Fitness Seller

Shocking Marokkanen mishandelen zwangere vrouw, baby sterft. Noemen haar negerhoer. Arabische lente komt naar

Binnenstad Amsterdam, genoeg omstanders dus die geen ene **** doen.

Nederlanders zijn gewoon zakelijk en rationeel en wegen dus altijd de voordelen af tegen de nadelen.

Potentieel voordeel: je red een persoon die je niet kent, de media geeft je ws geen eer daarvoor. Mogelijk zien sommigen jou zelfs als herrieschopper of zelfs racist.
Potentieel nadeel: je komt ertussen en krijgt zelf een mes in de buik.

Keuze is snel gemaakt...

Ik denk eerder onverschilligheid.

Nederlanders zijn gewoon zakelijk en rationeel en wegen dus altijd de voordelen af tegen de nadelen.

Potentieel voordeel: je red iemand, de media geeft je ws geen eer daarvoor.

Keuze is snel gemaakt...

nederlanders hebben wat dat betreft ook erg weinig inzicht of ze zullen wel grotendeels schijters zijn. Want als je zoiets mee maakt en je knikt 3 willekeurige mensen op straat aan om je te komen helpen dan hoef je niet eens je mouwen uit te steken en die lui nemen de benen.

Zelfde verhaal als paar jaar terug waar een gestoord man een oude vrouw zat open te snijden midden op de straat met een mesje van 2cm. Er staan wel 10 man erom heen te filmen en niemand denkt goh misschien zouden we eens met 2 man die rakker aan zijn kraag vast moeten pakken. Tot er uiteindelijk een groep allochtonen die man in elkaar kwam trappen.

wat dat betreft zijn de meeste hier zo beschermd opgegroeid met hun makkelijke leventje dat ze in zo'n situatie niets kunnen doen dan alleen stom staan kijken.

Ja dat je een of ander afweegt natuurlijk. Ik ga met mijn grote mond ook zeker niet in elke situatie ingrijpen. Maar over algemeen wordt de keuze maken om de benen te nemen wel heel snel gemaakt.

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 14:39 ----------

en er wordt hier ook veel te zakelijk en rationeel nagedacht. Als ik zo moest leven kon de helft van de wereld de t*ring van me krijgen.

Potentieel voordeel: je red een persoon die je niet kent, de media geeft je ws geen eer daarvoor. Mogelijk zien sommigen jou zelfs als herrieschopper of zelfs racist.

Keuze is snel gemaakt...

heh, tot ze zelf degene zijn die op de grond liggen en hulp nodig hebben :roflol:

Daar denk je toch helemaal niet over na, die voor- en nadelen?

Zou echt niet met mezelf kunnen leven als ik rustig doorloop als een zwangere vrouw wordt belaagd door een groep jongens.

Ik vind het racisme-gehalte hier toch echt vrij hoog. Niemand beseft van het kunnen ook gewoon een paar gestoorde individuen zijn. Dit is toch niet representatief voor het gehele Marokkaanse volk? Is net zoiets als ik dat ik ga zeggen alle Nederlanders zijn jodenhaters (verwijzing 2e wereldoorlog). Mensen probeer gewoon even fatsoenlijk na te denken voordat je zomaar zo'n orthodox oordeel velt. Bekijkt het ook van de andere kant, hoor hier veel mensen zeggen van: ''Op straat kijken ze altijd zo agressief en tonen nooit respect.'' Respect komt van 2 kanten, als je al sterke vooroordelen hebt, waarom de **** verwacht je dan dat je respect van zo iemand gaat krijgen. Respect every human being, and enjoy your life.

Keuze is snel gemaakt...

Heeft voor een groot deel met systeem te maken.

Sociaal systeem = overheid fixt het wel. Individu egocentrischer. Heb trouwens vaak gehoord over burgers die zelf het recht in handen namen of gewoon zelfzelf te goed verdedigden, tegenpartij pakt het even wat slimmer aan (meer ooggetuigen, biased bouncers) waardoor de "benadeelde" een strafblad kreeg.

Weinig sociale overheid = vaak meer solidariteit onderling. Vaak slecht rechtsysteem (ja het kan nog veel slechter dan ons systeem, ya rly) en weinig of corrupte politie, dus burgers fixen het vaak zelf, vooral als het gaat om zaken waarbij de gevoelige snaar wordt geraakt zoals pedofilie (elk cultuur is anders, in sommige culturen is pedofilie bijv. dit totaal geen issue).

Is er al een artikel op joop.nl die deze racistische moord veroordeeld? Mogen deze moordenaars samen met Tofik Dibi de discotheek in en is het zielig als ze geweigerd worden? Vragen, vragen, vragen aan links Nederland.

Ik vind het racisme-gehalte hier toch echt vrij hoog. Niemand beseft van het kunnen ook gewoon een paar gestoorde individuen zijn. Dit is toch niet representatief voor het gehele Marokkaanse volk? Is net zoiets als ik dat ik ga zeggen alle Nederlanders zijn jodenhaters (verwijzing 2e wereldoorlog). Mensen probeer gewoon even fatsoenlijk na te denken voordat je zomaar zo'n orthodox oordeel velt. Bekijkt het ook van de andere kant, hoor hier veel mensen zeggen van: ''Op straat kijken ze altijd zo agressief en tonen nooit respect.'' Respect komt van 2 kanten, als je al sterke vooroordelen hebt, waarom de **** verwacht je dan dat je respect van zo iemand gaat krijgen. Respect every human being, and enjoy your life.

Hiermee zou dit topic moeten worden afgesloten.

Heeft voor een groot deel met systeem te maken.

Sociaal systeem = overheid fixt het wel. Individu egocentrischer. Heb trouwens vaak gehoord over burgers die zelf het recht in handen namen of gewoon zelfzelf te goed verdedigden, tegenpartij pakt het even wat slimmer aan (meer ooggetuigen, biased bouncers) waardoor de "benadeelde" een strafblad kreeg.

Weinig sociale overheid = vaak meer solidariteit onderling. Vaak slecht rechtsysteem (ja het kan nog veel slechter dan ons systeem, ya rly) en weinig of corrupte politie, dus burgers fixen het vaak zelf, vooral als het gaat om zaken waarbij de gevoelige snaar wordt geraakt zoals pedofilie (elk cultuur is anders, in sommige culturen is pedofilie bijv. dit totaal geen issue).
Klopt, heb ik ook al eens gepost. Maar het heeft ook voor een stuk met het gedrag van de mens in het algemeen te maken. Zo hebben ze ooit eens onderzocht wanneer mensen meer geneigd zijn anderen te helpen: in een groep of wanneer ze alleen zijn. Bleek dat de meeste mensen minder geneigd zijn anderen ter hulp te schieten als ze in een groep zijn. Idee is 'iemand anders zal het wel doen'.

Ik ben het in principe wel met je eens maar het is een feit dat de criminaliteit vooral gepleegd word door bepaalde bevolkingsgroepen jammer genoeg. (baseer ik op wat persoonlijk gezien heb toen ik even vastzat:p anecdotisch).

Ben het er helemaal mee eens dat je daarom een hele groep niet over dezelfde kam kan smeren; wil alleen maar zeggen dat ik zulke reacties begrijp.

Maar als ik een hekel heb aan marokkanen die herrie schoppen en niets bijdragen aan dit land. Ben ik dan ook een racist?

Want als je ze aanspreekt is dat namelijk wat ze zeggen "vieze kk racist". Dat heb ik namelijk enkele maanden geleden mogen ervaren toen een dergelijke cultuurverrijker in de trein achter me zat met z'n telefoon op max. rapliedjes aan het luisteren. Ik zei "doe oordopjes in". Hij begon meteen "wat wat wat? wat? wat is je probleem? vrij land vriend, ik mag doen wat ik wil". Niet veel later werd ik beschuldigd van racisme.

En dat is het probleem met deze types. Geen normen of waarden. Vrouw in elkaar slaan? boeien, mag gewoon, is vrij land vriend.

Vind dat dit ook nogal een onvriendelijke en agressieve ondertoon heeft eigenlijk. Nederlanders jodenhaters???

Al die reacties slaan toch ook op die kereltjes die het gedaan hebben trouwens. Ik zeg toch niet die en die marrokaan zijn net zo? dat zegt niemand hier hoor volgens mij. Vind het juist irritant dat er iedere keer over racisme wordt begonnen terwijl er ondertussen allemaal wandaden worden gepleegd.

En dat is het probleem met deze types. Geen normen of waarden. Vrouw in elkaar slaan? boeien, mag gewoon, is vrij land vriend.

Ik werd eens in de trein met de dood bedreigd door twee van die cultuurverrijkers. Waarom? Omdat ik het lef had om de tussendeur van de coupe dicht te doen en ze daarbij ook nog eens aan durfde te kijken......

Vriend, spoor jij wel ? Ten tweede heeft dit niks met vooroordelen te maken, het zijn gewoon feiten. De 5% die wel sociaal en ingeburgerd is krijgt mijn respect ongeacht geloof of achtergrond. Voor de andere 95% is er maar 1 plek en dat is vochtige aarde.

:lol:
5%?

Omdat je toevallig meer ervaring hebt met criminele hangjongeren?

Daar baseer je dan je mening over alle marokkanen op.
Dat is precies wat het woord vooroordelen betekent he.

Trouwens, ook zat autochtonen die mong*len en crimineel zijn. Loop maar eens door een volksbuurtje...

Trouwens, ook zat autochtonen die mong*len en crimineel zijn. Loop maar eens door een volksbuurtje...

probleemwijken.jpg

probleemwijken3.jpg

6gwhuol.jpg

naamloos.jpg

Terug
Naar boven