Fitness Seller

Met of zonder straps deadliften

Peiling Peiling nou?

• ja

Stemmen: 13 14,6%
  • nee

Stemmen: 54 60,7%
  • ik wissel af

Stemmen: 17 19,1%
  • ...anders

Stemmen: 5 5,6%

• Totaal stemmers
    89
Ik ben trouwens bijna aan nieuwe toe:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

bijna ....

• Topic Starter Topic Starter
Meneer is op z'n teentjes getrapt omdat die er op wordt gewezen dat die iets vraagt wat best vaak wordt gevraagd?

Komop zeg, als er een topic wordt gemaakt over sixpacks of over groeibelemmering door training, dan weet je toch ook al wat er komt?

Nu jij weer ;)
FYI de laatste topic die idd precies hetzelfde is, is zo te zien is van BigT en die dateert uit 2009... ga je ook op alle 10000 vrijwel dezelfde pwo vragen zo reageren? Mijn vraag was puur uit interesse, ik vraag nergens wat er beter is, mss eens een cursusje begrijpend lezen aanschaffen. x-je.

Laatst bewerkt:
straps are cool :P

Bij top setjes wel soms. grip is geen probleem maar vind met straps op zware singles of doubles wel fijner liften omdat ik dan gewoon dubbel overhands kan.

En hook grip ga ik niet zo zwaar mee

Verkapt ik durf niet meer gewicht te gebruiken dan m'n handen aan kunnen?

Haha nee man ik trek mijn max makkelijk zonder. Ik draag ze alleen als mijn onderarmen overbelast zijn.

---------- Post toegevoegd Sun 11 Mar 2012 om 17:55 ----------

Als je handen de zwaken schakel klopt dat en dan zeg je in feite dat iedereen wiens handen de zwakke schakel zijn zich zou moeten schamen als ze straps gebruiken. In feite plaats je dus een hele grote groep lifters in een negatief hokje.

Ik sprak voor mijzelf.
Ik kijk niet neer op mensen die straps gebruiken hoor ;)

Ben wel van mening dat als je handen zwak zijn je ze sterker moet maken.

---------- Post toegevoegd Sun 11 Mar 2012 om 17:57 ----------

Ik snap het ook niet, het gaat hier over deadlifts. Ik doe vrijwel alles op deadlifts na met straps, maar bij gewone deadlifts zijn me handen verre weg van de belemmerende factor. Misschien als ik 100kg meer zou liften, maar dat duurt nog wel "even".

Waarom? Hoe meer je zonder doet des te sterker je handen worden toch?

Waarom? Hoe meer je zonder doet des te sterker je handen worden toch?

Ik deadlift 3-4x per week en daarbij nog rows, pulldowns en dergelijke oefeningen dus dan raakt me grip overbelast en heb ik er last van bij de belangrijkste deadlift sets.

Verder kan ik me max nog makkelijk een hele tijd vast houden, zelfs in mn vingertoppen dus maak me er niet zo druk om.

Ik deadlift 3-4x per week en daarbij nog rows, pulldowns en dergelijke oefeningen dus dan raakt me grip overbelast en heb ik er last van bij de belangrijkste deadlift sets.

Verder kan ik me max nog makkelijk een hele tijd vast houden, zelfs in mn vingertoppen dus maak me er niet zo druk om.

De t*ring, dat is vaak deadliften. Ik doe het maar 1x per 3-4 weken :D

Geen idee eigenlijk. Doe op het moment eerst zo zwaar mogelijk pronated en dan misschien 1 setje mixed om vervolgens mijn werkset(s) met straps te doen.

Zal eens een poging doen om zwaarder te gaan. Kan me nog een keer 180 + 40kg chains herinneren wat toch best pijn deed :)
Powercleans wel altijd hook grip en speed deadlifts ook (die kunnen wel pronated maar met hook grip hoef je je minder te focussen op de grip)

Geen idee eigenlijk. Doe op het moment eerst zo zwaar mogelijk pronated en dan misschien 1 setje mixed om vervolgens mijn werkset(s) met straps te doen.

Zal eens een poging doen om zwaarder te gaan. Kan me nog een keer 180 + 40kg chains herinneren wat toch best pijn deed :)
Powercleans wel altijd hook grip en speed deadlifts ook (die kunnen wel pronated maar met hook grip hoef je je minder te focussen op de grip)
Ik doe momenteel al mijn deadlifts hookgrip. Ik heb de laatste weken geen pijn meer aan mijn duimen, ze zijn ook zwart geworden. :jk:

Ik doe geen mixed meer omdat deze grip na mijn blessure in 2010 niet meer goed voelt. En voor staps ben ik eigenlijk veels te lui. Iedere set die stomme dingen erom draaien. Met hookgrip is het meteen pakken en pullen.

Nooit gebruikt, gebruik altijd mixed grip voor deadlift ook geen moeite met grip.

Terug
Naar boven