachten.
Ook weet ik uit eigen observatie dat als er een vermoeden is dat een Marokkaan in een bepaald groepje wat bekend is bij politie iets doet de hele groep of op zijn minst een gedeelte wordt aangehouden al is het maar voor een uurtje in de hoop wat verklaringen te krijgen.
Formeel is iedereen op dat moment verdachte, dit kan soms gaan over 10 man waar uiteindelijk 1 dader wordt gevonden maar dan heb je wel 10 Marokkaanse verdachte gehad.
Dat er een groot aantal werkloos is heeft toch ook een hoop te maken met dat veel van deze jongens moeilijk aangenomen worden en dan denk ik de handdoek in de ring gooien.
Maar goed, ik heb geen zin om op dit forum het geweten van de Marokkanen te gaan spelen.
Ik vindt het alleen altijd erg opvallend dat mensen extreem hard reageren op forums en dat vindt ik droevig omdat ik denk hoe cliché het ook klinkt dat niet alle schuld bij de jongens zelf ligt maar de overheid en de media in dit probleem ook een rol hebben die te makkelijk weggeschoven wordt.

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 13:37 ----------

Dit geloof je toch zelf niet? edit: dan bedoel ik dus jongens van die leeftijd, geen mannen van 40. Kijk, ik hou ook niet van generaliseren, en heb ook niet per definitie een probleem met mocro's. Maar dat wegwuiven is juist ook een onderdeel van het probleem. Bovendien denk ik dat als je 2 of 3 van zulke 'incidenten' meemaakt, je het toch iets anders ziet.

Ook het merendeel jongens van die leeftijd keuren het af als 20 man een vrouw in elkaar slaan en haar ongeboren kind vermoorden.

Omgaan met een stigma zijn 2 manieren voor. Je kan zelf er alles aan doen om je te ontrekken aan het gedrag waardoor het stigma wordt veroorzaakt of je kan enigszins lui de schuld afwentelen op derden en mee blijven doen aan bezigheden en gedrag waardoor het stigma wordt veroorzaakt. De slachtofferrol aannemen is misschien de simpelste oplossing en omgevingsfactoren moet je zeker niet zomaar wegwuiven maar de oplossing ligt toch vooral bij degenen er voor gezorgd hebben dat de hele groep een jarenlang stigma heeft gekregen.

Denk dat het punt niet is dat ze allemaal hetzelfde zijn, maar meer dat dit soort laffe acties vaak wel door marokkanen gebeurd.

Als autochtonen zoiets doen zijn het meestal psychopaten.

Als een allochtoon zoiets doet dan zeggen ze idd altijd arme jongen hij kan er niks aan doen hij heeft "problemen".

Denk dat het punt niet is dat ze allemaal hetzelfde zijn, maar meer dat dit soort laffe acties vaak wel door marokkanen gebeurd.

Als autochtonen zoiets doen zijn het meestal psychopaten.

En dat het openbaar op straat gebeurd. Zijn vast genoeg autochtonen, n*gers, whatever, die dr zwangere vrouw het huis door meppen, zonder dat het psychopaten zijn.

Ben ook wel benieuwd hoe en waar het gebeurd is. Geen omstanders?

Omgaan met een stigma zijn 2 manieren voor. Je kan zelf er alles aan doen om je te ontrekken aan het gedrag waardoor het stigma wordt veroorzaakt of je kan enigszins lui de schuld afwentelen op derden en mee blijven doen aan bezigheden en gedrag waardoor het stigma wordt veroorzaakt. De slachtofferrol aannemen is misschien de simpelste oplossing en omgevingsfactoren moet je zeker niet zomaar wegwuiven maar de oplossing ligt toch vooral bij degenen er voor gezorgd hebben dat de hele groep een jarenlang stigma heeft gekregen.

Of 3 je word schizofreen.

En dat het openbaar op straat gebeurd. Zijn vast genoeg autochtonen, n*gers, whatever, die dr zwangere vrouw het huis door meppen, zonder dat het psychopaten zijn.

Ben ook wel benieuwd hoe en waar het gebeurd is. Geen omstanders?
Binnenstad Amsterdam, genoeg omstanders dus die geen ene **** doen.

Terug
Naar boven