MuscleMeat

Meer Massa - Hoeveel herhalingen ?

werkt voor iedereen verschillend , en afwissleing is ook belangrijk niet 10 jaar op zelfde aantal reps en sets gaan zitten ,
train zelf momenteel 10 , 8, 8 ,6 voor massa , heb hier voor 8,,6, 6 , failure gedaan maar blijft toch uit proberen wat voor de 1 werkt hoeft voor de ander niet te werken

NIET tot failure trainen. NIET op elk setje, NIET één keer per oefening, gewoon NIET doen.

En nee ik ben niet ironisch.

ik vind dat je zelf moet uitvinden wat goed voor je werkt, ben er zelf bijna 2 jaar mee bezig geweest en heb heel wat schema's gezien. 4 tot 8 werkt voor het beste. Ik ga geen enkel setje tot failure, want dat vind ik persoonlijk niet fijn.
Ik wil mijn oefening technisch goed uitvoeren, als je tot failure gaat loop je al sneller het risico om niet meer de juiste techniek te gebruiken. Kwaliteit gaat eerst voor kwantiteit, op den duur weet je die twee goed met elkaar te laten werken ;)

Afwisseling is de sleutel tot succes? Das mijn motto, nooit extreem dingen lang doen...dan kom je jezelf tegen.

BBD zei:
Uhu....dus zolang je niet zelf de wereld rond hebt gereisd kan hij nog plat zijn ???

Aha, dus je geeft wel toe dat er bepaalde manieren van trainen zijn die zinvol zijn en door iedereen kan worden toegepast, zonder dat iemand daarvoor de wetenschappelijk feiten moet kennen. M.a.w. aannemen dat iets zo is.

Ik pas ze zelf ook toe, maar dat ik nou de wetenschappelijke feiten ken, nou nee, niet echt. Heeft het resultaat wat ik doe, nou ja, anders zou ik er wel mee stoppen.

Luukie23 zei:
Waarom niet als ik vragen mag?

jE wEeT tOg. Lol nee:

Als je FB traint 3x per week, worden je spieren sowieso al zwaar belast. Als je tot failure traint wordt je CZS (centraal zenuwstelsel) zwaar belast, wat uiteindelijk leidt tot overtraining, en vermindering van de spierkracht (massa?). Er is zo'n grafiek waar wordt aangetoond dat rust voor een spier noodzakelijk is, omdat net na een training je in een "dip" komt, omdat er veel spierweefsel beschadigd is. Ga je weer trainen alvorens je uit die dip komt, dan zak je nog dieper, in een andere dip.

Failure zorgt voor langdurigere en diepere dips, om het makkelijk te zeggen. Aangezien een nieuweling niet zo snel herstelt moet die dat zeker vermijden, en helemaal als hij FB traint..

Later kan je het mss beperken tot 2 sets per week, als je steeds van spiergroep wisselt waarmee je tot failure gaat, maar lijkt me niet aan te raden in het begin, en dus nogmaals: niet voor FB.

Damn BBD, ben jij een of andere guru ofzo? Je loopt iedereen z'n adviesen af te kraken, en als iemand dan aan je vraagt wat jij vind, ontwijk je de vraag. Omdat iets voor jou niet werkt is het per definitie fout? Wat een onzin zeg. Zeg dan wat jij altijd doet en wat volgens jou die oh zo geweldige methode is waar je zo geheimzinnig over doet, of hou anders gewoon je klep.

@TS: In het algemeen is sets met 6 tot 8 reps goed voor massabouwen. Probeer ongeveer je 1RM uit te rekenen en neem daar tussen de 80 en de 85% van, en doe daar sets mee bij je compound oefeningen. Niet elke set till failure gaan, zorg dat de laatste rep zwaar gaat, maar til hem wel helemaal zelf. Variatie is imo de sleutel tot succes trouwens ;)

BBD zei:
Ja.

Mensen moeten eens leren op te houden met zinloze (en vooral foute) statements te maken.

Grappig, na een 8-tal posts van jou in deze thread, krijg ik nog steeds niet de indruk dat ik iets van jouw 'statements' heb geleerd... :rolleyes:

ik denk dat je het beste met een full-body training kan gaan beginnen , dan kunnen je spieren vast wennen aan wat komen gaat.Dit kan je 3 x per week doen met een dagje cardio , heb je ook voldoende rust om te herstellen

wimmos zei:
jE wEeT tOg. Lol nee:

Als je FB traint 3x per week, worden je spieren sowieso al zwaar belast. Als je tot failure traint wordt je CZS (centraal zenuwstelsel) zwaar belast, wat uiteindelijk leidt tot overtraining, en vermindering van de spierkracht (massa?). Er is zo'n grafiek waar wordt aangetoond dat rust voor een spier noodzakelijk is, omdat net na een training je in een "dip" komt, omdat er veel spierweefsel beschadigd is. Ga je weer trainen alvorens je uit die dip komt, dan zak je nog dieper, in een andere dip.

Failure zorgt voor langdurigere en diepere dips, om het makkelijk te zeggen. Aangezien een nieuweling niet zo snel herstelt moet die dat zeker vermijden, en helemaal als hij FB traint..

Later kan je het mss beperken tot 2 sets per week, als je steeds van spiergroep wisselt waarmee je tot failure gaat, maar lijkt me niet aan te raden in het begin, en dus nogmaals: niet voor FB.

Ok thanx. Ik ga eigenlijk wel vaker tot failure en heb nog nooit het idee gehad dat ik overtraind was

-maximale gewichten tillen (dus 1 herhaling met zo veel mogelijk gewicht)
-submaximaal zo snel mogelijk tillen
-af en toe tot failure trainen

imo is er niet een set rep verdeling te geven, die moet je zelf vinden. Sommige spiergroepen gaan goed op veel gewicht, weinig herhalingen (bij mij bijv mn traps) en andere moet je weer meer herhalingen doen, met dien ten gevolge minder gewicht. Alle repranges gebruiken dus, maar NIET TE VAAK heel zwaar gaan.

rule of thumb: Lichte gewichten bewegen snel, zware gewichten bewegen langzamer.

Ik heb ondervonden dat het om een bepaalde intensiteit gaat, die intensiteit kan je leveren met met 1 herhaling en dat lukt ongeveer totaan 20 reps, daarboven ben ik meer conditioneel bezig. Ik wisses dus vaak af.

maximale reps
speed reps
repetition sets

builderB zei:
-maximale gewichten tillen (dus 1 herhaling met zo veel mogelijk gewicht)
-submaximaal zo snel mogelijk tillen
-af en toe tot failure trainen

imo is er niet een set rep verdeling te geven, die moet je zelf vinden. Sommige spiergroepen gaan goed op veel gewicht, weinig herhalingen (bij mij bijv mn traps) en andere moet je weer meer herhalingen doen, met dien ten gevolge minder gewicht. Alle repranges gebruiken dus, maar NIET TE VAAK heel zwaar gaan.

rule of thumb: Lichte gewichten bewegen snel, zware gewichten bewegen langzamer.

jah maar zware gewichten kun je wel met snelheid uitvoeren het lijkt als of je langzaam drukt of trekt maar maar je doet het met max snelheid ik wel teminste

Terug
Naar boven