AndroidHealthClinic

massage

EdwinVos1981

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
85kg
Vetpercentage
22%
Hoi

Massage is bij heel veel sporten maar vooral bij duursporten natuurlijk heel bekend .
Hoe zit dat eigelijk bij bodybuilding ik neem toch aan dat met name de mensen die aan wedstrijden doen ook gemasseerd worden.
Wat nu eigelijk mijn concrete vraag is ,is wanneer massage het meest effectief is voor spierherstel je ziet bij duursporters vaak dat er heel kort na een zware inspanning gemasseerd word geld dat ook voor bodybuilders\krachtsporters?

Voor je herstel gaat het weinig verschil maken. Meer dan een verminderde tonus & doms kan je niet verwachten.

• Topic Starter Topic Starter
niks ten nadele van Daantje groot maar is er helemaal niemand hier die hier een zinnig antwoord op kan geven ?
Of is dit het verkeerde sub

niks ten nadele van Daantje groot maar is er helemaal niemand hier die hier een zinnig antwoord op kan geven ?
Of is dit het verkeerde sub

Vraag is toch beantwoord? Afgezien van een verminderde tonus en minder DOMS is het weinig zinnig, qua herstel is er geen verschil merkbaar.

Wat betreffende timing voor een verminderde DOMS word in de onderzoeken die ik tot nu toe ben tegengekomen allemaal gesproken van een timing redelijk snel na inspanning, allemaal iig op de zelfde dag. Specifieker tijdvak dan dat ga je niet krijgen. Direct na inspanning zou theoretisch grootste verschil moeten maken (i.v.m. afvoer metabolieten), maar of dat uiteindelijk echt zo'n groot verschil maakt kan je je afvragen.

• Topic Starter Topic Starter
mijn excuses je antwoord kwam iets te simpel over in eerste instantie maar ja soms is het beter dingen simpel te houden .
Met het risico nu zelf heel simpel over te komen wat is DOMS?

Massage is in sport nog steeds DE beste manier voor ontspanning en herstel. Het stimuleert de doorbloeding en versnelt de afvoer van melkzuur en andere afvalstoffen. Normaliseert spiertonus, beïnvloed stijfheid/flexibiliteit van de spier en speelt een rol bij blessure preventie. Wordt in bijna alle sporttakken gebruikt, inclusief BB.

mijn excuses je antwoord kwam iets te simpel over in eerste instantie maar ja soms is het beter dingen simpel te houden .
Met het risico nu zelf heel simpel over te komen wat is DOMS?

Delayed onset muscle soreness, dus de spierpijn die je 1 a 2 dagen na het trainen voelt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven