Fitness Seller

Mijn complete workout en voedingsschema | uitgebreid beschreven | Tips graag :)

AV86

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
63kg
Vetpercentage
10%
Haai experts en deskundigen,

Misschien word dit een levensverhaal maar zal het proberen samen te vatten zodat het overzichtelijker

Ik ben 26 jaar en weeg ong 65 kg met een vp van ong 18% (te veel dus, wat op dit forums als "skinnyfat" word gezien.

Mn doel is om wel wat groter te worden en mn vp naar beneden te halen dus was gestuit op een cleanbulk.

Ik heb dit artikel gelezen en het sprak me wel aan:
http://www.menshealth.com/mhlists/taylor_lautner_workout/index.php

Dagelijkse nutrition(in ponden) | *Ik heb mijn doel op 70kg gezet
Doel(Gewicht) x (Traininguren(5 dagen = 5 uur) + 9.5) = Kc

Doelgewicht(Pounds) = Gram in Eiwit
Helft doelgewicht(Pounds) = Gram in vet
Dagelijkse Kc - [( Eiwit grams x 4) + ( vet grams x 9)] / 4 = grammen in koolhydraten

Wat inhoud dat ik:
2237 Kc
155g E
232g K
77g V

Mijn eten hou ik dus ook op E30% K50% V20% bij de meeste maaltijden. (Shake alleen sochtends daarna haal ik het meestal wel uit vis en vlees of zuivel)

Mijn dag ziet er ong zo uit(ik ga niet te diep op gr maar ik weeg wel alles af):

-

7.00 opstaan Shake

7.30 Brinta met amandelen en fruit

10.30 2 broodjes met kipfilet

12.30 3 broodjes met kipfilet + 1 cracker pindakaas

15.00 Pasta met tonijn en mais

16.00 Trainen

18.30 rijst met vis en groenten

22.00 kwark(yoghurt) met amandelen

23.30 slapen

-

Trainingsschema:
Ma:
Borst (4 oefeningen = 4x8)
Triceps (3 oefeningen = 4x8)
Schouders (3 oefeningen = 4x8)

Di:
Rug (4 oefeningen = 4x8)
Biceps (3 oefeningen = 4x8)
Benen (3 oefeningen = 4x8) squat lunches en kuiten
Buik (3 oefeningen = 4x8)

Wo:
Rust

Zo dat was mijn levensverhaal ik ben wel een gedreven persoon dus ik hou me wel aan deze voeding en trainingsschema.

En nu een kleine vragenronde :)

01 Is dit voedingsschema een goed uitgangspunt voor het doel dat ik heb?

02 Ik sport tussen het werk door waar ik ong een uur voor heb, ik merk dat dat net iets te kort is waardoor ik te gehaast aan het sporten ben, hebben jullie qua indeling van de dagen een tip? ik zou alle dagen kunnen sporten.

03 Tijdens het sporten tril ik best wel veel maar heb niet zo'n goede ervaring met creatine (heel erg hyper, en als ik 2 uur daarna verder moet werken vind ik dat niet heel fijn) is er iets dat ik voor of tijdens mijn training kan nemen (supps of iets anders) waar ik wat meer energie van krijg.

04 Amino's zijn essentieel lees ik veel (welke supps raad jij aan of heb je zelf goede ervaringen mee bodyenfitshop als uitgangspunt)

05 Cardio word afgeraden in dit schema, hoe denken jullie daarover of moet ik daarmee wachten tot de cut?

06 Zijn er nog vitamines of supps die jullie aanraad ik neem nu alleen nog supradyn voor multi vit en whey prot)

07 Benen zijn bij mij in proportie gewoon wel klote (genetisch bepaald jammer genoeg) moet ik deze anders of meer aanpakken in mn trainingsschema en heeft het nut?

08 Cheat days.. Houden jullie dan ook nog rekening met je macro's of ga je gewoon los?

09 Zijn de reps die ik doe wel goed. 4x8 of is 3x8 ook al voldoende?

Ik hoop dat mensen hun onderbouwende reactie kunnen geven en niet meteen dingen gaan afkraken. Waarom wel en waarom niet zou heel fijn zijn. Daar leer ik en de mensen die dit lezen ook van natuurlijk :)

Gr.
Armand

kdacht dat je voor grote spiergroepen ; rug , borst , schouders , benen , altijd 4-5 oefeningen moest doen ?

• Topic Starter Topic Starter
@Stayfit
Rug en borst doe ik idd 4 oefeningen

Rug:
Long Grip Pull down
Close Grip Pull down
Seated Cable Rows
Dumbbell Row

Borst:
Bench press
Incline Bench press
Incline Dumble fly
Incline small bar press

Zijn er dingen die ik vergeet in deze spiergroep?

Schouders waren naar mijn mening kleine spiergroepen maar ik kan me vergissen, mis ik hier wat in?
Side Raises
Military press
Front Raises

Benen kan ik me indenken en zeker omdat mn verhoudingen niet relaxt zijn:
Squat
Lunches
Kuiten

Wat kan ik hier nog aan toevoegen?

Je mag zo veel doen als je zelf wilt. Alleen ligt er ook aan welke oefeningen je doet want ik wordt van compounds altijd veel sneller moe. En zie geen deadlift in je schema of iets voor je onderrug

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 15:26 ----------

kdacht dat je voor grote spiergroepen ; rug , borst , schouders , benen , altijd 4-5 oefeningen moest doen ?

Borst is kleine spiergroep dus denk dat 3 oefeningen mischien max 4 genoeg is

toen ik menshealth las ben ik gestopt met lezen

@ganbris
Deadlift is idd een goede die zal ik meenemen
Onderrug, wat raad je daarbij aan voor oefening?

@mesoectosaurus
Is menshealth dan zo slecht?
Ik lees het ook niet vaak maar volgens mij komen hun wel met feiten toch.
Maar OT
Wat raad jij aan dan voor voedingsschema om vp naar beneden te halen en toch massa te creeeren.
Heb je een vb?

Deadlift is hoofdzakelijk voor je onderrug

@ganbris
Deadlift is idd een goede die zal ik meenemen
Onderrug, wat raad je daarbij aan voor oefening?

deadlift
sumo deadlift
romanian deadlift
hyper extension
kettlebell swings
goodmornings

beetje googlen en je komt een heel eind, maar persoonlijk vind ik de normale deadlift het beste maar mocht je een zwakke onderug hebben ofzo dan kun je hyper extension's doen of andere lichte variant

Thanks man voor de tips en ben zeker niet beroerd om het even te googlen hoe de uitvoering is.
Heb je een beetje kunnen kijken hoe dat voedingsschema is opgebouwd. Doe ik daar iets niet goed of zit het wel ok nu?

Bedankt nogmaals

voeding ben ik niet zo mee bezig. ik zelf zorg gewoon dat ik aan mn kcal kom en ga zelf uit van 1,75/2 gram eiwit per kg(lichaamsgewicht) en 1gr per kilo vetten (goede vetten) carbs enzo let ik niet op als ik iets te dik wordt cardio ik wat meer.
en hoeveel kcal je nodig hebt moet je even met een online calculator uitrekenen en dan zelf een beetje uitvinden of je net iets meer of minder nodig hebt, want verschilt per persoon namelijk.
want iemand die het zelfde als mij gebouwd is kwa bf% lengte en gewicht kan misschien veel meer eten of juist minder.

Wat versta je allemaal onder goede vetten?
Het enige wat ik nu nog neem om die aantallen te halen zijn amandelen.
Is dit ok of raad je iets anders aan?

Cashewnoten, olijfolie, avocado etc
Amandelen zijn ook prima

vette vis, olijfolie, pindakaas, lijnzaad, avocado, eigeel etc alleen als je wilt afvallen zou ik wel met noten oppassen want zit wel veel kcal in 100gram is al 600kcal.

Nice thnx dan kan ik wat variëren.
Ik doe mn amandelen altijd bij een maaltijd om de verhouding 30 50 20 aan te houden.
Alleen savonds bij de kwark is het om de kwark wat lekkerder te maken.

Kan iemand nog bevestigen of de voeding klopt qua verhoudingen.
Hoe zit het met pre en post workout maaltijden, hebben jullie een voorkeur??

Ook een trainingsschema van 45 a 60min, hoe zouden jullie dat indelen als je 7 dagen per week beschikbaar ben.

Terug
Naar boven