XXL Nutrition

maximale uit benchpress gehaald?

Giillermoo

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m82
Massa
98kg
Ik zit nu al 2/3 maanden bij 140kilo met benchpress 2 reps maar ik kan niet naar 3 reps gaan of zelfs bijvoorbeeld 145 kilo 1 rep te doen dan faal ik maar telkens. Ik heb het wel eens vaker gehad vroeger maar toen waren de gewichten nog een stuk minder dan waar ik nu zit. Iemand raad ? Of iemand die het zelfde heeft gehad.

Of meer sets toevoegen. Liefst beide

Reset

Elke week maxen schiet toch ook niet op?

Kijk ff hier naar het topic van Huggy Bear

Variatie in je training is de key..

Minder volume => hogere intensiteit (mn negatieven)

Daar gaat het dus mis, je pakt teveel bij opwarmen. Warm eens met minder reps op, bijvoorbeeld 8x90, 5x110, 3x125.

Google maatje er staat zoveel op het net...PL programma van
Coan, Bell, Kennely...

Laatst bewerkt:
piraminde sets zijn sowieso niet goed voor kracht.

3-6 setjes doen van 3-6 herhaling op 70-85% van je 1rm. En als je 1 zware set doet kan je beter na die set nog wat volume pakken dan dat van te voren te doen.

en hoe vaak per week bench je? Nu ik 5x per week bench merk ik goeie gains.

En buiten wat je binnen 1 training doet is het belangrijk om een idee van periodisatie te hebben over weken/maanden gezien

3-6 setjes doen van 3-6 herhaling op 70-85% van je 1rm. En als je 1 zware set doet kan je beter na die set nog wat volume pakken dan dat van te voren te doen.

En buiten wat je binnen 1 training doet is het belangrijk om een idee van periodisatie te hebben over weken/maanden gezien

Eh, Wendlers 5/3/1 heeft juist piramidesets.

Ik zit nu al 2/3 maanden bij 140kilo met benchpress 2 reps maar ik kan niet naar 3 reps gaan of zelfs bijvoorbeeld 145 kilo 1 rep te doen dan faal ik maar telkens. Ik heb het wel eens vaker gehad vroeger maar toen waren de gewichten nog een stuk minder dan waar ik nu zit. Iemand raad ? Of iemand die het zelfde heeft gehad.

Je kan ook kijken waar je zwakke punten liggen en daaruit kijken naar hulpoefeningen.

Je kan ook kijken of je een goede kromming in je rug hebt, de stang wel stevig en gecontroleerd naar beneden laat gaan, een goede legdrive hebt etc...

• Topic Starter Topic Starter

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie zeker paar goede tips etc bedankt iedereen ik zal wel vanavond/morgen me borst schema hierop zetten. Nogmaals bedankt mensen ik waardeer het much love fitfam

Terug
Naar boven