Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

Speed deadlift

10 x 1 x 120

Power clean + Strict press

50-4
55-4
60-4
65-4

Push press

60-2
70-2
80-2
90-2 belt
2 x 1 x 100

One armed kettlebell walk turn @5m

3 x 20m x 40 (per hand)

Standing abs

3 x 25 x super mini

Bird dog

2 sets, elke 5 tellen afwisselen van kant

Pinch hold

2 sets, 15kg bumper plates

 
Wat brengen die pinch holds jou Sanca / wat is de meerwaarde ?
 
Sterkere grip/vingers.

Okay, maar ik begreep dat de pinch hold maar een aspect van een sterkere grip traint (of ik heb me verkeerd ingelezen dat kan ook).

Doe je nog meer voor je grip, of is dit voldoende ?
 
Ik las net nl dit:

Doorgaans worden drie typen ‘greepkracht’ onderscheiden: de ‘crush-grip’, de handen-schudden-als-een-bankschroef greep, die iedereen wel kent, waarbij het ‘object’ (de hand in dit geval) stevig tussen de handpalm en alle vingers ligt voor het tot een zielig hoopje hand wordt geknepen. De ‘pinch-grip’, waarbij de vingers aan de ene kant en de duim aan de andere van het object wordt gehouden. Doorgaans raakt het object bij deze greep de handpalm niet. Dit is de zwakste variant van de drie grepen, maar nuttig onder andere voor het van de vloer pakken van 20-25 kg schijven. Het laatste greeptype is de ‘support-grip’,

Bron:

Sterke handen maken zwaar trainen mogelijk

Vandaar de vraag
 
Okay, maar ik begreep dat de pinch hold maar een aspect van een sterkere grip traint (of ik heb me verkeerd ingelezen dat kan ook).

Doe je nog meer voor je grip, of is dit voldoende ?
Deadlift, inderdaad, rows, farmers, etc. ;)
 
Hmmmh als daar nog eens een forum challenge voor komt, zit de kans erin dat ik mee doe.
Dat ligt me wel, vroeger vele jaren getraind op die grip (bouw).

Geen plannen in die richting / of er is er al zo een challenge geweest ?
 
Hometrainer

15 minuten

Hmmmh als daar nog eens een forum challenge voor komt, zit de kans erin dat ik mee doe.
Dat ligt me wel, vroeger vele jaren getraind op die grip (bouw).

Geen plannen in die richting / of er is er al zo een challenge geweest ?
Een grip challenge hebben we nog niet gehad, neen. Een pinch hold gaat moeilijk zijn aangezien niet iedereen dezelfde plates gebruikt, misschien een overhandse static hold met barbell oid :thinking:
 
misschien een overhandse static hold met barbell oid :thinking:

Tja met lichaamsgewicht bijv. ,hoewel ik dan waarschijnlijk toch wel weggevaagd ga worden door de Powerlifters.
Maar misschien ook niet :cool:
 
Tja met lichaamsgewicht bijv. ,hoewel ik dan waarschijnlijk toch wel weggevaagd ga worden door de Powerlifters.
Maar misschien ook niet :cool:
2x lichaamsgewicht dan toch :P
 
Een grip challenge hebben we nog niet gehad, neen. Een pinch hold gaat moeilijk zijn aangezien niet iedereen dezelfde plates gebruikt, misschien een overhandse static hold met barbell oid :thinking:

is ook niet echt eerlijk aangezien het per bar behoorlijk wat verschil kan maken, zeker als je een kromme bar hebt is het veel makkelijker omdat die niet gaat rollen

2x lichaamsgewicht dan toch :P
hmm, holds met 210kg. wordt dan wel een kort filmpje voor mij. denk niet dat iemand dan langer dan 20sec kan doen.
 
is ook niet echt eerlijk aangezien het per bar behoorlijk wat verschil kan maken, zeker als je een kromme bar hebt is het veel makkelijker omdat die niet gaat rollen

Wat stel jij voor dan ?

hmm, holds met 210kg. wordt dan wel een kort filmpje voor mij. denk niet dat iemand dan langer dan 20sec kan doen.

Februari 2012:
Static hold

220*22sec

Januari 2013:
Static hold

200-35sec

Ik denk dat mijn grip ondertussen ook wel al wat sterker is :P
 
Squat

6 x 10 x 70

Close grip bench

50-4
60-4
70-4
80-4
90-4
100-3
90-4
80-4
70-4
60-12

Dumbbell pullover

3 x 15 x 22

Shrugs

100-5
120-5
140-5
160-5
170-5

Snatch grip shrugs

5 x 5 x 130 straps

Hyper extensions

5 x 8 x bw

Bird dog

5 sets, staggered met de hypers
 
Kijk! Dat is weer een beste training!!:woot:
 
@ SMTK

Reversed hypers

50-10
70-10
3 x 10 x 90

Deadlift

5 x 2 x 200 hookgrip, easy-peasy :cool:

Strict viking press

80-6
4 x 3 x 90 belt

One armed farmers

4 x 20m x 40, per hand

Box jumps

120cm 2 x 0
75cm 2 x 3
90cm 2 x 2

Belt squat

5 x 8 x 110

Side pressure curls high pulley (zie foto)

3 x 8 per hand

Armworstelen

Paar setjes met Raf en Yannick

51.jpg
 
Back
Naar boven