XXL Nutrition

Meer cardio voor buik?

Stiflerboy

Novice
Waardering
0
Hey..

na 2 jaar en 3 maand training ben ik van 52 kg naar 71kg gegaan en weet ik al ontzettend veel over training, voeding, supplementen en dergelijke. Alles kan een mens er niet van weten..

Nu heb ik nog slechts 1 probleem: buikspieren die er niet willen doorkomen en beetje vet langst zijkant.

Nochtans doe ik dagelijks 3x15 sit ups bij het ontwaken en 1 keer in de week doe ik in de gym 5 oefeningen van 3x15 herhalingen. Qua cardio.. dit doe ik 20 tot 30 min na men krachttraining op hoogst mogelijke draagbare stand (5keer per week, want train 5 keer)..

Echt balen dat de buikspieren er niet willen doorkomen icon8.gif - 168201 .. moet ik meer cardio nu doen of wat anders?

Hey..

na 2 jaar en 3 maand training ben ik van 52 kg naar 71kg gegaan en weet ik al ontzettend veel over training, voeding, supplementen en dergelijke. Alles kan een mens er niet van weten..

Nu heb ik nog slechts 1 probleem: buikspieren die er niet willen doorkomen en beetje vet langst zijkant.

Nochtans doe ik dagelijks 3x15 sit ups bij het ontwaken en 1 keer in de week doe ik in de gym 5 oefeningen van 3x15 herhalingen. Qua cardio.. dit doe ik 20 tot 30 min na men krachttraining op hoogst mogelijke draagbare stand (5keer per week, want train 5 keer)..

Echt balen dat de buikspieren er niet willen doorkomen icon8.gif - 168204 .. moet ik meer cardio nu doen of wat anders?

Misschien minder eten? Enige manier om het algemene vetpercentage naar beneden te krijgen (gecombineerd met voldoende cardio natuurlijk). Kan niets anders bedenken, je schema ziet er best strak uit.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien minder eten? Enige manier om het algemene vetpercentage naar beneden te krijgen (gecombineerd met voldoende cardio natuurlijk). Kan niets anders bedenken, je schema ziet er best strak uit.

Mijn eetschema momenteel:

morgend: magere yoghurt zonder vet met stuk fruit
10 uur: stuk fruit
12 uur: kip, kalkoen of ander mager vlees met veel eiwitten in met sla oftewel eieren (geen geel= dikmakers en heb enkel eiwitten nodig)
15 uur: stuk fruit
18 uur: eiwitmaaltijd (zoek deze opt net waar er veel eiwitten inzitte en weinig vet)
training 20.30
na training eiwitshake
voor slapen: mager bakske kwark

Dus mijn voedingsschema is gericht op eiwittenopname en zo min mogelijk vet.. of doe ik nog iets verkeerd?

thanks voor je reactie al!!

Eetschema is ook oké hé...
En heb je enig idee hoeveel je vetpercentage momenteel is? Misschien ben je immers vooruitgang aan het maken zonder het te weten en is het gewoon kwestie van nog een paar weken/maanden geduld?

En heb je enig idee hoeveel je vetpercentage momenteel is? Misschien ben je immers vooruitgang aan het maken zonder het te weten en is het gewoon kwestie van nog een paar weken/maanden geduld?

Ik heb geen idee van mijn vetpercentage momenteel.. ik was bij een leuk klein gymke dat zo'n toestel had maar helaas is de gym op de fles gegaan. Train nu bij passage fitness.. echt balen dat ik daar ingeschreven ben, binnen drie maand ben ik daar weg!

Qua training ben ik momenteel definitie aan het trainen want het is zomer en wil graag strak op de playa staan uiteraard.. overal komen men spieren er nu goed door, enkel mijn buik dus niet en baal er echt van..

12 uur: kip, kalkoen of ander mager vlees met veel eiwitten in met sla oftewel eieren (geen geel= dikmakers en heb enkel eiwitten nodig)
18 uur: eiwitmaaltijd (zoek deze opt net waar er veel eiwitten inzitte en weinig vet)
training 20.30
na training eiwitshake

Dus mijn voedingsschema is gericht op eiwittenopname en zo min mogelijk vet.. of doe ik nog iets verkeerd?

Werk dit is een beetje uit in excel bijv. om een overzicht te krijgen van het totaal aantal kcal en verhoudingen. Iets zegt mij dat je veel te weinig eet. En het eigeel kan je gewoon eten hoor.

---------- Toegevoegd om 21:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:05 ----------

Hoe kom je erbij dat het eetschma ok is? Zoals hij het nu gepost heeft is er weinig uit op te maken, beetje jammer voor iemand die pretendeerd veel over voeding te weten.

Werk dit is een beetje uit in excel bijv. om een overzicht te krijgen van het totaal aantal kcal en verhoudingen. Iets zegt mij dat je veel te weinig eet. En het eigeel kan je gewoon eten hoor.

Mijn BMR (Basal Metabolic Rate) is: 1793,2
Momenteel hanteer ik 1500 omdat ik aan het definieren ben, normaal eet ik anders, veel meer.. zo'n 2500 a 3000. Bijkomen hoeft momenteel dus niet, wil spierfedinitie en dat lukt niet aan men buik ;).. De spieren moeten er doorkomen voor als ik op het strand wil paraderen :d

---------- Toegevoegd om 21:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:11 ----------

[QUOTE

---------- Toegevoegd om 21:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:05 ----------

Hoe kom je erbij dat het eetschma ok is? Zoals hij het nu gepost heeft is er weinig uit op te maken, beetje jammer voor iemand die pretendeerd veel over voeding te weten.[/QUOTE]

Heb hier thuis een volledige uitwerking op papier qua calorien en eiwitten aantal in voeding. Verder ook een bereking van ruststofwisseling waar ik nu net onder probeer te zitten voor definitie.. Een volledige uitwerking hier leek me niet relevant omdat ik enkel wil definieren en het echt goed gaat, buiten men buik ;). Vandaar ook men vraag: meer cardio of andere buikoefeningen.

En jeps.. ik weet ook niet alles van gym en dergelijke (zie eerste post;))

BMR is de hoeveelheid calorieen die je nodig hebt als je de gehele dag in bed ligt. Je degelijkse verbruik ligt een stuk hoger (minimaal 50%).

1500 vind ik wat aan de lage kant, maar goed, je zult er wel van afvallen (voor zolang het duurt tenminste). Verder is het een kwestie van volhouden.....

BMR is de hoeveelheid calorieen die je nodig hebt als je de gehele dag in bed ligt. Je degelijkse verbruik ligt een stuk hoger (minimaal 50%).

1500 vind ik wat aan de lage kant, maar goed, je zult er wel van afvallen (voor zolang het duurt tenminste). Verder is het een kwestie van volhouden.....

Jeps.. vandaar dat ik normaal 2500 a 3000 binnen speel per dag. Nu ben ik bezig met definitie en vandaar er effe onder.

Dus volgens jou moet ik gewoon effe doorbijten en dan zullen de buikspieren erdoor komen?

Bedankt voor je reply

Jeps.. vandaar dat ik normaal 2500 a 3000 binnen speel per dag. Nu ben ik bezig met definitie en vandaar er effe onder.

Dus volgens jou moet ik gewoon effe doorbijten en dan zullen de buikspieren erdoor komen?

Bedankt voor je reply

Geduld is een schone zaak jongen... ;)

Bedankt voor je reply

Als je zo weinig eet dan kan het niet anders of het komt goed. Hoe lang ben je al bezig en hoeveel gram word je per week lichter (en wanneer gan je op vakantie ?)

training 20.30
na training eiwitshake

Enkel fruit kan je niet als een maaltijd aanschouwen. Naar mijn idee eet je te weinig.

Verder heeft het geen zin om elke ochtend sit-ups te doen. Je buikspier is net als elke andere spier in je lichaam een spier die rust nodig heeft om te groeien.

Als je zo weinig eet dan kan het niet anders of het komt goed. Hoe lang ben je al bezig en hoeveel gram word je per week lichter (en wanneer gan je op vakantie ?)

Ik train nu al 2 jaar en 3 maand: van 52 kg naar 72kg nu
voor ik definitie trainde: 78 kg en nu al 72 kg op twee maand, doel: 68kg voor ik in september vertrek ;).. liefst met blokjes

Als je te weinig eet verlies je volgens mij ook veel spiermassa. In dat geval gaat je vetpercentage dus minder naar beneden, dan dat je een goed voedingsschema opstelt met voldoende eiwitten, vetten en koolhydraten.

lees anders Burn The Fat Feed the Muscle (BFFM) hier staan wel goede tips en adviezen in ik ben er nu ook in bezig, kom je wat droger te staan en komen die buikspieren er wel uit denk k. Succes man

Ik train nu al 2 jaar en 3 maand: van 52 kg naar 72kg nu
voor ik definitie trainde: 78 kg en nu al 72 kg op twee maand, doel: 68kg voor ik in september vertrek ;).. liefst met blokjes

Tot aan september 1500 cal zonder KH is niet het meest slimme wat je kunt doen. KT is catabool, KH zijn anabool moet je maar denken, dus ga je eens inlezen over refeeds.

Tuurlijk eet je te weinig!!:eek:
Je BMR ligt op 1793..dan ligt je onderhoud op 2782:rolleyes: DAAR ga je 500 kcal onder zitten. Op 1500 kcal eten is vragen om 'starvation mode';) 2x fruit eten, kan je niet als maaltijd zien. Ondanks dat je voeding uit eiwitten bestaat, ga je volgens mij teveel spier verliezen..voer je kcal langzaam op (met meer kh) naar 2200 kcal. 2 volkoren broodjes, magere melk met brinta, enz. Je traint 5x in de week + cardio!! Dan mag je meer eten hoor...:D

Hoe kom je erbij dat het eetschma ok is? Zoals hij het nu gepost heeft is er weinig uit op te maken, beetje jammer voor iemand die pretendeerd veel over voeding te weten.

Ik pretendeer helemaal niks, eikel.

20 tot 30 minuten cardio kun je ook nog even proberen op te voeren tot 30-45 minuten. En dan hoef je niet eens all-out te gaan, zoek een lekker tempo en hou dat 45 minuten vol. Bereik je veel meer mee dan 20 minuten keihard gaan.

Bedankt iedereen voor de reply!! Ik ga mijn cal opvoeren tot 2200, cardiotempo verlagen en dit 45 min volhouden alsook het ene boek lezen om droger te komen!

Merciekes nogmaals!

Terug
Naar boven