AndroidHealthClinic

Met of zonder straps deadliften

Peiling Peiling nou?

• ja

Stemmen: 13 14,6%
  • nee

Stemmen: 54 60,7%
  • ik wissel af

Stemmen: 17 19,1%
  • ...anders

Stemmen: 5 5,6%

• Totaal stemmers
    89
Is het tegenwoordig zo moeilijk om de zoekfunctie te gebruiken ofso?

[Link niet meer beschikbaar]

Heb dit jaar alleen al 3x deze stelling voorbij zien komen en beantwoord volgens mij.

Gebruik ze alleen bij zware sets, omdat m'n grip zuigt.

• Topic Starter Topic Starter
Is het tegenwoordig zo moeilijk om de zoekfunctie te gebruiken ofso?

[Link niet meer beschikbaar]

Heb dit jaar alleen al 3x deze stelling voorbij zien komen en beantwoord volgens mij.
Is je opblaaspop geexplodeerd ofzo, zeikwijf.

Alleen als ik weet dat ik ga hitchen of voor een 5+ repper

Dat heeft alles te maken met waar ik op reageer en jij reageert op mij. Dus of jij bent het er mee eens dat je je moet schamen of je denkt niet na over waarom ik reageer.

Nee, ik schaam me als ik straps gebruik :P

Wat een onzin zeg, dat je dat bij handschoenen hebt zou ik nog ergens begrijpen, maar straps dienen om je training te verbeteren. Zelfs als je een sterke grip hebt ga je altijd nog een paar reps meer kunnen met dan zonder. Dus waar hebben we het over.

Dat heeft alles te maken met waar ik op reageer en jij reageert op mij. Dus of jij bent het er mee eens dat je je moet schamen of je denkt niet na over waarom ik reageer.

Jij hebt het over bang zijn om meer gewicht te pakken dan je handen aankunnen. Hieruit kan ik concluderen dat jij aanneemt dat je met straps altijd meer lift dan zonder?

Zelfs als je een sterke grip hebt ga je altijd nog een paar reps meer kunnen met dan zonder.
Nee hoor, precies evenveel als ik hem stil leg.

Is je opblaaspop geexplodeerd ofzo, zeikwijf.

Meneer is op z'n teentjes getrapt omdat die er op wordt gewezen dat die iets vraagt wat best vaak wordt gevraagd?

Komop zeg, als er een topic wordt gemaakt over sixpacks of over groeibelemmering door training, dan weet je toch ook al wat er komt?

Nu jij weer ;)

Verkapt ik durf niet meer gewicht te gebruiken dan m'n handen aan kunnen?

Nee, verkapte "Ik heb gewoon een sterke grip opgebouwd door altijd zonder straps te liften en heb die k*tstraps dus niet nodig, en anders switch ik gewoon naar mixed of hook grip"-post. Denk ik.

Jij hebt het over bang zijn om meer gewicht te pakken dan je handen aankunnen. Hieruit kan ik concluderen dat jij aanneemt dat je met straps altijd meer lift dan zonder?

Als je handen de zwaken schakel klopt dat en dan zeg je in feite dat iedereen wiens handen de zwakke schakel zijn zich zou moeten schamen als ze straps gebruiken. In feite plaats je dus een hele grote groep lifters in een negatief hokje.

Als je handen de zwaken schakel klopt dat en dan zeg je in feite dat iedereen wiens handen de zwakke schakel zijn zich zou moeten schamen als ze straps gebruiken. In feite plaats je dus een hele grote groep lifters in een negatief hokje.

Hij zegt: "ik schaam me als..."
Niet: "je zou je moeten schamen als..."

Nee, verkapte "Ik heb gewoon een sterke grip opgebouwd door altijd zonder straps te liften en heb die k*tstraps dus niet nodig, en anders switch ik gewoon naar mixed of hook grip"-post. Denk ik.

Dus een verkapt ik heb jarenlang meer aan m'n grip gedaan dan aan m'n rug.

Dus een verkapt ik heb jarenlang meer aan m'n grip gedaan dan aan m'n rug.

Denk dat we het onderscheid tussen BB en PL maar weer eens moeten aanhalen hier... Daarnaast hebben we het over DEADlift, waarbij men over het algemeen na elke rep de halter weer terug op de grond legt, en je dus opnieuw je grip kan verstevigen. Ben overigens van mening dat een fatsoenlijke grip ook niet verkeerd zou zijn voor de gemiddelde BB'er.

Ik snap het ook niet, het gaat hier over deadlifts. Ik doe vrijwel alles op deadlifts na met straps, maar bij gewone deadlifts zijn me handen verre weg van de belemmerende factor. Misschien als ik 100kg meer zou liften, maar dat duurt nog wel "even".

Denk dat we het onderscheid tussen BB en PL maar weer eens moeten aanhalen hier... Daarnaast hebben we het over DEADlift, waarbij men over het algemeen na elke rep de halter weer terug op de grond legt, en je dus opnieuw je grip kan verstevigen. Ben overigens van mening dat een fatsoenlijke grip ook niet verkeerd zou zijn voor de gemiddelde BB'er.

Maar niet na iedere rep zolang de tijd nemen zodat gripkracht weer maximaal hersteld is wat inhoud dat gripkracht altijd de zwakste schakel blijft voor wie dit al zo is.

Wat het verschil BB/PL aangaat, zoals ik het zie is het doel van een PL om op en wedstrijd zoveel mogelijk te liften zonder niet toegestane hulpmiddellen. Het doe van een BB is zoveel mogelijk te liften om zoveel mogelijk spiermassa aan te spreken en hulpmiddellen zijn dan alleen maar een toevoeging.

Wat dat laatste aangaat geef ik je 100% gelijk alleen zijn daar betere manieren voor dan DL als dit betekend dat de sterkere spieren dan minder belast worden.

---------- Post toegevoegd Sun 11 Mar 2012 om 15:17 ----------

Hij zegt: "ik schaam me als..."
Niet: "je zou je moeten schamen als..."

Als hij zegt ik schaam me dan is dat voor mij een verkapt je zou je moeten schamen. Komt er dus op neer dat je iets plaatst waadoor een ander zich voelt aangesproken. Net zoals jij je schijnbaar aangesproken voelt door mijn reactie daar op.

---------- Post toegevoegd Sun 11 Mar 2012 om 15:18 ----------

Ik snap het ook niet, het gaat hier over deadlifts. Ik doe vrijwel alles op deadlifts na met straps, maar bij gewone deadlifts zijn me handen verre weg van de belemmerende factor. Misschien als ik 100kg meer zou liften, maar dat duurt nog wel "even".

Als je ze niet nodig heb is het natuurlijk onzin ze te gebruiken, maar de vragen worden gesteld door mensen bij wie de grip schijnbaar wel de zwakste schakele is.

Waarom gebruik je ze bij andere oefeningen trouwens wel?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven