XXL Nutrition

Mijn borst-workout

ABHjeroen

Novice
Waardering
0
Ik heb een nieuwe schema gemaakt voor m'n borst. Hij is wel zwaar heb ik gemerkt:( Ik kon niet meer dippen doordat ik totaal uitgeput was. Wat vinden jullie?
Hij ziet er zo uit:

Flat DB Press - 4 sets
Superset met DB Flys - 4 sets

Incline DB Press - 4 sets
Incline DB Flys - 4 sets

Dips - 3 sets (failure)

Voor DB Press gelden de volgende reps: 12-10-8-6
Voor de Flys: 12-12-10-10

:scratch: Vreemd schema

Ik snap er niet veel van.... :(

• Topic Starter Topic Starter
Ja, dat zou ik kunnen doen, alleen werkt 12-10-8-6 beter voor mij, dus prettiger.

ik doe nu

8x6 ( warmup )
8x10
8x10
8x10
8x12 of 6x12 of 4x12 het is maar net of je nog wat kracht over hebt

MEt bankdrukken kom ik niet hoger dan 90 kg. dat ik 5 keer drukken. ik wil dat ook met 100 kg kunnen.
ik begin met bench press 50 kg. 15x
70 kg. 10x
80 kg. 8 x
90 kg. 5 x
Heeft iemand een advies voor mij hoe ik z.s.m. 100 kan drukken?
alvast bedankt

MEt bankdrukken kom ik niet hoger dan 90 kg. dat ik 5 keer drukken. ik wil dat ook met 100 kg kunnen.
ik begin met bench press 50 kg. 15x
70 kg. 10x
80 kg. 8 x
90 kg. 5 x
Heeft iemand een advies voor mij hoe ik z.s.m. 100 kan drukken?
alvast bedankt

Als je nou es 8x80 , 8x80 , 8x80 en x keer 85 doet en die onzin ervoor eraf laat , ga je al heel wat verder komen .
Volgende keer doe je dan 8x80 , 8x80 en 2x x keer 85 enzoverder...

gewoon hard trainen en geduld hebben.. Je kan beter iets lichter doen en de oefening goed uitvoeren dan stoer doen en te zwaar.. Heb geduld komt vanzelf.

Train je alleen je borst?

Nooit kerel:D
Ik wilde gewoon weten of dit schema oké is. Trainingsschem voor rug, benen (en kuiten), schouders, triceps, biceps is wel oké.
Ik wilde gewoon weten of dit schema niet té is...

Ik ben trouwens beginner en ik wil massa bouwen. Daarbij komt, dat borst meer prioriteit heeft.

Nooit kerel:D
Ik wilde gewoon weten of dit schema oké is. Trainingsschem voor rug, benen (en kuiten), schouders, triceps, biceps is wel oké.
Ik wilde gewoon weten of dit schema niet té is...

Ik ben trouwens beginner en ik wil massa bouwen. Daarbij komt, dat borst meer prioriteit heeft.

Succes met je doelen. :thumb:

Supersets op een en dezelfde spiergroep zijn leuk voor 1x in de maand als extra prikkel maar moet je zeker niet ieder training doen. Voor het beste resultaat keep it simple:

Bench Press
Incline Bench Press
Flyes
Eventueel nog een oefening cable cross/ incline flyes

Supersets op een en dezelfde spiergroep zijn leuk voor 1x in de maand als extra prikkel maar moet je zeker niet ieder training doen. Voor het beste resultaat keep it simple:

Bench Press
Incline Bench Press
Flyes
Eventueel nog een oefening cable cross/ incline flyes

Ja, daar twijfelde ik ook al aan:( Maar goed, wat vind je dan van het aantal sets?

''biceps triceps beiden 9 sets, borst van 9 tot max. 11 sets.''

Dit heeft Big T gezegd in een ander Topic, heb 't gevonden na wat zoekwerk. Dus ik doe té veel sets?

Ik zou inderdaad niet meer als 11 a 12 "working sets" doen voor borst.

Terug
Naar boven