AndroidHealthClinic

Mening over trainingsschema, beginner.

Bezoekers in dit topic

Lainke

Novice
Lid geworden
16 dec 2014
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
58kg
Vetpercentage
12%
Hoi allemaal,

Ik heb me vorige maand een abonnement genomen bij basic fit, en ga nu 3 x de week volop trainen. zonder echt schema ben ik alle toestellen aan het proberen geweest en doe dit nu al een tijdje gewoon welk toestel er vrij is. Doel is spiermassa en kracht. Ik probeer onderstaande toestellen elke keer te doen en merk wel vooruitgang maar als leek mis ik misschien enkele spiergroepen wat me achteraf in de problemen gaat brengen.

Zelf ben ik geen voorstander van losse gewichten maar meer op de toestellen.

- Opwarmen met 5 a 10 minuten te fietsen tegen redelijk tempo
- Shoulder press 3 x 10
- Triceps extension 3 x 10
- Lat Pull 3 x 10
- Leg extension 3 x 10
- Arm Curl 3 x 10
- Leg Press 3 x 10
- Lateral Raise 3 x 10
- Seated Dip 3 x 10
- Abdominal Crunch 3 x 10
- Calf Press 3 x 10
- Pec Fly 3 x 10

Soms neem ik er de Back Extensions nog bij als ik tijd heb. Qua gewichten neem ik tot de laatste keer bij fail gaat.

Iemand opmerkingen of suggesties?
 
Tip: ga voor losse gewichten. En ga niet bij elke oefening door tot fail.
Google eens op stronglift / starting strength. Daar ga je meer aan hebben.

Waarom geef je voorkeur aan toestellen?
 
Met zo'n chaotische benadering (random machine die toevallig available is en dan lekker lichtgewicht pompen tot fail....) wordt het natuurlijk nooit wat. En dan ook nog eens alles op machines en zonder enige compound oefening. Hieronder wat schema's om wel een goeie start te maken.

StrongLifts 5x5: The Simplest Workout To Get Stronger

GreySkull LP Isn’t Good, It’s Great

Fierce 5 Novice Routine

The Alpha Destiny Novice Program - Out Alpha

Jason Blaha's Ice Cream Fitness 5x5 Novice Program

Dit had je overigens ook uit de 30.000 andere topics op dit forum kunnen halen. ;)
 
Met zo'n chaotische benadering (random machine die toevallig available is en dan lekker lichtgewicht pompen tot fail....) wordt het natuurlijk nooit wat. En dan ook nog eens alles op machines en zonder enige compound oefening. Hieronder wat schema's om wel een goeie start te maken.

StrongLifts 5x5: The Simplest Workout To Get Stronger

GreySkull LP Isn’t Good, It’s Great

Fierce 5 Novice Routine

The Alpha Destiny Novice Program - Out Alpha

Jason Blaha's Ice Cream Fitness 5x5 Novice Program

Dit had je overigens ook uit de 30.000 andere topics op dit forum kunnen halen. ;)
Je moet beginnen met "hieronder een oude post van mij waar je misschien iets aan hebt"
 
Dat ik geen echt schema volgde klopt. Moet er eerst wat "inkomen" en wat testen met toestellen en dergelijk. Nu het redelijk begint te gaan zoek ik dus een geschikt schema voor mij. Met al de verschillende schema's dat ik tegenkom zie ik door de bomen het bos niet meer. Dat stronglift 5 x 5 schema lijkt me wel wat maar wat ik me dan telkens afvraag ... waarom brengen ze dan nog toestellen op de markt?
 
Dat ik geen echt schema volgde klopt. Moet er eerst wat "inkomen" en wat testen met toestellen en dergelijk. Nu het redelijk begint te gaan zoek ik dus een geschikt schema voor mij. Met al de verschillende schema's dat ik tegenkom zie ik door de bomen het bos niet meer. Dat stronglift 5 x 5 schema lijkt me wel wat maar wat ik me dan telkens afvraag ... waarom brengen ze dan nog toestellen op de markt?
Omdat die minder "intimiderend" zijn. En omdat de meeste sportscholen er een shitload aan geld in investeren stoppen ze het lekker in hun eigen flutschema's.
 
Vandaag men eerst 5x5 stronglifters schema A gedaan, moet zeggen dat de beentjes het voelen. De rest valt goed mee. Woensdag de B workout proberen.
 
Vandaag men eerst 5x5 stronglifters schema A gedaan, moet zeggen dat de beentjes het voelen. De rest valt goed mee. Woensdag de B workout proberen.
Ben je met de squats ook echt onderaan begonnen?
 
Back
Naar boven