Fitness Seller

Massa trainen, en vetverbranding buik??

DonJuan1980

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
11%
Hoi,

Een vraagje:

Ben nu ongeveer 1,5 jaar gestopt met fitness. Omdat ik veel op de weg zit, en eigenlijk te weinig aan sport doe, is mijn buik flink wat vetter geworden.
Voorheen ( 1,5 jaar geleden ) woog ik 79 kg ( 180 cm ), met behoorlijk weinig vet. Nu weeg ik bijna 83 kg, met behoorlijk wat vet.

Ben inmiddels weer begonnen met fitness, 4 x per week, waarvan elke spiergroep 1 keer per week dus!

Maar, ik wil toch massa trainen, en tegelijkertijd vet verbranden op mijn buik!
Lijkt onmogelijk, maar wat is nu het beste wat ik kan doen? Doorgaan met massa, of toch het vet op mijn buik eerst zien kwijt te raken??

En voeding? Koolhydraat-arm of juist rijk dieet??

Mvg

Volgens mij wil iedereen dat wel :P Ik ook wel :P

Om te beginnen is 3 a 4 per week trainen een goed begin weer. Zorg dat je een goed in elkaar gezet trainingsschema volgt, waar je je vooruitgang goed op kunt zien. Je kunt ervoor kiezen om splittraining te doen, wat je dus nu al doet of een totalbody workout. Welke je ook doet, zorg dat je het minstens 8weken doet, 1 uur/ 5 kwartier, zodat je je vooruitgang goed kunt zien en dat het vooral uit compound (samengestelde) oefeningen bestaat.
Bijv. shoulder press, benchpress, lat pulldown, leg press en vergeet je buik niet. Cardio om extra calorien te verbranden raad ik ook aan. Dit kun je zowel voor als na je training doen, let wel, na pittige krachttraining, kan het zijn dat het ten koste gaat van de cardio en vice versa. Dus misschien is het handig dat je een aparte cardiodag inlast in die 4 dagen.

Waar je ook op moet letten is dat je genoeg kwaliteitsvoedsel eet. Lijkt mij omdat je veel op de weg zit, dat je alleen snelle hap eet. True or false? Bijv.;zilvervliesrijst-brood-aardappels-rijst-groente-pasta-rund-kip-vette vis-franse kwark-havermout. De verhoudingen zijn: 60% koolhydraten, 25% eiwitten en 15% vet.

Ik hoop dat ik jou hiermee heb geholpen en verder iedereen die dit leest.
Comments...let me know.

Mvg[/QUOTE]

Hmm, 1m80 bij 83kg kan toch niet zo vet zijn? Ik zou gewoon een tijdje op onderhoud eten (of een 200kcal eronder) en extra cardio inlassen. Een uur of 2-3 cardio per week (2x/week 20min. na training, en 2x/week 45min. ofzo). In 'n maand zou je zo toch gauw een 4-tal kilo kunnen kwijtspelen. Bereken je onderhoudsniveau en stel dan je voedingsschema zo op dat je een minimum aan KH's eet en je eiwitten hoog liggen. Bvb. verhouding E40, KH40, V20.
In theorie is vetverbranding + spiermassamassa opbouwen niet mogelijk...
Ik zou sowieso nog niet gaan bulken, want bij 't bulken ga je sowieso wat extra vet aanzetten! En als je nu al vindt dat je te vet bent, gaat dat ook niet echt positief blijken voor je motivatie.

Aangezien je nog maar pas opnieuw begint ben jij een grotere kanshebber om vet te verbranden en tegelijkertijd massa te pakken. Als je als gevorderde specificieert op vetverbranding is het al moeilijker om diezelfde spiermassa te behouden. Verder mag je misschien zelfs rekenen op spiergeheugen.

Wil je resoluut gainen in spiermassa, dan zou ik je doelen stellen op spiermassa en je te hoge vetpercentage nog eventjes door de vingers zien.
Volgend jaar als de zomer komt en al wat meer massa gepakt heb kan je eventueel gaan cutten.
Moest ik in jou plaats zijn ik zou de gulden middenweg nemen, zo een 200 tal kcal boven je onderhoud blijven. Door je kilotraining ga je dan op lange termijn vet verliezen maar ook nog net voldoende voedsel binnenkrijgen voor spiermassawinst.

Zorg vooral voor koolhydraten na je training, lijken mij het meest belangrijk. En uiteraard eiwitten verspreid over een 5 tal maaltijden over gans de dag.

• Topic Starter Topic Starter
@ indekay:

Op zich ben ik niet "vet", helemaal niet, maar de 4 a 5 kg die ik ben aangekomen zitten vrijwel allemaal bij m'n buik!
Uiteindelijk zal ik na verloop van tijd wel meer wegen dan 83 kg, maar dan hoop ik dat dan de spiermassa is die ik ben aangekomen ;)

Overigens, dat heb ik nog niet vermeld, ben ik ooit ( 2004 ) begonnen met 69 kg, broodmager dus. Ik had er binnen een kleine 8 maanden bijna 10 kg bij. Nu zal dat natuurlijk wat minder snel gaan!!

De rest bedankt voor jullie reacties, ik ga is even op m'n gemak kijken wat nu te doen! :)

Mvg DonJuan

tja kzou zeggen 1 maandje proviron nemen en ge zijt vertrokken zou ik zeggen grtz

Hoi,

Een vraagje:

Ben nu ongeveer 1,5 jaar gestopt met fitness. Omdat ik veel op de weg zit, en eigenlijk te weinig aan sport doe, is mijn buik flink wat vetter geworden.
Voorheen ( 1,5 jaar geleden ) woog ik 79 kg ( 180 cm ), met behoorlijk weinig vet. Nu weeg ik bijna 83 kg, met behoorlijk wat vet.

Ben inmiddels weer begonnen met fitness, 4 x per week, waarvan elke spiergroep 1 keer per week dus!

Maar, ik wil toch massa trainen, en tegelijkertijd vet verbranden op mijn buik!
Lijkt onmogelijk, maar wat is nu het beste wat ik kan doen? Doorgaan met massa, of toch het vet op mijn buik eerst zien kwijt te raken??

En voeding? Koolhydraat-arm of juist rijk dieet??

Mvg

1) SOchtends op nuchtere maag cardio voor 30 minuten, elke dag...
2) Savonds 45 minuten "cardio" en 45 minuten basisoefeningen
3) KH omlaag, geen vet !!! en eiwit omhoog...
4) Na de training wel KH aanvullen Glycogeen en voor de insuline respons

Cardio met crosstrainer zal je helpen ;)

Terug
Naar boven