XXL Nutrition

Menno starting strength

core stabilisation exercises - Google Zoeken
Deze ogen ook goed. Kan je die dan elke dag doen? Sorry voor de vraag maar hoevaak ik dat wel niet lees haha

Dankje iig!

Luister, mennomoetnogveelleren ;)

Afhankelijk van hoe zwaar/lang je een bepaalde oefening doet, kun je deze frequent doen (bijvoorbeeld dagelijks of om de dag) of minder frequent (2x per week)

Als het oefeningen betreft met een deel van het lichaamsgewicht (met alleen de romp of alleen de benen) en je gaat niet volledig berserk, dan kun je die rustig om de dag doen of zelfs iedere dag.

Bij het doen van de echt zware oefeningen zoals de staande ab wheel rollout, (waar in feite het hele lichaam bij wordt betrokken) raad ik minimaal 2 dagen rust aan tussen de sessies.

• Topic Starter Topic Starter
Hebben jullie nog een tip voor lats/rug spanning voor bij de big 3? Chest/sternum up cue, squeeze the bar, brace, enz begrijp ik wel. Maar dan heb ik nog niet echt die aangespannen rug.

Potlood tussen schouderbladen klemmen, ellebogen naar je heupen trekken. Ongeveer.

Maarehm, ik lees dit en ben je niet een beetje overdreven bezig met dat bracen? Ik begrijp dat je het goed wilt doen hoor, maar je bent ook niet van glas en zolang je een beetje normaal doet is het allemaal niet zo ingewikkeld.

Ga gewoon eens een tijdje lekker trainen. Laag gewicht, oefen en voel en kijk wat filmpjes. Vraag een powerlifter die je kunt eens wat advies. Neem een keer een les van een (goede) PT.

De meeste influencers lullen ook maar wat en elk lichaam is net iets anders. Als je het goed opbouwt dan wordt je brace ook sterker met hoger gewicht.

Qua bracen. Vraag ik me af. Als je nou diep hebt geademd om te bracen. Dan is je brace toch niet echt meer afhankelijk van je ademhaling daarna. Op zich is het niet zo moeilijk het vast te houden dan toch? Zoals je bijv leert bij xie Mcgill 3. Om door bewegingen heen vast te houden. Ergens vraag je je dan af waarom je uberhaupt diep ademt. Ik heb het idee als k gwn me core nu span ik wel alles begin te voelen activeren. Niet fantastisch of course maar, ietsie..sinds die mcgil 3. Het is niet bijdehand of alsof ik het beter weet bedoelt, maar gewoon informatief.

Ook heb ik V-ups

En deze maar dan alleen naar beneden niet omhoog terug. :p

Qua bracen. Vraag ik me af. Als je nou diep hebt geademd om te bracen. Dan is je brace toch niet echt meer afhankelijk van je ademhaling daarna. Op zich is het niet zo moeilijk het vast te houden dan toch? Zoals je bijv leert bij xie Mcgill 3. Om door bewegingen heen vast te houden. Ergens vraag je je dan af waarom je uberhaupt diep ademt. Ik heb het idee als k gwn me core nu span ik wel alles begin te voelen activeren. Niet fantastisch of course maar, ietsie..sinds die mcgil 3. Het is niet bijdehand of alsof ik het beter weet bedoelt, maar gewoon informatief.
Adem je wel diep met je diafragma "in je buik" dan?

Die adem zo vasthouden heb ik wel nodig als steun aan de kant waar geen ruggengraat zit zeg maar. Op/met die luchtdruk steunen. Of dat lijkt het toch.

Hey jongens als een schema nou vraagt om bijv
. 8 reps met x gewicht dan omhoog. Moeten die 8 reps dan in 1 set achter elkaar zijn of mag het ook opgebroken? Zo van 5 reps, korte pauze, 3 reps bijv. Voor het progressie model

Man ik haat het dat ik altijd zo'n koppijn krijg na het bracen XD. Tis enkel bij bracen kan mexelf verder verrot trainen maar als een oefening een brace vergt, zoals bijv een squat, is me hoofd de volgende dag echt niet prettig.

Als ze dan zeggen hou je adem in je buik ja dat probeer ik maar als je het idee hebt dat je dat al doet weet ik verder echt niet wat te doen.

. 8 reps met x gewicht dan omhoog. Moeten die 8 reps dan in 1 set achter elkaar zijn of mag het ook opgebroken? Zo van 5 reps, korte pauze, 3 reps bijv. Voor het progressie model
Hangt er van af wat je als korte pauze ziet. Een paar tellen om te ademen en balans resetten waar dat tussen (de laatste) reps nodig is kan nog wel in een set. Dat zal dan wel bij een zware set zijn en daar zit dan een verloop in wat je niet meer aan continu reps kunt, maar je meeste training moet/hoeft toch niet zo moeilijk.

Ergens tussen een ademhaling en iets van 20-30 seconden rusten zit een fictieve grens wat het een nieuwe (rest-pauze) set maakt.

Wat zie je mensen doen en vind je daarvan zelf redelijk? Telt het nog als eenzelfde PR wanneer iemand 5 keer langzaam ademt voor de laatste rep? 10 keer, 20 keer ademt?

Man ik haat het dat ik altijd zo'n koppijn krijg na het bracen XD. Tis enkel bij bracen kan mexelf verder verrot trainen maar als een oefening een brace vergt, zoals bijv een squat, is me hoofd de volgende dag echt niet prettig.

Als ze dan zeggen hou je adem in je buik ja dat probeer ik maar als je het idee hebt dat je dat al doet weet ik verder echt niet wat te doen.
Lijkt mij niet goed hoor. Maar ik had al gezegd dat het volgens mij niet zo overdreven hoeft. Gewoon staand/lopend brace je ook al, dat hoeft toch maar zo dat je de juiste uitvoering van de oefening kunt. En went het niet ook om een bepaalde hoeveelheid kracht te zetten? Als je dat subjectieve maximale gevoel nastreeft dan blaas je jezelf steeds harder op.

Lijkt mij een goed voorbeeld van het uiterste, langer dan dit moeten ze toch niet duren. En je meeste training veel vlotter, dit zou de laatste sessie van een hele trainingscyclus zijn. En ook dan zie je dat de eerste reps meer continu kunnen. Mentaal deel je het zo wat op in bijvoorbeeld 5, 2, 1=8 reps of wat je fijn vind. Maar again, dat is voor het uiterste.

Terug
Naar boven