Fitness Seller

Meer spiermassa en vetpercentage 5% lager

Ano_105880

Novice
uitgeschakeld
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
69kg
Vetpercentage
16%
Hoi Allemaal,

Vorige week aangemeld op dit forum en na een aantal adviezen over materiaal heb ik dit weekend een basic home gym aangeschaft.

Tot mijn 24e kon ik eten wat ik wilde en kwam ik nooit boven de 62kg uit, nu 2 jaar later weeg ik 69,2kg en heb ik een vetpercentage van 16,1% mijn BMI is nog steeds goed bij een lengte van 171cm maar ik merk dat ik een "buikje" heb gekregen en dat zie je duidelijk in elk t-shirt, daarbij ben ik de laatste tijd vaak moe. Dus dat is voor mij de reden om weer te gaan sporten

Het is de bedoeling om elke maand nieuwe foto's te posten van de voortgang.

2012-07-06 19.47.05.jpg

2012-07-06 19.48.04.jpg

begint al aardig buikje te worden, denk dat dit geen 16% is :#

zou eerst een stukkie terugcutten en de compounds weer goed aanleren en dan cleanbulken

Ik kan je nu al vertellen dat je vet percentage boven de 25% zit.

Ik zou hetzelfde doen als panzer eerst cutten waardoor je meer gemotiveerd raakt om door te zetten.

16%? Dream on. dit is 20+

• Topic Starter Topic Starter
Mijn medisane weegschaal geeft 16,1% aan, ik nam aan dat dit gewoon goed was, blijkbaar wilde hij me nog een beetje sparen dus..

Vandaag voor het eerst getraind en onderstaande oefeningen gedaan voor borst en onderarmen.

Barbell Bench Press
2x10x30
1x10x35

Incline Barbell Bench Press
1x10x30
1x9x30
1x6x30 ( 7e x fail door triceps )

Dumbbell Flyes
1x10x5
Gestopt omdat ik niet voldoende gewichten had om te verhogen, en doorgaan
met 5 leek me zinloos.

Wrist Curl
1x10x10
1x10x15
1x10x25

Reverse Wrist Curl ( Was een stuk moeilijker )
1x10x10
1x10x15
1x8x17,5

CoC 1.0
4x Rechts close
4x Links no close

doe voortaan barbell fly's

begint al aardig buikje te worden, denk dat dit geen 16% is :#

zou eerst een stukkie terugcutten en de compounds weer goed aanleren en dan cleanbulken

Buikje zegt niets, ik heb 7% maar als ik mijn buik uitzet kan ik hem net een bierbuik laten lijken. ookal zie je dan nog mijn abs is het wel een ronde buik..

Buikje zegt niets, ik heb 7% maar als ik mijn buik uitzet kan ik hem net een bierbuik laten lijken. ookal zie je dan nog mijn abs is het wel een ronde buik..

dat heb ik ook. maar dat lijkt niet op een bierbuik
dat heet een "opgeblazen" buik of "bloated"

Wat een trollers hier zeg.

No way dat dit 25% is. Denk tussen de 16-20%. Die weegschaal is niet echt betrouwbaar, maar iig beter dan de DBBrigade.

Afijn, er is werk aan de winkel!

Rond de 20% schat ik man. Maar een paar maandjes cardio helpt je daar zo vanaf! Minimaal 30 min cardio per sessie, en op een niet al te hoge intensiteit. Je moet een gesprek kunnen voeren met een wat zwaardere ademhaling.

Meestal traint men voor vetverbranding rond de 65% van je maximum hartslag.

220-leeftijd= maximum hartslag x 0,65. Dit is echter geen lichaams specifieke rekensom, dus het is niet 100% nauwkeurig. Maar altijd nog nauwkeuriger dan op je max rennen, want dat is niet efficiënt voor vetverbranding.

Hoi Allen,

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar ik heb het deze week druk gehad.

Wat betreft de weegschaal en het vetpercentage, ik kwam erachter dat hij op het profiel van mijn vrouw stond. Wanneer ik hem op mijn instellingen zet komt er nu 22,5% uit.

@69ingChipmunks Ik train thuis, en de olympische set die ik heb heeft pas vanaf 5kg 4 dezelfde maar dat was dan meteen weer te zwaar om te gebruiken.

@de rest

Ik heb nu deze week 4x getraind en morgen ook nog een keer, ik heb dan alle spiergroepen 1 x gehad. Ik moet zeggen dat ik sinds vandaag heb gemerkt dat ik me overdag minder moe voel, wel gewoon een gezonde spierpijn maar dat deed goed.

Ik ben helaas toch nog aangekomen(Nu 70kg), maar dit komt omdat ik nu gemiddeld 10 boterhammen ben gaan eten +2 stukken fruit terwijl ik er normaal maar 6 eet en geen fruit.

Ik heb alles netjes bijgehouden welke oefeningen met welke gewichten en dat gaan we deze maand proberen te verhogen.

Het belangrijkste is dat ik weer aan het sporten ben en me nu al beter voel.

Over precies een maand komen er nieuwe foto's

Iedereen bedankt voor de reacties..

En ik had het bijna opgegeven. 1e week dus 4x getraind, daarna 1,5week niet! Toch nog 1x de moed bij elkaar geraapt en deze week toch weer begonnen.

Ik was verrast dat ik bij alle oefeningen bijna 1.5 tot 2x zoveel pakken als de 1e dag. Dat geeft een goed gevoel, al zo de progressie niet altijd zo goed zijn.

Ook ben ik er sinds deze week op aan het letten dat ik minimaal 2l per dag drink, voorheen dronk ik maximaal 0,5l per dag.

De weegschaal staat me eigenlijk nog steeds niet aan, sterker nog ik zit nu al op 71kg. En ik vermoed dat dat niet alleen spiermassa zal zijn..dan toch ook maar stoppen met elke dag een snicker ijsje en per week 3 worstenbroodjes.

Cardio heb ik gisteren pas voor het eerst gedaan, op de loopband thuis 12min a 8km per uur, maar ik kreeg al vrij snel pijn in mijn kuiten en bij de heupen dus wil de rest van de cardio toch gewoon buiten gaan proberen.

Ik verwacht er nog geen nieuwe foto's op te zetten omdat ik amper heb getraind. Volgende maand hoop ik van wel.(als ik het dan niet weer heb opgegeven)

Terug
Naar boven