XXL Nutrition

Massa/kracht en Droogtrainen.

Ano_1993_42

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
1
Lengte
1m94
Massa
90kg
Hallo,

Wat is visueel gezien het verschil tussen massa(dikkespieren/kracht) en droogtrainen?

Bedankt voor het lezen ^^

mvrg,

Maurice

Definitie.

Inderdaad, by droogtrainen zie je meer definitie,spieren komen beter uit, aderen meer zichtbaar en massa/kracht ziet er wat 'gepompter' uit..

• Topic Starter Topic Starter
Oke, hartstikke bedankt voor jullie reacties! ;)

en massa en kracht zijn ook weer 2 verschillende dingen

• Topic Starter Topic Starter
Ja, daar zat ik eigenlijk al een klein beetje aan te twijfelen nadat ik gepost had ^^

Droogtrainen bestaat niet.

Aantal reps zijn een indicatie:

Massa trainen = Spiermassa vergroten. Breder en groter worden (8-10 reps)
Kracht trainen = Spierkracht vergroten. Sterker worden (4-6 reps)
Droog trainen = Spierdefinitie vergroten. Spieren zichtbaarder maken.

Droogtrainen kan inderdaad niet. Meer herhalingen zorgen ervoor dat je meer verbrand, maar voeding speelt een nog veel belangrijkere rol. Maar dat geldt ook bij massa- en krachttraining.

Ik heb nu voor de afwisseling een schema van 3 weken wat 'droog' inhoudt. Begint met een 15 minuten warming up.

Vervolgens heb je 4 verschillende oefeningen (borst, rug, bicep, tricep) waar je herhalingen van 12 maakt per oefening en zonder rust naar de volgende oefening gaat. Dit rondje maak je 3 keer.

Vervolgens staat er weer een setje van 4 oefeningen klaar.

Dan heb je 3 van deze setjes en doe je aan het einde nog een kwartiertje cardio... DAN BEN IK DOOD. weer eens wat anders dan puur de kracht :P

droog worden of massa kweken doe je in de keuken. Training principes blijven vrijwel gelijk. Train voor hypertrophy.. 6-12 reps, 3 sets per oefening.

Circuit training( wat je hierboven beschrijft) is een leuk idee, maar tis niet bepaald effectief.

Terug
Naar boven