- Waardering
- 12
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wimmos zei:NIET tot failure trainen. NIET op elk setje, NIET één keer per oefening, gewoon NIET doen.
En nee ik ben niet ironisch.

Panharing zei:
Marijn zei:ik vind dat je zelf moet uitvinden wat goed voor je werkt

BBD zei:Uhu....dus zolang je niet zelf de wereld rond hebt gereisd kan hij nog plat zijn![]()
BBD zei:Ja.
Mensen moeten eens leren op te houden met zinloze (en vooral foute) statements te maken.
Luukie23 zei:

BBD zei:Ja.
Mensen moeten eens leren op te houden met zinloze (en vooral foute) statements te maken.

wimmos zei:jE wEeT tOg. Lol nee:
Als je FB traint 3x per week, worden je spieren sowieso al zwaar belast. Als je tot failure traint wordt je CZS (centraal zenuwstelsel) zwaar belast, wat uiteindelijk leidt tot overtraining, en vermindering van de spierkracht (massa?). Er is zo'n grafiek waar wordt aangetoond dat rust voor een spier noodzakelijk is, omdat net na een training je in een "dip" komt, omdat er veel spierweefsel beschadigd is. Ga je weer trainen alvorens je uit die dip komt, dan zak je nog dieper, in een andere dip.
Failure zorgt voor langdurigere en diepere dips, om het makkelijk te zeggen. Aangezien een nieuweling niet zo snel herstelt moet die dat zeker vermijden, en helemaal als hij FB traint..
Later kan je het mss beperken tot 2 sets per week, als je steeds van spiergroep wisselt waarmee je tot failure gaat, maar lijkt me niet aan te raden in het begin, en dus nogmaals: niet voor FB.
builderB zei:-maximale gewichten tillen (dus 1 herhaling met zo veel mogelijk gewicht)
-submaximaal zo snel mogelijk tillen
-af en toe tot failure trainen
imo is er niet een set rep verdeling te geven, die moet je zelf vinden. Sommige spiergroepen gaan goed op veel gewicht, weinig herhalingen (bij mij bijv mn traps) en andere moet je weer meer herhalingen doen, met dien ten gevolge minder gewicht. Alle repranges gebruiken dus, maar NIET TE VAAK heel zwaar gaan.
rule of thumb: Lichte gewichten bewegen snel, zware gewichten bewegen langzamer.