AndroidHealthClinic

Mensen vragen mij of dit nog wel gezond is

Timon1991

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
48
Lengte
1m80
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hallo,
Zelf werk als installateur, en loop vrij veel op een dag, ben vaak op klus.
Ik train 4 x in de week split, elke spiergroep 1 x per week.
Op avonden dat ik niet train ben ik vaak aan het sleutelen aan mijn oude Mercedes 300SD, of ben ik bezig met andere klusjes.

's weekends lus ik een biertje en ga ik nog wel eens lekker even weg, meestal om de 2 week kapotsmoor.

Normale dag eet ik:

07:00
bak mueslie
2 stukken brood met vlees ofzo

10:00
4 stukken brood met vlees ofzo
fruit
2 eiwit pillen

12:00
4 stukken brood met eiwitrij beleg
fruit

(soms haal ik nog even een stokbrood extra bij de subway, is zo lekker..)

14:00
4 stukken brood idem

17:00
Rijst met kip en groente, maak ik voor de week klaar

18:00
Avond eten met mijn ouders
eiwit shake

20:00
4 stukken brood idem
halve liter magere kwark

22:00
2 gebakken eiueren op 2 stukken brood

Waar het om gaat is dat ik op bepaalde dagen een brood per dag eet, kom lagzaam aan, bijna geen vet... We moeten niet liegen whaha maar ik knal absoluut niet uit mijn voegen wat vele verwachten...

Mijn vraag is dit oke gezond?

p.s. een half jaar geleden at ik de helft, bewoog ook minder toen...

Laatst bewerkt:
Nee, 20 sneetjes brood vind ik erg veel :) En wat zijn eiwit pillen?

er zijn betere koolhydraat bronnen maar je gaat er niet dood aan.
misschien wat meer brinta,havermout etc.
vervang een paar boterhammen met aardappel of rijst ofzo

Ik zou het alles behalve gezond noemen.

gezondgewond.

zo lang je nergens last van hebt lekker doorgaan. af en toe wat dagen of een week rust kan nooit kwaad en voorkomt een hoop ellende. (liefst al beginnen te doen voordat je mogelijk last gaat krijgen van gewrichten of aanhechtingen)

Hallo,
Zelf werk als installateur, en loop vrij veel op een dag, ben vaak op klus.
Ik train 4 x in de week split, elke spiergroep 1 x per week.
Op avonden dat ik niet train ben ik vaak aan het sleutelen aan mijn oude Mercedes 300SD, of ben ik bezig met andere klusjes.

's weekends lus ik een biertje en ga ik nog wel eens lekker even weg, meestal om de 2 week kapotsmoor.

Normale dag eet ik:

07:00
bak mueslie
2 stukken brood met vlees ofzo

10:00
4 stukken brood met vlees ofzo
fruit
2 eiwit pillen

12:00
4 stukken brood met eiwitrij beleg
fruit

(soms haal ik nog even een stokbrood extra bij de subway, is zo lekker..)

14:00
4 stukken brood idem

17:00
Rijst met kip en groente, maak ik voor de week klaar

18:00
Avond eten met mijn ouders
eiwit shake

denk je niet dat dit een beetje veel is achter elkaar???

20:00
4 stukken brood idem
halve liter magere kwark

22:00
2 gebakken eiueren op 2 stukken brood

waarom nog `s avonds zoveel brood??

Waar het om gaat is dat ik op bepaalde dagen een brood per dag eet, kom lagzaam aan, bijna geen vet... We moeten niet liegen whaha maar ik knal absoluut niet uit mijn voegen wat vele verwachten...

Mijn vraag is dit oke gezond?

p.s. een half jaar geleden at ik de helft, bewoog ook minder toen...

maar hey wie vraagt dat of dit gezond is?? zijn dat de voorbeelden van hoe iemand er echt uit wil zien??

Je bent zeker dol op brood of niet?

Ik denk niet dat je met dit schema aan de benodigde nutrienten komt, maar whatever rocks your boat.
Wat is 'kapotsmoor' ?

dat je met een coma in de goot ligt.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, 20 sneetjes brood vind ik erg veel :) En wat zijn eiwit pillen?

Amino super Tabs volgens mij.

Punt is dat ik wel lekker aan het knallen ben op dit eetschema, en dit schema is een indicatie van wat het ongeveer is, bedoel kan wel eens 2 sneetjes verwisseld worden met wat anders... steakje ofzo..
Maar het zal nooit 4 sneden minder zijn dan dit, ja weekend soms wel eens..

Ben net wezen traien en na de training wat ik 81 kilo, zal ook veel vocht wezen dat wel... gaat wel lekker dat wel, alleen moet ook gezond zijn... voel me ovigerens altijd heel goed en energiek nooit ziek.

Whahah kapotsmoot is gewoon lekker weg zuipen en gekdoen met alle gevolgen van die, en dan proberen met een coma in BED te belanden Whah gwoon gezellig toch?

Vind idd brood wel lekker met een goed belegje, maaja brinta enhavermout ik drink ook al zoveel melk ? is dat wel goed dan?

Amino super Tabs volgens mij.

Punt is dat ik wel lekker aan het knallen ben op dit eetschema, en dit schema is een indicatie van wat het ongeveer is, bedoel kan wel eens 2 sneetjes verwisseld worden met wat anders... steakje ofzo..
Maar het zal nooit 4 sneden minder zijn dan dit, ja weekend soms wel eens..

Ben net wezen traien en na de training wat ik 81 kilo, zal ook veel vocht wezen dat wel... gaat wel lekker dat wel, alleen moet ook gezond zijn... voel me ovigerens altijd heel goed en energiek nooit ziek.

Whahah kapotsmoot is gewoon lekker weg zuipen en gekdoen met alle gevolgen van die, en dan proberen met een coma in BED te belanden Whah gwoon gezellig toch?

Vind idd brood wel lekker met een goed belegje, maaja brinta enhavermout ik drink ook al zoveel melk ? is dat wel goed dan?

wat zeur je dan

Als het in je schema past is er niks aan de hand, alleen je vetpercentage is 17% dan zou ik wel opletten met het vele zout in brood.

1 tot 3 stuks fruit op een dag (afhankelijk van cutten of bulken)?

Afwisselen met rijst/pasta/aardappelen/havermout/brinta..

Berekenen je Caloriebehoefte hier:
http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Vervolgens bereken je je macro's als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt.
De Rest van je caloriebehoefte kun je met koolhydraten opvullen.

Daarna kun je je schema opstellen met behulp van deze sheet:
[Link niet meer beschikbaar]
of www.myfitnesspal.com

Ik eet op een gewone dag 13sneedjes brood en mij bevalt het perfect, ik ben ook gek op brood, gewoon doordoen dus zou ik zeggen.

---------- Post toegevoegd Fri 29 Mar 2013 om 19:55 ----------

Als het in je schema past is er niks aan de hand, alleen je vetpercentage is 17% dan zou ik wel opletten met het vele zout in brood.

Heeft dat dan veel effect op je vp?

• Topic Starter Topic Starter

Ik zeur toch niet aap, vraag alleen of dit gezond is!? Of is dat jou alweer te veel gevraagd? Whah korte sisser dus...

Maargoed vet heb ik weinig last van, wel een opgezette maag, je weet wel dat wanneer je bukt je nog amper kan ademhalen omdat er zoveel eten in je maag zit? Maag komt op zulke momenten ook helemaal naar voren, denk om het eten sneller te verteren ofzo...

Je bent instalater... dus werkt op de bouw neem ik aan? Dan is dit toch niet raar ???

Heb zelf 6 jaar in de bouw gewerkt als timmerman. En trainde daarnaast 4x in de gym en deed nog voetbal erbij en elke weekend stappen en wat daarbij hoort..
Vrat ook een brood weg en vaak nog cheat meals erbij... (gebakken vis , gehaktbal , döner of vetpan op het werk) At savonds thuis ook 2x voor sporten met ouders en 2 uur later als ik terug was rijst of pasta.

En tussendoor nog van alles vis enzo. Ik kwam ook geen gram aan en stond super droog..
gespierder werd ik overigens ook niet echt snel ofzo:(

Nu werk ik niet meer in de bouw en slaap ik ook veel meer, eet nu niet eens 1/3e brood per dag meer en kom super snel aan.. heb er ook een pens bijhangen :mad:

Om een lang verhaal kort te maken... je eet NIET teveel .

Ik zeur toch niet aap, vraag alleen of dit gezond is!? Of is dat jou alweer te veel gevraagd? Whah korte sisser dus...

Maargoed vet heb ik weinig last van, wel een opgezette maag, je weet wel dat wanneer je bukt je nog amper kan ademhalen omdat er zoveel eten in je maag zit? Maag komt op zulke momenten ook helemaal naar voren, denk om het eten sneller te verteren ofzo...

antwoord heb je gekregen.. aangezien je niets gaat veranderen moet je niet zeuren.
nutteloze topic weer..

en als je op 17% staat heb je wel last van vet...aap

Terug
Naar boven