Fitness Seller

Meer Massa - Hoeveel herhalingen ?

rini1986

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben pas begonnen met fitness. Ik wil er zelf een beetje achter zien te komen hoeveel gewicht ik moet nemen. Ik wil aankomen daarom ben ik nu steeds meer aan het eten. Het heeft dus geen zin om met een licht gewicht te gaan gooien want dan val je denk ik weer af.
Op hoeveel herhalingen moet ik me ongeveer richten?
bijv. 3x10 met moeite of 3x5 ..
Ik wil zo weinig mogelijk gewicht kwijtraken het gaat zich om de massa.

Alvast bedankt voor jullie hulp ;)
groetjes

(als dit onderwerp alleens aan bod is geweest is een link al genoeg)

Op het begin zijn fullbody schema's prima met setjes van 3x10, of 10,8,6. Herhalingen maakt in mijn ogen niet zoveel uit, als je maar het maximale uit ieder setje haalt

• Topic Starter Topic Starter
oke, dus gewoon zoveel gewicht pakke dat ik maximaal 3x10 uit kom.
Ga ik volgende keer eens even bekijken.
dankjewel :)

Luukie23 zei:
Zoek dat zelf ff lekker op, volgens mij weet je het dondersgoed :D

Nou in een ding heb je gelijk. Ik weet donders goed hoe het zit, alleen is dan niet helemaal wat jij hier adviseert.

BBD zei:
Nou in een ding heb je gelijk. Ik weet donders goed hoe het zit, alleen is dan niet helemaal wat jij hier adviseert.

Nogmaals, ik geef advied op basis van eigen ervaring, zoals ook anderen advies geven op basis van eigen ervaring. Maar als jij het zo goed weet, deel die kennis dan en laat ook mij ervan leren

ik zeg altijd maar zo, het 3e setje mag je niet meer dan 8 herhalingen kunnen doen, anders train je niet zwaar genoeg :)

Luukie23 zei:
Nogmaals, ik geef advied op basis van eigen ervaring, zoals ook anderen advies geven op basis van eigen ervaring. Maar als jij het zo goed weet, deel die kennis dan en laat ook mij ervan leren

Ik haatte mijn ouders vroeger altijd, als ik moeilijke woorden op tv niet begreep, en ze het niet zeiden en ik het maar zelf moest gaan opzoeken in het woordenboek.

Nu ben ik ze er dankbaar voor, heeft me wel een bepaalde instelling meegegeven die erg nuttig is in het leven.

BBD zei:
Ik haatte mijn ouders vroeger altijd, als ik moeilijke woorden op tv niet begreep, en ze het niet zeiden en ik het maar zelf moest gaan opzoeken in het woordenboek.

Nu ben ik ze er dankbaar voor, heeft me wel een bepaalde instelling meegegeven die erg nuttig is in het leven.

Ik ben blij dat mijn ouders me op hebben gevoed met de instelling: doe het, dan zul je vanzelf zien wat je er aan hebt

BBD zei:

sja ik ben ook nog steeds voor de ouderwetse opvoeding.
Als je vervelend bent een klap voor je kop of schop onder je kont.
Dat zie je tegenwoordig ook niet meer..

Demonsquad zei:
sja ik ben ook nog steeds voor de ouderwetse opvoeding.
Als je vervelend bent een klap voor je kop of schop onder je kont.
Dat zie je tegenwoordig ook niet meer..

Zou idd veel meer moeten gebeuren

Luukie23 zei:
Ik ben blij dat mijn ouders me op hebben gevoed met de instelling: doe het, dan zul je vanzelf zien wat je er aan hebt

Klinkt als de instelling: ja je moet uitvinden wat het beste voor je werkt ??? Het is allemaal trial en error ???

Ga ik mijn tijd niet aan besteden.

hey jongens geef mekaar nog effe een knuffel voor het slapen gaan :D

BBD zei:
Klinkt als de instelling: ja je moet uitvinden wat het beste voor je werkt ??? Het is allemaal trial en error ???

Ga ik mijn tijd niet aan besteden.

Gast, volgens mij heb jij slecht geslapen vannacht want je bent onrust aan het zaaien om niks...

rini1986 zei:
Hallo,

Ik ben pas begonnen met fitness. Ik wil er zelf een beetje achter zien te komen hoeveel gewicht ik moet nemen. Ik wil aankomen daarom ben ik nu steeds meer aan het eten. Het heeft dus geen zin om met een licht gewicht te gaan gooien want dan val je denk ik weer af.
Op hoeveel herhalingen moet ik me ongeveer richten?
bijv. 3x10 met moeite of 3x5 ..
Ik wil zo weinig mogelijk gewicht kwijtraken het gaat zich om de massa.

Alvast bedankt voor jullie hulp ;)
groetjes

(als dit onderwerp alleens aan bod is geweest is een link al genoeg)

Hoeveel is pas begonnen?
Als je nog nooit aan krachttraining hebt gedaan in je leven is het verstandig om eerst een tijdje rustig je lichaam te laten wennen aan krachttraining. Blessures zijn vervelend. Weinig gewicht en 15 reps. Goeie techniek leren en ga dat eens een maandje of twee doen dan als je dat nog niet hebt gedaan.

Daarna echt gaan knallen.

3 sets van 8 reps
wel tot failure

Terug
Naar boven