MuscleMeat

Meer cardio voor buik?

Mijn eetschema momenteel:

morgend: magere yoghurt zonder vet met stuk fruit
10 uur: stuk fruit
12 uur: kip, kalkoen of ander mager vlees met veel eiwitten in met sla oftewel eieren (geen geel= dikmakers en heb enkel eiwitten nodig)
15 uur: stuk fruit
18 uur: eiwitmaaltijd (zoek deze opt net waar er veel eiwitten inzitte en weinig vet)
training 20.30
na training eiwitshake
voor slapen: mager bakske kwark

Dus mijn voedingsschema is gericht op eiwittenopname en zo min mogelijk vet.. of doe ik nog iets verkeerd?

thanks voor je reactie al!!

Van vet word je niet persé vet..

68 kilo en dan BloKjuHz is gay imo :( dan ben je een sprinkhaan met "spieren"

20 tot 30 minuten cardio kun je ook nog even proberen op te voeren tot 30-45 minuten. En dan hoef je niet eens all-out te gaan, zoek een lekker tempo en hou dat 45 minuten vol. Bereik je veel meer mee dan 20 minuten keihard gaan.

optimale verbranding bij cardio is op ongeveer 80% van je optimale hartslag dacht ik...

Ik lees hier toch wel enkele rare dingen :p

Om te beginnen is je voedingsschema niet echt geweldig.
Verdiep je wat in voeding indien je een degelijk voedingsschema wil opstellen voor tijdens je cut.
Enkele dingen waar je best op let:
_Eet elke 3u eiwitten
_Koolhydraten vertragen de vetverbranding (fruit & yoghurt = koolhydraten)
_Eet gezonde vetten

De meeste (endo's) geraken gemakkelijker van "stubborn fat" af door low-carb te gaan.
Ik veronderstel echter dat je meer ecto-trekjes hebt dus zal je dit voor jezelf moeten uitzoeken.
Puur voor vetverbranding is een hartslag van 120-150 ideaal.
Low tot medium intensity dus. Dit werkt het meest spiersparende en spreekt grotendeels vetten aan.

68 kilo en dan BloKjuHz is gay imo :( dan ben je een sprinkhaan met "spieren"

kan me ook niet voorstellen dat er veel te zien is.. denk eerst maar een naar de 80kg minstens gaan om dan pas aan cutten te denken..zo kom je imo niet verder door met 72 al te gaan cutten, blijft er weinig over vooral met zó'n voedingsschema..

Van wat ik er zo van zie heb je twee dingen die niet kloppen. Je kcal inname is veel te laag waardoor je op een gegeven moment niet meer zult afvallen wat je ook doet. Meer eten dus. En het ander is dat je te weinig vet binnen krijgt. Probeer 50-30-20/K-E-V aan te houden wat dat betreft.
Probeer niet te negatief te zitten in kcal op een normale dag. Om af te vallen moet je negatief zitten in kcal, dat negatieve doe je door te cardio-en en niet door minder te eten. Dus gewoon op je onderhoud eten zeg maar (BMR + activity dus) en de rest cardio-en.
Als je iets meer (goed)vet eet zul je ook iets verder afvallen.. Dus geen patat en kroketten, maar vis enzo.

Wat je daarna nog kan doen is die k-e-v verhouding in ELKE maaltijd aan te houden en je calorie iname terug laten lopen over de dag. Dwz, je ontbijt zijn de meeste cals en je 6e maaltijd de minste. Maar goed, ik vind dat persoonlijk erg ver gaan, maar het werkt.

Tuurlijk eet je te weinig!!:eek:
Je BMR ligt op 1793..dan ligt je onderhoud op 2782:rolleyes: DAAR ga je 500 kcal onder zitten. Op 1500 kcal eten is vragen om 'starvation mode';) 2x fruit eten, kan je niet als maaltijd zien. Ondanks dat je voeding uit eiwitten bestaat, ga je volgens mij teveel spier verliezen..voer je kcal langzaam op (met meer kh) naar 2200 kcal. 2 volkoren broodjes, magere melk met brinta, enz. Je traint 5x in de week + cardio!! Dan mag je meer eten hoor...:D

+1 je eet zeker in mijn ogen ook te weinig...

en heb je een vet + koolhydraten fobie? :o

Waar zijn je goede vetten en waar zijn de goede koolhydraatjes?

Zonder goede en in de juiste hoeveelheid koolhydraatjes kun je wel zoveel eiwitten naar binnen werken.. maar heeft weinig zin. Je spieren nemen pas eiwitten op in combi met wat koolhydraten.

Daarnaast mis ik gewoon goede gezonde vetten, deze zijn gewoon nodig voor een gezond lichaam + daarnaast kan het ook helpen bevorden met het afvallen.

Ik denk dat je idd op een soort van plateau zit omdat je gewoon je lichaam te weinig voed voor het gene wat je doet. Klinkt misschien heel tegenstrijdig, maar ik denk dat je meer zal moeten eten. Probeer even meer complexe koolhydraten teo te voegen en voornamelijk in de ochtend/begin middag.

De magere yoghurt zou ik op dit moment in jou geval vervangen voor gewoon gekookt water met wat brinta/havermout/bambix (of/en) + (whey) + eventueel beeetje honing voor de smaak. = perfecte maaltijd om mee te starten.. wat snel en goed opneembare eiwitten + complexe koolhydraten

Probeer fruit niet zo vaak als tussendoortje te nemen, ook fruitsuiker is een suiker en je lichaam maakt daardoor insuline van aan..als je te veel hebt...dan zal je lichaam dat weer opslaan als vetreserves.

Beter is het dan om NA je training direct bijv. een stukje fruit te nemen + wat snelle eiwitjes. Dan heb je niet te veel van de snelle kh's, maar genoeg om de eiwitten nog beter in je spieren op te nemen en zo ook de fruitsuikers.

En nog wat...de middagmaaltijd mist nog wat ingrediënten. Ook hierbij... stuk vis/mager vlees + sla?? Ik zou er toch wat meer verschillende groente aan toevoegen + wat peulvruchten. Sla heeft haast geen kcal waarde +en bestaat uit meer dan 90% uit water. Ik eet zelf glutenvrij dus voor mij is het altijd een maaltijd in de middag, maar voor een goede kh verhouding doe ik er altijd wat peulvruchten door heen (rode nierbonen / kikkererwten..etc.). Hier zit in vergelijking met brood en dergelijke niet zoveel koolhydraten, maar wel weer een stuk meer eiwitten. Daarnaast verzadigd het goed in combinatie met andere soorten groente + stukje vis/vlees. En natuurlijk niet te vergeten... een goede eetlepel goede olijfolie (maak er een lekkere dressing van bijv. met wat basamicoazijn+verse kruiden).

Ik vraag me overigens wel af hoe je eruit ziet... je weet je vet% ook niet.. lengte kon ik niet vinden..behalve je gewicht, wat niet alles hoeft te zeggen natuurlijk.

Die buikspieroefeningen vind ik trouwens overrated in de ochtend..en cardio zo'n 30 min na je kt is prima.

Suc6 verder in iedere geval.

Laatst bewerkt:
Hey..

na 2 jaar en 3 maand training ben ik van 52 kg naar 71kg gegaan en weet ik al ontzettend veel over training, voeding, supplementen en dergelijke. Alles kan een mens er niet van weten..
je voedings schema is anders zwaar klote zelfs voor een doorsnee persoon, laat staan voor iemand die pretendeert veel van voeding en de sport af te weten.

greetz

Je hoeft niet per se cardio te doen om te zakken in vet% en je abs te zien. Het kan prima met alleen een goed dieet (om je vraag in de topictitel te beantwoorden). Maar aangezien je nog weinig kennis van voeding hebt zou ik er niet mee stoppen.

denk toch dat cardio het verschil gaat maken..eten kun je op letten dat je eiwitten hoger zijn dan anders, om spierverlies tegen te gaan.. voorzichtiger zijn met kh en vetten, wat niet wil zeggen dat je ze niet moet eten! maar gewoon iets minder dan gebruikelijk.. maar wel meer dan je nu doet want dit is belabbert!sochtend flink eten en gedurende dag minder kcals naar binnen werken, zorg wel dat je zeker niet te laag gaat.. je kunt het ook langzaam aan doen, zo ga je spierverlies ook het meeste tegen denk ik.

Enkel fruit kan je niet als een maaltijd aanschouwen. Naar mijn idee eet je te weinig.

Verder heeft het geen zin om elke ochtend sit-ups te doen. Je buikspier is net als elke andere spier in je lichaam een spier die rust nodig heeft om te groeien.

QFT

:cool:

Terug
Naar boven