MuscleMeat

Meer Rippetoe vragen

iesiediesie

Novice
Waardering
0
Ik ben een tijdje met novice programma van Rippetoe bezig, op zich helemaal duidelijk, maar ik heb toch nog een paar vraagjes
1) waarom zit er geen echte rugoefening in ( ik zie DL niet als een echte rugoefening ) ?
2) waar zou ik spierpijn moeten krijgen na de power clean ?
3) je traint op ma - woe - vrij, dus in het weekend ben je vrij ?
4) in het excel sheet wat je kan downloaden staan ook de warm up sets aangegeven, hoef je dan echt maar zo weinig reps te doen ?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

1, deadliften is 1 van de beste oefeningen voor de rug. Je pakt er heel je lichaam, en heel je rug mee.
2. geen idee
3. Ja in het weekend train je niet.
4. Ja, het principe van rippetoe is 5 herhalingen.

1. Geen idee! Het klopt wel dat je met deadliften je bovenrug niet/nauwelijks gebruikt!
2. Voornamelijk je benen denk ik
3. Ja
4. Ja

• Topic Starter Topic Starter
1) bedankt
2) bedankt
3) bedankt
4) bedankt
:)

Ik ben een tijdje met novice programma van Rippetoe bezig, op zich helemaal duidelijk, maar ik heb toch nog een paar vraagjes
1) waarom zit er geen echte rugoefening in ( ik zie DL niet als een echte rugoefening ) ?
2) waar zou ik spierpijn moeten krijgen na de power clean ?
3) je traint op ma - woe - vrij, dus in het weekend ben je vrij ?
4) in het excel sheet wat je kan downloaden staan ook de warm up sets aangegeven, hoef je dan echt maar zo weinig reps te doen ?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

1) Wtf....DL geen rugoefening....dan doe je hem niet goed! DL is dé compound rugoefening. Nee je isoleert geen gedeelte, maar je gebruikt juist heel je rug al voel je dat niet direct door een hoop spierpijn of zo.
2) wie zegt dat je spierpijn moet krijgen. Is geen voorwaarde voor spiergroei hoor
3) Yep...herstellen en eventueel wat cardio mocht je te hoog in het vet gaan zitten. Maar geloof me, je heb wat hersteldagen echt wel nodig als je het goed doet. Bovendien groeien je spieren in de dagen ná de training, dus rust is even belangrijk als de training zelf.
4) "Warm up" de naam zegt het al....Ja dus, zo weinig set. Maar wil je er meer doen, wat let je?

1. DL, squat en powerclean zijn allemaal aardige rugoefeningen
2. Ik krijg spierpijn in mijn traps
3. Ja maar je kan ook andere dagen pakken, als je maar altijd een dag rust hebt tussen trainingen. Toen ik Rippetoe deed trainde ik om de dag, gemiddeld 3,5 x per week dus.
4. Warmups moet je zelf een beetje aanvoelen maar beschouw het echt als een warmup dus geen pompsetjes of iets dergelijks ervan maken.

1. Weinig warmupsets hebben ook tot doel je niet al helemaal waisted te maken, voordat je echt met je workout begint. Beschouw het echt als warming up, niet als workout-light.

Deadlift is zeker een rug oefening, zolang je er geen stiff leg van maakt.

1. Weinig warmupsets hebben ook tot doel je niet al helemaal waisted te maken, voordat je echt met je workout begint. Beschouw het echt als warming up, niet als workout-light.

Desnoods ga je touwtje springen, wat rammen op een bokszak, verzin het maar. Als je spieren maar warm zijn voor je begint.

BOR is toch ook een rugoefening? Waarom is die nog niet genoemt.

• Topic Starter Topic Starter
Als je de starting strength site bekijkt dan zie e dat Rippetoe een vrij uitgesproken mening heeft over de BOR.
(Ik doe stiekem na de 3 oefeningen een set pull ups en dips)

Terug
Naar boven