XXL Nutrition

Mijn cutdieet

Ano_1982_9

Monstrous Giant
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
74
Lengte
1m79
Massa
112kg
Omdat er toch een aantal mensen hier zijn die behoorlijk wat verstand van voeding hebben, hoop ik wat suggesties en tips te kunnen krijgen over mn huidig cutdieet. Doel is 8% bf.

9.00-10.00:

-50 cl halfvolle melk
-30 gram whey
-100 gram havermout
-1 banaan

12.00-13.00:

-90 gram volkoren brood
-50 gram kalkoen/kipfilet
-30 cl halfvolle melk

na training:

-30 cl halfvolle melk
-1 banaan

avondeten:

-250 gram aardappelen/rijst/pasta
-200 gram mager vlees
-150 groenten

21.00:

-1 mueslireep
-40 cl halfvolle melk

23.00:

-150 gram vruchtenkwark
-200 gram magere kwark

totaal: 2800 Kc, waarvan zo'n 200 gram eiwitten, 350 gram Kh, 50-60 gram vetten

btw, de melk hou ik er graag in. Vind het lekker en die onzin van een dikke huid etc. interesseert me niet veel. Ik geloof gewoon in meer verbranden dan je binnen krijgt = afvallen.

Alle tips zijn welkom!

ik zou er nog een maaltijd tussen lassen...bijv tussen ontbijt en lunch ofzo

Hey ruben, waarom heb je die vruchtenkwark erin? Je hebt wel ERG veel melk erin.....misschien kun je wat meer goede vetten erin doen? De groenten mag ook wel wat meer....250 of 200 gram in elk geval.

Ja vervang je melk dooor water... en geen vruchtenkwark :) gewoon normale kwark... als je dan toch smaakje wil.... appel kaneel en wat zoetstof bijv? :) en vooral ff aaan je vetten denken :) en zou je mueslireep eruit halen en iets van eiwitten erin doen om 21:00 uur... zou zelf na 18uur geen khd meer nemen...

• Topic Starter Topic Starter
Man-Mountain zei:
ik zou er nog een maaltijd tussen lassen...bijv tussen ontbijt en lunch ofzo

Thx, ik zal het overwegen.

Papi Chulo zei:
Hey ruben, waarom heb je die vruchtenkwark erin? Je hebt wel ERG veel melk erin.....misschien kun je wat meer goede vetten erin doen? De groenten mag ook wel wat meer....250 of 200 gram in elk geval.

Waarom geen vruchtenkwark? Vanwege het minimale aantal snelle suikers?
Groenten mogen idd wat hoger, thx!

Elmar zei:
Ja vervang je melk dooor water... en geen vruchtenkwark :) gewoon normale kwark... als je dan toch smaakje wil.... appel kaneel en wat zoetstof bijv? :) en vooral ff aaan je vetten denken :) en zou je mueslireep eruit halen en iets van eiwitten erin doen om 21:00 uur... zou zelf na 18uur geen khd meer nemen...

Waarom zo zeer de melk vervangen?

RubenSossa zei:
Thx, ik zal het overwegen.

Waarom geen vruchtenkwark? Vanwege het minimale aantal snelle suikers?
Groenten mogen idd wat hoger, thx!

Waarom zo zeer de melk vervangen?

Als je dan toch bezig ben met cutten en je de melk vervangt, krijg je meer water binnen en omdat melk verzadigde vetten heeft, glas kan geen kwaad maar je drinkt best veel. Ik ben van mening dat je alleen eieren en kwark qua zuivel kan nemen in een cut.

Ik vind je wat laag in je eiwitten zitten. als je nou je melk voor een deel vervangt voor andere eiwitbronnen met minder koolhydraten erin, kan je wat kwalitatief hoogwaardigere koolhydraten toevoegen.

ik zie al staan dat je er melk in wil hebben..... ok wat jij wilt..... alleen je vraagt om meningen.... dit is mijn mening :D ik vind dat water wel degelijk helpt ipv melk te drinken in de cut..... ik zie wel verschil... en merk verschil

-50 cl halfvolle melk

is dat een koffielepel of zo?

wat is je huidig bf? (ziet er nogal veel carbs uit btw)

roxxe zei:
-50 cl halfvolle melk

is dat een koffielepel of zo?
halve liter volgens mij... 500 ml = 50 cl = 0.5 l
denk ik... :cool:

Ik zou die mueslireep door een handje noten (vetten) vervangen.
Vruchtenkwark eruit.
Misschien iets van zalm oid erin voor de nodige vetten.
Als je dan toch melk wilt drinken doe dan magere melk,
dat lijkt me beter maar weet het niet zeker hoor.

zeg dat dan ipv al die moeilijke wiskunde vergelijkingen :P

klopt 50 cl is 5oo ml
ik zou ook voor magere melk gaan en zeker iets minder ivm verzadigde vetten en meer goede erin gooien bijv zalm noten kokos etc
en die meusli reep en vruchtenkwark ook laten voor wat het is :D niet echt goed voor je in de cut tenzij die meusli reep suikervij is en eerder op de dag .... voor het trainen bijv.
succes ;)

Elmar zei:
Als je dan toch bezig ben met cutten en je de melk vervangt, krijg je meer water binnen en omdat melk verzadigde vetten heeft, glas kan geen kwaad maar je drinkt best veel. Ik ben van mening dat je alleen eieren en kwark qua zuivel kan nemen in een cut.

beetje dierlijke vetten is niks mis mee dacht ik zo. Is goed voor je hormoonaanmaak heb ik ergens eens gelezen. Testosteron wordt namelijk uiteindelijk uit cholesterol gewonnen.

Water drink ik genoeg op een dag, zo'n 4 a 5 liter. En dat is exclusief melk en koffie.

Papi Chulo zei:
Ik vind je wat laag in je eiwitten zitten. als je nou je melk voor een deel vervangt voor andere eiwitbronnen met minder koolhydraten erin, kan je wat kwalitatief hoogwaardigere koolhydraten toevoegen.

Zeker niet, 200 gram eiwit is meer dan genoeg voor een krachtsporter. Is zo'n 2 gram per kg lichaamsgewicht en alles daarboven vind ik echt onzin, tenzij je het doet om je Kc aan te vullen.

naomi zei:
klopt 50 cl is 5oo ml
ik zou ook voor magere melk gaan en zeker iets minder ivm verzadigde vetten en meer goede erin gooien bijv zalm noten kokos etc
en die meusli reep en vruchtenkwark ook laten voor wat het is :D niet echt goed voor je in de cut tenzij die meusli reep suikervij is en eerder op de dag .... voor het trainen bijv.
succes ;)

mueslireep vervangen voor bv. noten vind ik een goed idee. Misschien idd wat meer goede vetten binnenkrijgen.

Bedankt allemaal voor jullie inbreng tot nu toe.

Het belangrijkste voor mij is dat ik een simpel dieet overhoud. Geen fancy shit, weinig voedingssuppletie, gewoon simpel voedsel.

Alle ideeen en verdere tips zijn meer dan welkom!

zou er toch maar overnadenken om al het melk eruit te halen...en bij de eerste 2 maaltijden meer eiwitten toevoegen, bananen eruit, en neem binnen een uur na je training liever een zoete aardappel met vis of kip en wat groenten.

Pasta en eventueel brood kun je het beste ook eruit halen. Muesli reep zou ik ook niet nemen. Hou het na je ``avondeten`` gewoon alleen op eiwitten en groenten en eventueel asperges de hele dag door...

In zoeteaardappelen en asperges zitten juist stoffen waar je vocht van verliest en dus droger word...

Zo zou ik het ongeveer doen, met jou eetschema wat je nou hebt word je denk ik echt niet droger of en je gaat ook niet minder in vet zitten.

Ik zie trouwens ook maar 3 echte maaltijden? De rest stelt geen reet voor... Mjah opzich niet heel erg, als je de kcals maar binnen krijgt. Maar misschien wat verdelen. En wel veel melk(is ook al gezegd) Misschien nog ergens een blikje tonijn ofzo toevoegen?

veel te hoog in je carbs.. te laag in je vetten..

denk aan je EKV verhouding!!!

ik denk dat je met zoveel carbs de 8% wel kunt vergeten..
jouw ontbijt bevat zo'n beetje net zoveel carbs als mijn hele dag..

250 gram aardappelen? ik eet 2 kleine aardappelen bij mn avondmaaltijd..

veel komkommers, eieren, koolvis, sla, groente, kipfilet etc eten!
zoveel mogelijk koolhydraatrijke dingen laten staan en daarvoor in de plaats flinke eiwitten/vetten binnenkrijgen.. 30% van je kcal mag van vet komen als je aan het cutten bent..

om even een indicatie te geven van hoe bijvoorbeeld een avondmaaltijd moet zijn:

350 gram kipfilet
400 gram worteltjes
2 kleine aardappels

en echt dude, lose the milk, want 1,5 liter melk is echt teveel.. het is zelfs nog halfvol..

probeer de bulk principes los te laten en ga er lekker voor met cutten.. denk niet aan kracht/gewichtsverlies, maar bedenk je hoe je het beste vet kunt kwijtraken..

veel succes :)

Vet verliezen is toch gewoon een questie van meer Kc verbranden dan je binnen krijgt?

Waarom is mn koolhydraatinname dan te hoog? 350 gram vind ik echt niet veel. Vertel me dan eens waarom ik beter lager in koolhydraten kan gaan dan in vet?

Terug
Naar boven